Beantwoord

Popup ads verwijderen

Jullie kennen het vast wel die vreselijk irritante popup advertenties. Ik heb het alleen als mijn gsm even op standby heeft gestaan. Alle instellingen aangepast en diverse adblock en netwerk apps gedownload. Die zeggen dat de gsm clean is maar toch blijvend ze komen. Nogmaals alleen ala se gsm even niet actief is geweest.
Hoe kom ik er van af?
icon

Beste antwoord door Kaassausje 13 juni 2015, 11:31

Kun je het volgende eens proberen?

Ga naar instellingen --> accounts --> google --> advertenties en zet hier het vinkje bij 'afmelden voor op interesses gebaseerde advertenties'.

Het is geen probleem van de play store zelf, dan zou iedereen er altijd last van moeten hebben. Ikzelf gebruik nu een paar jaar android, maar heb nog nooit full screen ads gehad, anders dan de ads in de gratis versie van apps. De standaard reclame embedded in de apps dus.

Dus het probleem moet ergens anders gezocht worden en als je geen andere apps meer hebt dan de standaard apps, dan zal het een instelling zijn, dat of het is misschien malware.

Je kunt malwarebytes downloaden en laten scannen om te zien of die wat vindt.

Laat maar weten wat de resultaten zijn. 🙂

Bekijk origineel

15 reacties

Het is een s4 mini
Reputatie 2
@mvl123 ha ha, ja we kennen ze! Ik begrijp dat het ontzettend irritant is. 😞

Heb je het toestel al eens teruggezet naar fabrieksinstellingen? En heb je een idee met welke app de pop-up samenhangt? Wanneer je deze app verwijderd kan het probleem verholpen zijn.

Zou je dat willen proberen? Hopelijk met succes!
Heb ik gedaan ja. Geen verschil. Il heb zo het vermoeden dat het samenhangt met de play store want het zijn altijd game "recommendations". En juist die app kan ik niet verwijderen...
Wat voor pop-up ads zijn het? Kun je een screenshot posten?

Afhankelijk van hoeveel apps je hebt geïnstalleerd, zou ik (zeker van games) de comments nalezen om te zien of men erover heeft geklaagd.

Als het in de notificatiebalk verschijnt, kun je er lang op drukken, dan op 'app info' drukken en die app verwijderen.
Ik helaas gaan foto's uploaden hier... maar het zijn dus fullscreen app advertenties. Verder heb ik op dit moment geen andere apps anders dan de standaard fabrieksinstellingen apps. Vreemd he. Volgens mij is het google play store die dit doet, maar daar heb ik alle instellingen gecheckt. Niks over privacy en popups 😞
Kun je het volgende eens proberen?

Ga naar instellingen --> accounts --> google --> advertenties en zet hier het vinkje bij 'afmelden voor op interesses gebaseerde advertenties'.

Het is geen probleem van de play store zelf, dan zou iedereen er altijd last van moeten hebben. Ikzelf gebruik nu een paar jaar android, maar heb nog nooit full screen ads gehad, anders dan de ads in de gratis versie van apps. De standaard reclame embedded in de apps dus.

Dus het probleem moet ergens anders gezocht worden en als je geen andere apps meer hebt dan de standaard apps, dan zal het een instelling zijn, dat of het is misschien malware.

Je kunt malwarebytes downloaden en laten scannen om te zien of die wat vindt.

Laat maar weten wat de resultaten zijn. 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Hey mvl123,

Heel vervelend dat de pop-ups maar op blijven puppen! :S

Zou je eens de suggesties van Kaassausje kunnen uitproberen en laten weten wat hier de resultaten van zijn? Hopelijk werkt het! 🙂

Ik ben benieuwd naar de uitkomst en hoop voor je dat het helpt!
Hallo!

ik heb op dit moment hetzelfde probleem, het is of een kleine balk over mijn toetsenbord heen of over het gehele scherm zoals dit: http://imgur.com/a/YAv1t heb zowat elke app verwijderd, behalve whatsapp facebook etc. Heb geen zin om mijn telefoon naar fabrieksinstellingen te zetten als ik lees dat dat niet eens werkt. Ik heb een Samsung S7 Edge

Edit: als ik erop klik of het inhoud dan komt er een link met iets van google.adservices nogwat en dan veranderd het naar wat de reclame is, als ik naar account > google ga dan krijg ik helemaal geen optie voor advertenties.. ?
Hoi Outdated, welkom op het klantenforum.

Zou je eens kunnen opnoemen (of een paar screenshots plaatsen) wat er allemaal nog onder Instellingen -> Applicatiebeheer -> Gedownload staat?

Dit zal van een app af moeten komen, normaal gesproken verschijnt zoiets ook alleen in een app. Heb je hier bij het gebruik van een bepaalde app last van, of echt bij alle apps? Gebeurt het ook als je niets open hebt staan? (De apps echt afsluiten, niet alleen op 'terug' of de homeknop tappen.)

Als er onder Account geen google staat, dan is dat misschien verhuisd naar een ander deel van het instellingenmenu. Je zou Google in kunnen typen na het tappen op het vergrootglas in je instellingenmenu, daarmee kun je opties opzoeken. 🙂
Ik zie geen follow up op deze thread. Ik had dezelfde problemen na het downloaden van enkele apps. De apps heb ik verwijderd en de tips van Kaassausje opgevolgd. Zoals het er nu naar uitziet, blijven de pop-up advertenties weg.
Ben benieuwd of de problemen bij mvl123 en Outdated ook zijn opgelost.
Reputatie 7
Badge +17
Hi garfield,

Fijn dat het bij is opgelost met de tip van Kaassausje. Ik neem aan dat het bij de andere ook is opgelost aangezien zij een lange tijd niks hebben laten weten. Leuk dat je hier jouw oplossing met ons deelt! 🙂
Oud draadje maar weer eens opfrissen.
Ik krijg sinds enkele dagen ook een schermvullende popup van verschillende adverteerders.

Wish, Badoo bijvoorbeeld.

Alleen als hij uit de standby stand komt, net als hierboven.

Ik heb geen nieuwe apps geïnstalleerd en de tip van kaassausje opgevolgd.

Ik kan niet plaatsen waar de ad vandaan komt, lijkt inderdaad ook van de playstore, maar dat zal dan wel niet.

Het is iig een google ad.

Als iemand nog een suggestie heeft, graag.
Is dit spam?

Ik gebruik zo min mogelijk apps, en ik begrijp dat er advertenties nodig zijn voor inkomsten.
Maar laat dan een ad zien terwijl ik de app gebruik en niet als alle apps afgesloten zijn na de eerste start.
Reputatie 7
Badge +9
Advertenties zitten niet uit zichzelf in de telefoon, die komen mee met een app.

Het kan bijvoorbeeld gebeuren dat een app is geupdate met een nieuw advertentiesysteem. Zo hebben sommige launchers (waaronder Apex) ineens dit soort ongein uitgehaald, zelfs in de betaalde versies.

Loop de reviews van je geinstalleerde apps even na, meestal zijn er meerdere die daar in melden dat er ineens ads inzitten.
Hoi,

Ik heb onlangs toch een nieuwe app geïnstalleerd.
Was ik vergeten.

Een callrecorder, er staan geen opmerkingen bij de recensies over advertenties.

Ik heb hem verwijderd, eens zien of dit de culprit was.

Reageer