Beantwoord

Oude WiFi netwerken S7 Edge

• 11 augustus 2016
  • 4 reacties
  • 2570 Bekeken

Reputatie 2
Bij mijn oude Samsung s5 was het niet zo heel moeilijk om de lijst met oude Wi-Fi netwerken die niet meer gebruikt werden op te schonen. Helaas zijn de wifi netwerken die niet in bereik zijn van de s7 niet zichtbaar in de lijst met netwerken en deze kan je dan dus ook niet verwijderen.
Heeft iemand een oplossing?
icon

Beste antwoord door David 11 augustus 2016, 16:25

Hey JBrasser,

Welkom terug op het forum! :)

Voor de zekerheid heb ik het even nagevraagd bij Samsung Webcare. Deze optie zit schijnbaar niet meer in de Samsung Galaxy S7. Je zou bij Instellingen nog wel onder WiFi en 'Meer' een lijst van je netwerken kunnen zien, maar niet vergeten blijkbaar.

Helaas kunnen wij je hier dus niet bij helpen.... Als je echter nog andere vragen hebt, dan helpen we je er graag bij!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey JBrasser,

Welkom terug op het forum! :)

Voor de zekerheid heb ik het even nagevraagd bij Samsung Webcare. Deze optie zit schijnbaar niet meer in de Samsung Galaxy S7. Je zou bij Instellingen nog wel onder WiFi en 'Meer' een lijst van je netwerken kunnen zien, maar niet vergeten blijkbaar.

Helaas kunnen wij je hier dus niet bij helpen.... Als je echter nog andere vragen hebt, dan helpen we je er graag bij!
Reputatie 7
Badge +9
Daar ergert half XDA zich ook dood aan.

Waarom Samsung in vredesnaam denkt dat ik het WiFi punt wil onthouden van een hotel aan de andere kant van de wereld waar ik nooit meer zal komen is mij een raadsel. Ga 1 week op vakantie en je hebt 40 WiFi punten in je telefoon waar je nooit meer vanaf komt.

Hebben zeker nog niet helemaal begrepen dat Android elke keer die hele lijst door loopt voordat hij verbind met een WiFi netwerk, waar WiFi én de telefoon traag van worden.
En dat bedrijven die werken met een auto-authenticatie ineens zitten met gebruikers die geblokkeerd worden zodra de wachtwoorden wijzigen, omdat ze niet het netwerk kunnen wijzigen vóór ze binnen bereik zijn. Écht, géniale zet.

Weer zo'n geniale ingeving van het niveau 'Verwijder de Windows Start Knop".... Samsung gaat steeds meer richting Apple praktijken met hun "We laten de gebruiker dit niet meer doen".

Er is één optie.

Onder Instellingen > Backup & Reset > Reset de Netwerken &Verbindingen. Let er wel op dat dit alle verbindingen verwijderd,(incl bluetooth en NFC) ook degene die je nog wel gebruikt. Daar moet je dan even opnieuw verbinden.
Hallo, hoe kan ik onbruikbare wifi netwerken verwijderen van de s6 ? Door ze lang vast te houden lukt niet.... Iemand tips ??
Reputatie 7
Badge +15
Hi Yffy,

Ik heb jouw vraag verplaatst naar een topic waarin deze vraag al beantwoord is. Zou je de reacties hierboven eens door willen nemen? :?

Mocht je daarna nog vragen hebben, let me know!

Reageer