Beantwoord

Problemen met wifi op Samsung S6 na update

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
Goedemiddag ik heb een SamsunS6 en na de laatste update, kan ik niet meer op Wifi. Volgens het icoontje ben ik vebonden maar ik heb geen verbinding. Kan iemand mij hierbij helpen? Ik heb zelf de wifi al meerdere malen aan en uit gezet maar dit werkt niet...
icon

Beste antwoord door Thalina 28 april 2017, 13:49

Hoi Smarie,

Dat is inderdaad niet handig! Ik zie dat Eric al een goede tip heeft gegeven (dankje!) maar helaas heeft dat niet geholpen. In het systeem zie ik dat je op 26/04 in de T-Mobile shop bent geweest, hebben ze daar het probleem kunnen verhelpen? Mocht dat niet het geval zijn, kun je dan aangeven of je met jouw toestel wel kunt verbinden met andere wifi-netwerken? Misschien kun je het even testen bij de buren? Heb je de modem van jouw wifi al eens volledig uit- en aangezet? Kun je thuis wel andere apparaten verbinden met het wifi-netwerk?

Als dit geen effect heeft, zou je dan jouw toestel terug kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen? Vergeet niet om eerst een goede back-up te maken! Kun je vervolgens testen of wifi weer werkt voordat je de back-up terug zet? Vervolgens kun je de back-up weer terugzetten en kijken of het dan nog steeds werkt.

Ik hoor het graag van je!

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Het netwerk vergeten en dan opnieuw verbinden wil wel eens helpen :
Instellingen -> Verbindingen -> Wifi en dan het netwerk 'ingedrukt' houden. Er komt dan een optie om het netwerk te vergeten.
Daarna kun je opnieuw verbinden (heb je wel het WiFi wachtwoord voor nodig).
Beste Eric, dat heb ik ook al geprobeerd, helaas is dat niet gelukt.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Smarie,

Dat is inderdaad niet handig! Ik zie dat Eric al een goede tip heeft gegeven (dankje!) maar helaas heeft dat niet geholpen. In het systeem zie ik dat je op 26/04 in de T-Mobile shop bent geweest, hebben ze daar het probleem kunnen verhelpen? Mocht dat niet het geval zijn, kun je dan aangeven of je met jouw toestel wel kunt verbinden met andere wifi-netwerken? Misschien kun je het even testen bij de buren? Heb je de modem van jouw wifi al eens volledig uit- en aangezet? Kun je thuis wel andere apparaten verbinden met het wifi-netwerk?

Als dit geen effect heeft, zou je dan jouw toestel terug kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen? Vergeet niet om eerst een goede back-up te maken! Kun je vervolgens testen of wifi weer werkt voordat je de back-up terug zet? Vervolgens kun je de back-up weer terugzetten en kijken of het dan nog steeds werkt.

Ik hoor het graag van je!
Reputatie 7
Badge +9
Heb je dit op alle WiFi netwerken?
Ik heb jullie tips gebruikt en het is een probleem met het netwerk op mijn werk. Thuis bij fam en vrienden geen probleem. Via een omweg kan ik nu wel weer op de wifi. Ik moet dan eerst naar de homepage en dan inloggen. Super bedankt voor alle reacties en hulp en alvast een fijn weekend.

Gr Smarie
Reputatie 6
Badge +17
Fijn om te horen dat het via een omweg weer lukt! 🙂 Geen dank, we helpen je graag!

Als je nog eens een vraag hebt, dan weet je ons te vinden op het forum!
Helaas ondervind ik sinds de update van 1 januari hetzelfde probleem, maar dan alleen op mijn thuis netwerk. Op de GSm Wifi uit en aan zetten lost het probleem even op, maar niet voor lang. Ook het Netwerk opnieuw verbinden geeft geen oplossing. Persoonlijk denk ik aan een software probleem van Android. ZIjn er meer mensen die dit probleem ondervinden?
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Zeerob,

Ik zit meteen met je mee te denken!

Lukt het wel om andere toestellen goed met jouw wifi-netwerk te verbinden? Kun je het modem ook eens een reset geven? Ik weet dat bij problemen na een software-update, door Samsung altijd wordt aangeraden het toestel een volledige reset te geven. Vergeet dan natuurlijk geen back-up te maken! Het beste is om dan de wifi-verbinding eerst te testen op een schone installatie, dus zonder de back-up meteen terug te zetten.

Ik hoop dat één van deze suggesties een oplossing biedt! Laat je het weten, zodat we ook verder met je mee kunnen denken als het niet lukt? 🙂

Voor nu wens ik je nog een fijn weekend en ik hoor van je!

Reageer