Vraag

Problemen met Galaxy S2 na firmware upgrade.

Hallo,

Sinds een paar dagen, na de firmware update naar 4.0.4. Kampt mijn galaxy s2 met problemen.
De telefoon valt spontaan uit, na het uitvallen moet je de batterij eruit halen om de telefoon opnieuw op te starten.
Hierna ben ik soms ook de helft van mijn batterijniveau kwijt. Laatste keer van 73% naar 38% na dit probleem.
Ook heb ik dat wi-fi soms niet werkt en dat de telefoon eerst opnieuw moet opstarten voordat deze het weer doet.

Tevens een harde reset geprobeerd, batterij en simkaart 5 minuten uit de telefoon halen, alles gereset op de telefoon, en helaas helpt niks.

Dit gebeurd meerdere malen per dag.

Nu is mijn vraag of hier al een oplossing voor is en zo niet , hoe kan ik dan terug naar android 4.0.3 ?

22 reacties

Reputatie 6
Badge +12
Welkom op het forum! :)

Waarschijnlijk heeft hij de update niet goed opgepakt naar 4.0.4.
Het is helaas niet op de ''normale'' manier mogelijk om terug naar 4.0.3. te keren.

Je kan eventueel de Samsung ROM 4.0.4 erop flashen, als je dat wilt stuur mij dan s.v.p. een PM 🙂
Dave bedankt voor je reactie, het is inmiddels opgelost, ik heb de batterij en de sim kaart een hele nacht uit de telefoon gelaten.

Hierna heb ik tot nu toe geen problemen weer gehad.
Reputatie 6
@Vincent1989

Heel fijn dat het alsnog gelukt is! Veel plezier met jouw toestel!
Reputatie 7
Heren,

Misschien kennen er enkele mij nog maar nu heb ik een probleem met mijn SGS2 I9100 telefoon. Sindskort vervormd mijn muziek/geluid als ik deze afspeel via oordoppen/koptelefoon/headset. Hij vervormd alles dus als ik muziek luister vanaf Deezer, MP3 speler of YouTube. Voorheen heb ik wel gewoon muziek/geluid kunnen luisteren vanaf mijn oordoppen/headset enz... maar sinds de firmware upgrade 4.0.4. wordt dit vervormd. 

Is dit toeval of is het toch de hardware van mijn telefoon. Aan de oordoppen/headset/ koptelefoon kan het niet liggen. Ik heb meerdere van verschillende merken geprobeerd. Moet ik mijn SGS2 een harde reset geven?
Ik heb de basis troubleshoot voor SGS2 gedaan maar niks helpt.

Iemand nog idëeen of misschien de mogelijke oplossing?

Alvast bedankt.
Reputatie 6
Badge +12
@Killerbee89,

Ik denk dat jij het beste eerst de batterij uit het toestel kan halen terwijl hij aanstaat, als dit niet helpt kan je een Factory reset doen.
Mocht ook dit niet werken ligt het misschien aan de software die zou je dan kunnen flashen en mocht ook dit niet het probleem zijn ligt het aan je toestel.
Reputatie 7
Ik heb de batterij al eens eruit gehaald toen de telefoon aanstond. Ik ga vanavond even proberen het probleem wordt verholpen als ik de SGS2 terugzet naar fabrieksinstellingen. Mocht dit niet helpen, dan meld ik hem aan voor reparatie.

Alvast bedankt.
PS. mocht je wat informatie vinden of een oplossing hiervoor hebben gevonden, hoor ik dit natuurlijk graag 🙂
Reputatie 6
Badge +12
@Killerbee89,

Ik hoop dat het na fabrieksinstellingen is opgelost 🙂 !
Mocht ik nog wat tegenkomen hoor je het van mij.
Ik heb helaas iets te vroeg gejuicht, problemen beginnen weer Dave670 je krijgt een PM
Reputatie 6
Badge +12
@Vincent1989,

Vervelend dat het probleem weer is ontstaan! :(
Ik heb je voorzien van een PM met de juiste informatie! 🙂
Reputatie 7
@Dave670;

Ik heb gistere avond mijn telefoon gereset. Helaas heb ik nogsteeds hetzelfde probleem 😞 Ik weet bijna zeker dat het aan de firmware ligt van de audio uitgang. Kan daarnaast niks op dit probleem op het internet vinden 😞
Reputatie 7
Oh nog even wat meer informatie waar ik zojuist achter ben gekomen. Dit probleem doet zich alleen voor als ik de Samsung oordoppen gebruik merk ik nu. Als ik de NEPPE Beats oordoppen gebruik lijkt alles weer in orde. Het rare is dat de plugs van de beats als van die van samsung even lang zijn.

Om even wat meer duidelijkheid te schaffen wat ik hoor: als ik muziek afspeel lijkt het dat de hoge en lage tonen worden afgevlakt. Daarnaast lijkt het of ik in een giga evenementen hal sta. Het galmt heel erg en het kraak af en toe. 

Ik ben echt geen opgever maar ik denk dat ik nu de handdoek in de ring moet gooie en de foon op moet sture voor reparatie 😞
Reputatie 6
Badge +12
@Killerbee89,

Je zou een andere ROM kunnen flashen om te kijken of het probleem hiermee wordt opgelost?
De garantie blijft gewoon in tact namelijk 🙂
Reputatie 7
@Dave670;

Dus jij zegt als ik hem met een andere rom zou flashen dat de fabrieksgarantie gewoon blijft en dus niet vervalt.

Mocht het zo zijn dat de fabrieksgarantie blijft na het flashen, zou jij mij dan een handleiding + rom kunnen sturen?
Alvast bedankt.
Reputatie 6
Badge +12
@Killerbee89,

Dat is een hele poos geleden aangegeven door ex T-Mobile moderator CindyS.
Uiteraars stuur ik je een PM! 🙂
Reputatie 7
@Dave670;

Hoe bedoel je dat CindyS dit al een tijd geleden heeft aangegeven. Bedoel je dat zij heeft aangegeven dat mijn garantie blijft ook al flash ik mijn SGS2 met een rom?
Reputatie 6
Badge +12
@Killerbee89,

Dat is geheel correct, iedereen die zijn Samsung toestel flasht met een ''Samsung ROM'' houd gewoon zijn garantie.
Reputatie 7
@Dave670;

Oke, mooi om te weten. Maar ik heb het probleem al getackelt. Het is namelijk zo dat er verschil is tussen bepaalde oordoppe van samsung daar ben ik zojuist achter gekomen. Er zit een klein verschil in wat ik zo moeilijk kan uitleggen. Waarschijnlijk vind de software op mijn telefoon dat niet zo fijn. Ik denk dat het te maken heeft met de microfoon en functies die dat knopje hebben die aan het snoer bevind. Misschien vind er daardoor een soort eggo plaats op de telefoon. Ik gebruik nu voortaan de oordoppen die ik erbij heb gekregen of oordoppen waarbij geen microfoon of functie knop aanhangt. 

Hahahh was al deze onzin eigenlijk niet nodig geweest als ik maar goed had opgelet 😳.

Toch bedankt. 🙂
Reputatie 6
Badge +12
@Killerbee89,

Oké geen probleem hoor! 🙂
Reputatie 4
Hallo,

Ook ik heb problemen met de Galaxy S2 na firmware upgrade naar 4.0.4 maar ik lees allemaal uitdrukkingen als PM, Flashen en ROM maar ik heb werkelijk geen idee wat t betekent.
Het is vrij storend dat je telefoon niet aan gaat omdat hij is uitgevallen en de batterij leeg is, verder heb ik precies dezelfde problemen als Vincent1989.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mvg,
Dirk
Reputatie 6
Badge +12
@Dirk11430,

Een PM is ''persoonlijke message'' oftwel de inbox :)
Ik zal je een link sturen via PM hoe je alles kan doen! :p
Heb gisteren mijn samsung galaxy S2 geupdate naar de nieuwe firmware, nu wordt hij spontaan erg heet en batterij niveau loopt snel terug.
Reputatie 2

Heb gisteren mijn samsung galaxy S2 geupdate naar de nieuwe firmware, nu wordt hij spontaan erg heet en batterij niveau loopt snel terug.

Probeer alle actieve aplicaties af te sluiten die op de achtergrond van je telefoon draaien! Zodoende zal je telefoon niet (snel) heet worden, en zal ook het batterijniveau meer behouden blijven!

Reageer