Beantwoord

Opnametijden op Samsung S5 Neo?

• 15 maart 2017
  • 5 reacties
  • 425 Bekeken

Ik heb pas geleden videoopnames gemaakt met mijn S5 neo,maar ik verbaasde mij er over dat de opnametijden in Full HD maar een paar minuten duren!Ik heb een 32 gig geheugenkaart.Hoe lang kan je eigenlijk filmen in de verschillende settings(FHD,HD,VGA)?
icon

Beste antwoord door ShadowLea 18 maart 2017, 22:17

Was het FDH of UHD? UHD(4K) heeft een vast limiet van 5 minuten ivm de bestands grootte en het feit dat het toestel oververhit raakt.

Android heeft een limiet van 4GB voor video opname. Zodra je bestand dus 4GB groot wordt, breekt de opname automatisch af.

Tevens wordt de opnamen afgebroken als het videobestand niet snel genoeg kan worden weggeschreven, bijvoorbeeld door een trage SDkaart. Voor FHD(1080) video opnames zit je op z'n minst aan een class 10 MicroSD (van een goed merk, dus niet Medion/Aldi).

Daarnaast wordt een opname ook afgebroken als het toestel te warm wordt, het RAM geheugen vol raakt, de batterij te ver leeg is, of wanneer een andere app de prioriteit overneemt.

In principe zit er geen vast tijdslimiet op FHD(1080) of HD(720).
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Mercvrivs,

Ik zag je andere topic inderdaad, het filmen is dus in ieder geval gelukt! 🙂

Op sommige toestellen zit inderdaad een maximale tijd van opnemen, maar een paar minuten is wel kort inderdaad. Er is nog wel genoeg geheugen op het toestel? Hoe groot is het videobestand uiteindelijk van een paar minuten filmen? Het ligt uiteindelijk ook aan het geheugen van je toestel hoeveel minuten je kunt filmen, misschien kun je daar ook nog wat meer info geven?

We horen het graag van je!
Het grootse bestand is 381 gb ik heb als opslaglocatie de sd card van 32 gig en op de sd kaart is 8,75 gig vrij.Of slaat hij eerst alles in het interne geheugen op?Nu heb ik wel teruggeschaald van FHD naar HD en na een half uur liep hij nog steeds.Maar zijn er tabellen van opnametijden?Of zijn er teveel variablen?
Reputatie 7
Badge +9
Was het FDH of UHD? UHD(4K) heeft een vast limiet van 5 minuten ivm de bestands grootte en het feit dat het toestel oververhit raakt.

Android heeft een limiet van 4GB voor video opname. Zodra je bestand dus 4GB groot wordt, breekt de opname automatisch af.

Tevens wordt de opnamen afgebroken als het videobestand niet snel genoeg kan worden weggeschreven, bijvoorbeeld door een trage SDkaart. Voor FHD(1080) video opnames zit je op z'n minst aan een class 10 MicroSD (van een goed merk, dus niet Medion/Aldi).

Daarnaast wordt een opname ook afgebroken als het toestel te warm wordt, het RAM geheugen vol raakt, de batterij te ver leeg is, of wanneer een andere app de prioriteit overneemt.

In principe zit er geen vast tijdslimiet op FHD(1080) of HD(720).
Het was FHD, maar bedankt voor je antwoord!
Ik zei dat de grootste opname 381 gb was, moet mb zijn..

Reageer