Beantwoord

Probleem met Smartlock veilige plaats (Samsung S7 Edge)

• 29 maart 2017
  • 10 reacties
  • 2247 Bekeken

Ik gebruikte met tevredenheid op me S6 Edge Plus Smartlock veilige plaatsen wat feilloos werkte.
Was blij dat deze optie ook op de S7 Edge zit, alleen werkt deze voor geen meter.
Is wel fijn as je thuis bent dat je niet steeds je pincode of vinger hoeft te scannen om je toestel te unlocken. Ik heb Locatie aanstaan en die werkt verder wel goed, behalve dat je wifi verbinding uit moet zetten als je elk uur de weer bericht ter plaatsen wil updaten.
Heeft iemand hier ook last van of beter nog een oplossing?
Kom als aub niet met andere apps aan, want op me oude S6 werkte deze dus wel perfect en had ik er nooit last van. 😳
icon

Beste antwoord door David 31 maart 2017, 15:11

Hey Gronik68,

Dat is dan inderdaad wel balen, zeker als dat jouw oude toestel is! :S

Ik heb ook nog even navraag gedaan bij Samsung en zij geven aan dat je het anders even in de veilige modus moet proberen. Ze waren ook benieuwd of de laatste software op het toestel stond? Als het allemaal niets opleverde, dan kon je nog een reset uitvoeren, maar dat was wel een laatste redmiddel. Hopelijk hoeft het niet zover te komen!

Kun je bovenstaande nog even testen en laten weten of dit resultaat heeft?
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Gronik68,

Ik hoef je dus niet meer te vertellen hoe je deze in moet stellen! 😉

Als ik het goed begrijp heb je het probleem alleen bij Smartlock en werkt de locatiebepaling verder helemaal goed? Merk je dan toevallig ook nog verschillen tussen locaties? Heb je het bijvoorbeeld al eens op een andere locatie dan thuis getest? Probeer anders ook even de plaats opnieuw in te stellen. Ik ben benieuwd of het dan beter werkt!

Daarnaast heb ik dit topic ook even onder de aandacht gebracht bij onze Klantexperts, misschien hebben zij direct een oplossing voor je! We gaan in ieder geval verder met je meedenken waar het aan kan liggen!
Hoi David,

Ja, ik heb meerdere locaties ingesteld en zelfs op nieuw ingesteld. Die werken op het moment van instellen perfect.
Maar als ik dan bijvoorbeeld naar me werk ga en dan terug kom in zeg maar veilig gebied weigert die wederom. Ook heb ik de 2de locatie weggehaald en opnieuw ingesteld plus beide dezelfde locaties weggehaald en opnieuw brengt niks aan verbetering op.
Baal er van dat de oude S6 die me vriendin nu gebruikt wel gewoon goed doet zowel bij haar thuis en bij mij thuis. 😞
Reputatie 7
Badge +20
Hey Gronik68,

Dat is dan inderdaad wel balen, zeker als dat jouw oude toestel is! :S

Ik heb ook nog even navraag gedaan bij Samsung en zij geven aan dat je het anders even in de veilige modus moet proberen. Ze waren ook benieuwd of de laatste software op het toestel stond? Als het allemaal niets opleverde, dan kon je nog een reset uitvoeren, maar dat was wel een laatste redmiddel. Hopelijk hoeft het niet zover te komen!

Kun je bovenstaande nog even testen en laten weten of dit resultaat heeft?
Als ik hem in veilige modus opstart hoef ik me pincode niet in te voeren. :D

En ja, mijn S7 Edge is voorzien van de laatste updates en software.

Als ik me toestel dan weer opnieuw opstart ....... Yessss.....hoef thuis geen pincode meer in te voegen. Hopelijk blijft het zo.
Ik zal morgen nogmaals eens kijken of het blijvend is of oude probleem terugkomt.
Nou, was van korte duur.. Na 20 minuten an ik gewoon me pincode weer invoeren. 😞
Reputatie 7
Badge +9
Er zijn heel veel klachten over dat hele Trusted Places systeem.

Hoe heb jij je trusted places ingesteld? Heb je de door Google Maps standaard gemaakt 'Home' gebruikt?
Ja idd ShadowLea, staat op standaard Googlemaps. Ik heb hem ff verwijderd van niet meer standaard, kijken wat de dan doet.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Gronik,

En, heb je een update voor ons? Ik ben benieuwd of het nu wel goed werkt!
Hoi Issam,

Ja tuurlijk, de ene keer moet ik wel een pincode invoeren en dan niet. Maar dat geld zowel binnen ingesteld veilig gebied als er buiten het veilig ingevoerde gebied.
Lijkt wel of me S7 een beetje de weg kwijt is. Valt ook op dat weer niet zoals ingesteld elk uur update. Ik krijg dan een melding dat die geen contact krijgt met de server maar als ik wifi uit zet doet die het wel na een handmatige reset.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Gronik68,

Erg opmerkelijk dat het soms wel werkt en het volgende moment weer niet.. :S

Ik heb nog even met onze Samsung Expert gekeken wat er mogelijk is, maar het lijkt een GPS issue te zijn waar velen met jou last van hebben. Ze vermoedt dat dit ook de oorzaak van het probleem met de weerbericht-app is. Je kunt nog kijken of het aanpassen van de instellingen effect heeft. Als het aan de software ligt zou een nieuwe update wellicht redding kunnen brengen, dus laten we daar op hopen!

Keep us posted van de nieuwste bevindingen! 🙂

Reageer