Vraag

Probleem met opladen

• 21 mei 2016
  • 4 reacties
  • 647 Bekeken

Hallo,

Sinds dinsdag heeft mijn telefoon (Samsung S6) moeite met opladen (duurt echt een paar uur) en loopt hij sneller leeg.

Ik ben bang dat ik een virus te pakken heb. Dinsdag kwam er bij het opladen een pop-up in beeld. Ik heb op dat moment aangevinkt dat ik deze melding niet meer wilde zien. Wellicht niet zo slim, want sindsdien heb ik het oplaad- en leegloopprobleem. Daarnaast komt er sindsdien ook een blauw, soort rondje, onderin beeld (bij de startknop) zodra ik de oplader aansluit. Deze popt rustig op en gaat dan ook weer weg. Wanneer mijn telefoon aan de oplader zit, komt dit soms ook in beeld.

Herkent iemand dit? Mocht het een virus zijn, is dit dan te verhelpen door alles weer te resetten en terug te gaan naar de fabrieksinstellingen?

Hoop dat iemand kan helpen. Bij voorbaat dank.

Groet,

NoraSn

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Nora,

Welkom op ons Forum!

Aaah wat balen dat je Samsung ineens zulke kuren vertoont. Goed dat jij je vraag hier stelt. Ik wil je in dit geval inderdaad adviseren om een fabrieksreset uit te voeren. Dit is vaak de oplossing voor zulke problemen. Maak wel eerst een back-up van je gegevens zodat je ze niet kwijt raakt.

Laat je mij weten of het hiermee is opgelost?
Het komt waarschijnlijk doordat je beginscherm teveel apps heeft die actief zijn als je je scherm opent. Ze zuigen als het ware je stroom op. Je moet kijken en die apps verwijderen
Hoi NoraSn.

Allereerst: Nee je hebt geen virus, er zijn geen virussen voor Android, er is alleen malware.
Het 'virus voor Android'-gezever is de wereld in geholpen door mensen zonder kennis en zonder gedegen research. Het RTL Nieuws-niveau. ;)

We hebben een grote verzameling aan tips om je batterijduur te verlengen, loop die eens door en zet alle onnodige dingen uit.

Gebruik je de telefoon tijdens het opladen en staat je schermhelderheid vol aan? Dan kan het zijn dat je telefoon niet of nauwelijks oplaadt. Zet de schermhelderheid dan vrijwel helemaal uit, zodat de telefoon toch de kans krijgt op te laden.

Verder kun je ook even kijken -met een zaklamp of ander fel lichtje- of er allemaal pluis/zooi in je aansluiting zit. Hoe meer er in je connector vastkoekt, des te sneller het zal lijken alsof je de telefoon niet meer kan opladen. (In sommige gevallen moet je de oplader onderhand de connector in stampen, i.p.v. gewoon rustig erin prikken.)

Laat je weten of je iets aan onze tips hebt gehad?
Reputatie 7
Badge +9
Zou je eens een screenshot kunnen maken van die blauwe stip, en die hier neer zetten? (kan alleen op de Desktop versie, gebruik anders Imgur en plak hier de url.)

Een screenshot maken doe je door de Home en Aan/Uitknop tegelijkertijd in te drukken.

(En anders een foto met een ander toestel of een camera)

Want ik kan totaal niets vinden over een blauwe stip.

Reageer