oplossing steeds opnieuw opstarten galaxy ACE (uitgaan en dan weer aan gaan)

Toon eerste reactie

155 reacties

Inmiddels terug van vakantie en nieuwe simkaart geplaatst. Helaas werkt dit ook niet. Probleem blijft aanhouden. Heb me telefoon tot 100% opgeladen vervolgens nieuwe simkaart geplaatst. Even 5 min gesurft op internet en telefoon valt uit op 94% batterij. Vervolgens oplader weer in de telefoon gestopt en me tel. Aan uit gezet anders start tel niet op.

Bij opstarten komt heel kort een icoontje tevoorschijn linksboven in de hoek: battery information 0% terwijl rechtsboven in de hoek me batterij icoontje 87 % aangeeft

Zal het dan toch aan de batterij liggen ?
En nog een update.

Het lukt dus ook niet om te bellen langer dan 3 min. Want dan valt de telefoon ook zomaar uit het niets uit. Terwijl me batterij zeker nog 94% was

Ik kan alleen probleemloos bellen en lang op internet surfen als me telefoon aangesloten is aan me oplader die dan uiteraard in het stopcontact zit.
De cache leeg je via het recovery menu? (Of bedoelde je een andere cache?)

Je kan eerst nog de factory reset proberen, vergeet de back-up niet. Mocht je alle apps ook willen opslaan, dan is Helium een goede app. Als je telefoon niet geroot is, heb je ook de desktop versie nodig en moet je de telefoon aan de computer haken om te kunnen back-uppen, maar dan heb je in elk geval een back-up van de apps en de gegevens ervan. 🙂 (Linkje naar Helium: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.koushikdutta.backup&hl=nl )
(Je moet trouwens wel zelf instellen of je alleen de apk's of ook de data back-upt.)

Als een factory reset ook niks uithaalt, kun je 't beste een andere batterij testen. Mocht je iemand met dezelfde telefoon kennen, zou je eens kunnen proberen de batterij te ruilen en even een telefoontje te plegen of wat te surfen op het internet, als dat "normaal" de uitval triggert. Grote kans dat het inderdaad gewoon de batterij is die er de brui aan heeft gegeven.

Misschien is het handig om eerst de batterij te proberen en als dat ook geen effect geeft pas een factory reset, maar die keuze laat ik aan jou over. 😉
Nieuwe batterij aangeschaft en probleem opgelost.. was.dus toch de batterij..
Reputatie 4
@ michelz

Dank voor de terugkoppeling. Goed om te horen dat de nieuwe batterij het probleem heeft opgelost! 🙂

Reageer