Beantwoord

Opstartgeluid Galaxy S4

• 22 augustus 2013
  • 3 reacties
  • 6856 Bekeken

Sinds kort ben ik weer abonnee bij T-Mobile en een prachtige Samsung Galaxy S4 gekocht. Wat me echter mateloos stoort is het opstart en afsluitgeluid dat T-Mobile er ingebakken heeft.
Terwijl het toestel goed staat ingesteld, alle volumes staan zoals ik ze wil hebben, knalt het opstartgeluid er echt uit.

Wat me verbaast is dat voor een toestel in het topsegment, waar op Apple na de hoogste prijs voor wordt betaald, dat er zo'n amateuristisch opstartgeluid inzit. Het lijkt wel een grap, zo hard gaat het. Maar naar een paar keer is de grap voorbij, en blijft de frustratie over.

Ik weet dat er apps zijn om het uit te schakelen, maar beste T-mobile: stop het er niet in. Welke amateur heeft dit bedacht?

Dus de vraag: T-Mobile, wanneer halen jullie het opstartgeluid er uit?

vr.gr.
icon

Beste antwoord door tribaltim 22 augustus 2013, 10:09

Hoi Jepe2013, 

Welkom op het forum :D

Ik heb zelf ook de S4, maar bij mij gaat het geluid niet meer af. 
Je kan het uitzetten via: instellingen -> geluid -> volume -> systeem. Als je die op stil zet heb je ook geen last meer van het opstartgeluid ;)

Groetjes Tribaltim
Bekijk origineel

3 reacties

Hoi Jepe2013, 

Welkom op het forum :D

Ik heb zelf ook de S4, maar bij mij gaat het geluid niet meer af. 
Je kan het uitzetten via: instellingen -> geluid -> volume -> systeem. Als je die op stil zet heb je ook geen last meer van het opstartgeluid ;)

Groetjes Tribaltim
Maar dan heb je nadat hij opgestart is ook geen systeem geluiden meer toch? Niet echt handig dat je het dan weer terug moet zetten. Ik gebruik Android Assistant om opstart geluiden te dempen (zie instellingen bij deze app). Een hele fijne app voor onderhoud aan je telefoon.
Reputatie 6
Badge +13
Je zou ook gewoon de Nederlandse software kunnen flashen.
De link hieronder is de PHN versie voor de Galaxy S4.
http://rapidgator.net/file/41b71aa433b87de512806a678769e1b5
Je bent dan ook van alle T-Mobile apps en opstartschermen af.

Hoe je de update installeert op je telefoon ( ZORG ERVOOR DAT HET STROOM NIET!! ONDERBROKEN WORDT!!):
1. Unzip het bestand wat je gedownload hebt. (kun je doen met winrar)
2. Download odin v3.09. https://mega.co.nz/#!UdRRyCAT!H4FyVxYynNWvXqRNmnpMGQRCP-dG3uykgP2pT4rh8Ek
3. Voer de setup uit van odin.
4. Zet je telefoon uit. En houd vervolgens de aan/uitknop + home knop + volume omlaag tegelijkertijd ingedrukt totdat er een uitroepteken verschijnt. Ga door.
5. Je moet ondertussen het programma 'odin' aan hebben staan.
6. Sluit je telefoon met een usb kabel aan de computer.
7. Je ziet dat het vakje links in het midden in odin blauw kleurt, dan is je telefoon aangesloten.
8. Het firmware bestand dat je hebt uitgepakt moet je toevoegen aan AP / PDA.
9. re-partition mag NIET aangevinkt staan!
10. Druk op start en de Nederlandse PHN firmware wordt erop gezet.

Het beste wat je kunt doen is een Back-Up van je telefoon maken met Samsung KIES.
Vaak behoud je de bestanden en apps. Soms kan het ook mis gaan. Dan kun je ze terugzetten met behulp van Samsung KIES.

Het is originele firmware en hiermee schaadt je niet de garantie van Samsung. Je behoud de garantie op je telefoon.

Groetjes,
Leroy

Reageer