Beantwoord

Overzetten bestanden van S4 mini naar S5?

• 18 augustus 2016
  • 3 reacties
  • 1354 Bekeken

Hallo,
Hoe kan ik al mijn bestanden van mijn Samsung Galaxy S4 mini, overzetten naar Samsung Galaxy S5?
Ik had over de app T-mobile cloud gelezen maar deze wordt niet meer verkocht.
Groet Marjan
icon

Beste antwoord door Kaassausje 20 augustus 2016, 12:12

Hoi marjank.

Als aanvulling op Lodan, voor apps en appgegevens zou je de app helium kunnen gebruiken. Lees de beschrijving even door, je hebt dan ook de desktopversie nodig. (Back-uppen op S4 mini, herstellen op S5.)

Als de appgegevens niet belangrijk zijn, kun je ook gewoon met hetzelfde google-account inloggen en de apps die je wilt nogmaals downloaden, deze zullen in de google play store onder "Menu -> Mijn apps en games -> Alle" terug te vinden zijn. Daar staat alles wat je ooit hebt gedownload met dat google-account.

Als alternatief kun je ook Samsung Smart Switch proberen. De Galaxy toestellen worden vanaf de S2 ondersteund voor gegevensoverdracht.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +9
Beste Marjank,

Foto's, muziek en dergelijke kun je vaak al schrijven naar een SD kaart die je in je toestel kan stoppen.
Andere dingen (zoals applicatiegegevens) weet ik helaas niet, daar zou onze Android expert wel raad mee weten.

Ik hoop dat je straks met volle tevredenheid gebruik kan maken van je nieuwe toestel 🙂
Hoi marjank.

Als aanvulling op Lodan, voor apps en appgegevens zou je de app helium kunnen gebruiken. Lees de beschrijving even door, je hebt dan ook de desktopversie nodig. (Back-uppen op S4 mini, herstellen op S5.)

Als de appgegevens niet belangrijk zijn, kun je ook gewoon met hetzelfde google-account inloggen en de apps die je wilt nogmaals downloaden, deze zullen in de google play store onder "Menu -> Mijn apps en games -> Alle" terug te vinden zijn. Daar staat alles wat je ooit hebt gedownload met dat google-account.

Als alternatief kun je ook Samsung Smart Switch proberen. De Galaxy toestellen worden vanaf de S2 ondersteund voor gegevensoverdracht.
Reputatie 7
Badge +9
Let er wel op dat niet alle app gegevens kunnen worden overgezet. Sommige apps versleutelen de app gegevens, en die worden niet meegenomen ongeacht de overzetmethode.

Foto's, videos en alle andere media data kun je het beste gewoon óf op een MicroSD zetten, of met behulp van een USB kabel en Windows Verkenner kopiëren en plakken. (Direct naar de nieuwe telefoon óf eerst naar de PC.)

Calenders, contacten en dergelijke doe je met het door Kaassausje hierboven genoemde Smart Switch.

Reageer