Beantwoord

Problemen Samsung Galaxy S2


Ik heb sinds halverwege februari een Samsung Galaxy S2 in bezit en eigenlijk al vanaf dag 1 problemen.
In eerste instantie zijn het kleine dingetjes die je met het heropstarten van het systeem alweer kwijt bent.

Nu ben ik pak 'm beet 2 maanden verder en irriteer ik me met de dag steeds meer aan de problemen van het toestel.
- Het toetsenbord valt af en toe spontaan uit waardoor je 'm met de hand weer kan gaan resetten voordat je je bericht kan afmaken.
- Smsjes die anderen versturen komen zo'n 6 tot 10 minuten later aan nadat ze 'm verstuurd hebben.
- Ontvangstbevestigingen komen of 20 minuten(!) later aan, of gewoon helemaal niet.

Problemen met ontvangstbevestigingen heb ik al vrijwel vanaf het begin, echter was dit normaal gesproken te verhelpen met het opnieuw opstarten van de telefoon, de illusie dat dit altijd zo zou zijn is nu echter wel naar de knoppen geholpen, sinds gisteren (of misschien eerder, geen idee, merkte het gisteren opeens) komen ze dus gewoon helemaal niet meer op een fatsoenlijke manier binnen, stuur je 3 smsjes, krijg je 1 ontvangstbevestiging.

Nou heb ik te horen gekregen dat dat te maken kan hebben met een defecte simkaart, al gaat het meestal gepaard met het niet of niet goed kunnen versturen van smsjes, nou daar heb ik dus geen last van, smsjes kan ik zelf prima versturen, het ontvangen is het probleem. Maar goed, toch de simkaart even uit het toestel gehaald en goed schoongemaakt met een droge zachte doek, heeft dus helemaal niets geholpen, behalve dat de ontvangstbevestigingen geen 20 maar 6 minuten duren om binnen te komen. Dus jeej, vooruitgang, of zo... :')

Overigens wilde ik gisteren kijken of ik Samsung Kies geinstalleerd kreeg, heb er pak 'm beet 3 uur over gedaan om het geïnstalleerd te krijgen en te proberen een backup te maken van de telefoon, nadat 'ie steeds op hetzelfde punt bleef hangen had ik er genoeg van.
Heb vanochtend eindelijk het programma zo ver gekregen dat 'ie een fatsoenlijke backup heeft gemaakt van de telefoon, omdat ik de softwareupgrade wel wilde proberen om te kijken of daar mijn problemen mee verholpen zijn, mag echter niet baten.
Waarom niet? Google staat niet voor niets vol met klachten over Samsung Kies, het is gewoon een belabberd programma.
Waarom ik dat vind? Omdat ik het gewoonweg belachelijk vind dat je 3 uur lang probeert een backup te maken, programma paar keer opnieuw gestart etc. en het vervolgens pas lukt na een complete restart van je laptop/computer.
Wat nog een reden is, is dat ik de firmwareupgrade niet eens kan uitvoeren. Firmwareupgrade gaat tot 100% downloaden, vervolgens heeft het programma zoiets van "toedeledokie en tot ziens" en valt uit, zowel de gewone versie van Kies als de Lite versie, het werkt niet, ik krijg het niet aan de praat zoals het zou moeten, dus kan m'n software niet updaten om te zien of het probleem dan verholpen is.

En nee het ligt niet aan mijn laptop, heb nooit eerder problemen gehad met software voor telefoontoestellen of welke andere legaal downloadbare software dan ook, laptop draait op windows 7 en er is ook helemaal niks mis met de usb-poorten. Dat is juist de reden waarom ik ervoor gekozen heb om het te installeren op de laptop en niet op de computer, omdat mijn computer wel corrupte usb-poorten heeft, de ene keer werken ze wel, de andere keer niet, dus dat risico wilde ik al niet nemen.

Ik hoor graag een oplossing voor mijn problemen, afgezien van "je moet langsgaan bij een t-mobile winkel", dan kan ik nog gaan reizen ook, aangezien wij hier geen t-mobile winkel hebben.

Overigens heb ik ook nog wel andere dingen die niet helemaal vlekkeloos zijn, zoals spelletjes die na een update via de market place volcontinue vastlopen en uitvallen, maar ik ben niet zo'n technische leek dat ik niet snap dat dat aan de spelletjes zelf zal liggen, er zal een fout zitten in de scripting. Het stoort wel, maar niet zo erg als het Swype-toetsenbord dat uitvalt of de smsjes die laat binnenkomen, de afleverberichten die ik opeens gewoon helemaal niet meer krijg.
icon

Beste antwoord door WillemE 5 april 2013, 15:20

@ Kaassausje

Ik zie inderdaad dat je een oud type simkaart gebruikt, ik heb daarom bij deze een nieuwe simkaart verstuurd 🙂 Laat je even weten of dit het probleem oplost?

Bekijk origineel

29 reacties

-update-

Het ziet ernaar uit dat 'ie nu na poging 20 eindelijk de firmware-upgrade wil gaan uitvoeren.
Hiervoor heb ik eerst de laptop en de telefoon weer opnieuw opgestart, vervolgens de normale Kies geopend, viel weer uit na het downloaden van de firmware-upgrade, Kies Lite dan maar weer geopend en hij is nu de bestanden aan het downloaden voor de firmware-upgrade, echter viel 'ie dit keer niet uit na het 1e 'bestanden downloaden'-schermpje (die hiervoor volcontinue het programma uitgooide op 100%).
Ik ben benieuwd, hoop dat het helpt en niet alsnog meer problemen gaat geven (ik lees te veel negatieve reacties op firmware-upgrades).
-update-

Software upgrade is gelukt, maar heeft niets geholpen wat betreft de sms-problemen.
Ze komen nog 6 minuten na versturen pas binnen en de ontvangstbevestiging van mijn sms moet nog komen.

Graag een oplossing s.v.p.
Reputatie 7
@kaassausje;


Begint jou simkaart nummer met 8931162111?
Toevallig wel ja, laat me raden, oude serie, kan voor 5 euro zoveel een nieuwe simkaart aanvragen via my t-mobile?
Ding is nog geen 4 jaar oud, mijn oude simkaart van Telfort heeft het veel langer uitgehouden.
Reputatie 7
@kaassausje;

Helaas is het inderdaad de oude versie van de simkaart van T-Mobile. Het kan zo zijn dat de simkaart problemen veroorzaakt op jou SGS2. Ik geef dit even door aan een T-Mobile moderator/ medewerker en die persoon in kwestie kijkt wat hij of zij voor jou kan doen.

bedankt voor jou antwoord en alvast een fijn weekend.
Reputatie 4
@ Kaassausje

Ik zie inderdaad dat je een oud type simkaart gebruikt, ik heb daarom bij deze een nieuwe simkaart verstuurd 🙂 Laat je even weten of dit het probleem oplost?
Zal het laten weten zodra 'ie binnen is.
Ik neem aan dat ik de pincode van de simkaart, als 'ie is geactiveerd, ergens in de instellingen zou moeten kunnen veranderen?
Ik maak namelijk met dit kaartje ook al gebruik van de pincode en anders raak ik straks in de war, zou niet zo tof zijn, dan blokkeer ik mijn kaartje.

En nummerbehoud hoort er ook standaard bij?

Alvast bedankt.
Reputatie 7
@Kaassausje;

Je behoudt gewoon jou telefoonnummer. Je activeerd jou simkaart zoals er in die brief staat. Daarnaast moet je eerst alle contact personen die op jou sim kaart hebt staan, kopieren naar jou telefoon.

De pin en puk staan ook in die brief. Je kan jou pincode veranderen op jou mobiel door de volgende stappen te volgen.:
1.) Ga naar Instellingen;
2.) Beveiliging;
3.) SIM-kaartvergrendeling ins..
4.) SIM-pincode wijzigen.

Heel veel succes ermee. Laat even weten of alles gelukt is
Het is gelukt om de contacten over te zetten en de pincode te veranderen.

Vreemd genoeg kwam alles vanochtend wel gewoon weer op tijd binnen.
Dat wil zeggen dat ik er dus geen last meer van had dat berichten pas na 6 - 10 minuten binnenkwamen en mijn ontvangstbevestigingen dus ook binnen luttele seconden weer binnenwaren, zoals het zou moeten.
Echter was dit dus nog met mijn oude kaartje.

Heb nu het nieuwe kaartje in gebruik en hoop dat dit gewoon blijft werken zoals het moet.

Dit topic mag wat mij betreft dicht, want mijn probleem is voor zover opgelost.
Reputatie 7
@Kaassausje;

Fijn dat je even laat weten dat alles weer naar behoren werkt. Ik hoop dat de nieuwe simkaart het ook blijft doen en dat je geen vertragingen meer ondervindt.
Nogmaals bedankt.
Tot dusver gaat het wel aardig goed, ik heb 2 of 3x gehad dat de ontvangstbevestigingen niet meer aankwamen, wat na een reset wel weer verholpen is.
(Er is hoe dan ook gewoon geen 1 toestel waar je geen enkel probleem mee zal ondervinden en 9 van de 10 keer is een reset gewoon het antwoord.)
Ook berichten blijven trouwens weer gewoon fatsoenlijk binnenkomen, daar heb ik helemaal geen problemen meer mee ondervonden sinds de wissel van het simkaartje.

Echter vroeg ik me gisteren tijdens een telefoongesprek af waarom ik eigenlijk zo vaak last heb van het horen van een echo als ik bel.
Het leek me een beetje zinloos om een nieuw topic te openen, aangezien deze ook gewoon nog open is, echter is het niet alleen met mijn Samsung Galaxy S2 zo, ik had dit 'probleem' ook al met de Nokia 5800 Xpress Music.
(Niet zo zeer een groot probleem, wel een beetje hinderlijk.)

Een maat van me heeft even gegoogled en kwam eigenlijk maar op 2 antwoorden uit:
1) degene waarmee je aan de telefoon bent heeft de luidspreker heel hard aanstaan
2) je zit precies tussen 2 zendmasten in en daar schakelt het bereik dan tussen, waardoor er een echo ontstaat

Nou hebben we sowieso optie 1 al kunnen bestempelen als "niet mogelijk", aangezien hij zijn luidspreker niet veel gebruikt, alleen als 'ie z'n carkit is vergeten. Dus vraag ik me af, hebben we hier in de buurt van Culemborg dan twee (of meer) zendmasten? Want het is voornamelijk op dezelfde soort plekken dat ik mezelf hoor terugechoën.

Is best wel irritant, dan lijkt het net alsof er iemand door je heen zit te kletsen.. :')
Het is ook tijdens een gesprek zo dat je dan weer wel een echo hoort en dan weer niet, dus ik gok zo dat het inderdaad de zendmast zal zijn?
(Of word ik gewoon stiekem afgeluisterd? 😉 )
Iemand die het zeker weet? 🙂
Reputatie 4
@ Kaassausje

Bedankt voor je update! 🙂 Goed om te horen dat het probleem met sms'en (grotendeels) opgelost is! Met betrekking tot het 'echo-probleem': als ik je goed begrijp, dan ervaar je dit probleem ook in een ander toestel? Ervaar je dit bij ieder gesprek? Heb je wellicht de mogelijkheid om jou sim in een derde toestel te doen? Op die manier kunnen we namelijk uitsluiten dat het probleem toch met het toestel te maken heeft. Indien blijkt dat het probleem niet met het toestel te maken heeft, raad ik je aan om via deze link een melding te maken. Er zal dan door een netwerkspecialist een onderzoek worden ingesteld en binnen ongeveer 7 werkdagen ontvang je dan een terugkoppeling. Laat je even weten of het is gelukt? 🙂
Ik heb momenteel geen mogelijkheid om het met een ander toestel te testen, maar heb het 'echo-probleem' al een hele tijd, weet ook niet precies hoe lang het al is eigenlijk.
Het gebeurt niet steevast bij elk gesprek,  het hangt er een beetje vanaf waar ik op dat moment ben.

Ik denk ook niet dat het een toestelprobleem is, omdat ik het in de 4 jaar dat ik hiervoor de Nokia 5800 had, het ook best vaak had.
Heb het zelfs 1 keer gehad dat ik maar even terug moest bellen omdat het over de telefoon klonk alsof ik me onder water bevond. (Dat klinkt echt heel raar.)

Ik zal via het linkje even een melding maken.
Reputatie 4
@ Kaassausje

Ok, dat is duidelijk, het probleem is dus wel locatiegebonden! Ik wil de tip geven om als klachtlocatie, de locatie op te geven waar je er het meeste hinder van ondervindt. Onze netwerkspecialisten hebben namelijk wel een vaste locatie nodig, om op die manier een gedegen onderzoek te kunnen doen. Stel dat je het probleem ook op je huisadres ervaart, wil ik je adviseren om die postcode op te geven, er zijn dan namelijk veel gegevens bekend op basis waarvan er een goede analyse kan worden gemaakt. Mocht je de mogelijkheid hebben om toch nog een kruistest te doen, dan zou ik je dit zeker aanraden: dit is namelijk een simpele test waardoor we kunnen uitsluiten dat het probleem wellicht toestelgerelateerd is! 🙂
@T-mobile moderator (maakt mij niet uit welke mod 🙂 )

Zou er vandaag of maandag nogmaals gebeld kunnen worden vanuit de klantenservice?
Ongeveer een uurtje terug heeft de klantenservice geprobeerd te bellen, ben nu even niet in staat om terug te bellen, omdat mijn nieuwe bundel de 29e in gaat en ik mijn beltegoed graag nog even die laatste paar dagen bewaar voor noodgevallen (want je weet nooit wanneer het nood is..)

Ik was stomtoevallig even niet in de buurt van mijn telefoon toen ik gebeld werd, sorrie.
Ben wel erg benieuwd wat het onderzoek heeft uitgewezen, want ik neem aan dat ze me daarover wilden bellen.

Alvast bedankt.

Kaassausje.
Helemaal vergeten van het weekend om nog even het topic te updaten.
De technische dienst heeft contact met me opgenomen en het lijkt inderdaad aan het slechte bereik rond het stationsgebied te liggen.

That'll do it.

Er komt in de toekomst een oplossing voor, wanneer ze de frequentie van de mast hebben omgezet.
Gaat nog wel even duren.
Ook nog, zou het belplan op de persoonlijke website ook omgezet kunnen worden zodat ik gewoon mijn nieuwe belbundel in de gaten kan blijven houden?
Mijn nieuwe abbonement is ingegaan, maar mijn oude plan staat nog bij de belstatus, dat is niet zo tof want ik wil gewoon kunnen zien wat ik verbruikt heb.
En zou ook het toestel omgezet kunnen worden naar een Samsung Galaxy S2? Die staat nog op de Nokia 5800 en ik zie geen optie meer om dit zelf aan te passen?
Reputatie 5
@Kaassausje ik zie dat je nieuwe tariefplan inmiddels correct wordt weergeven op My T-Mobile.

Het is niet mogelijk om het toestel op My T-Mobile aan te passen, dit heeft verder geen invloed op je My T-Mobile ervaring! 🙂 Voor de toestelhulp kun je terecht op deze pagina.

Mocht je nog vragen hebben dan weet je ons te vinden! 🙂
@Tom  Helaas weer te vroeg gejuigd, allereerst was mijn tegoed niet 'gehalveerd' (want ik heb deze maand maar een halve maand)
Ten tweede tikken mijn MB's er helemaal niet af, terwijl ik er toch al zo'n 100 heb gebruikt de afgelopen week.
Ja, ik ken de 48 uurs "regeling", nee daar valt dit dus écht niet meer onder. Zo kan ik dus nog niet in de gaten houden hoe en wat. Graag een oplossing.
HELP...

ik kan mijn samsung galaxy s2 niet meer in omdat ik niet meer kan typen , als ik typ gaat de cursor niet verder naar de 2e plek zodat ik verder kan typen hij blijft op het 1e staan en dus kan ik ook me pin niet meer in voeren en kom ik dus niet meer in me telefoon,

hoe los ik dit op?????
Even de batterij eruit trekken zou het op zich moeten resetten. Heb je dit al geprobeerd? (Gewoon terwijl de telefoon nog aan staat.)

De software updaten en vervolgens een factory reset en een cache wipe uitvoeren kunnen misschien ook helpen. Let wel, zodra je dit doet, zorg er dan voor dat je éérst een back-up hebt gemaakt van je bestanden. Ook moet je na de update, reset en cache wipe je instellingen opnieuw goed zetten en alles opnieuw downloaden. (Je gedownloade apps zijn te vinden in je Samsung App account en je Google Play Store account.)
ja de batterij heb ik er al verschillende keren uitgehaald maar dat helpt dus niet.
en hoe doe ik dat andere dan want heb er zelf totaal geen verstand van?
het probleem is er sinds ik de update heb gedaan, toen kreeg ik ineens een vage melding van autobestand wat ik niet wist en sinds een uur of 6 kon ik niet meer normaal typen dus ik deed batterij er uit en er weer in en kan vervolgens niks meer beginnen met de pincode  echt gewoon vaag
Heb je de batterij er dan meteen weer in gedaan, of echt even een paar minuten (een kwartiertje, voor de zekerheid) uit de telefoon gehouden?

Een software update kan voor de Samsung met het programma KIES. (Werkt niet heel lekker, staat google vol mee.)
9 van de 10 keer moet je tussen de back-up en het updaten van de software de computer even herstarten.

Een factory reset kun je uitvoeren door de knoppen aan/uit, home en volume up alle drie tegelijk in te drukken en deze zo'n 4 a 5 seconde ingedrukt te houden, dan krijg je een "vreemd" scherm te zien die je kan bedienen met de volumeknop: volume up is omhoog, volume down is omlaag, een optie kiezen doe je met de home-toets.

In dat lijstje staat eveneens de optie om de cache leeg te gooien. (Grote kans dat dit schermpje in het engels is, dan heet het volgens mij cache wipe / wipe cache / clear cache, iets in die richting)

Ik wijs je er wel nogmaals op dat dit er dus wel voor zorgt dat alles van het toestel gegooid wordt. Dus een back-up is best belangrijk als je niet alles kwijt wilt zijn. Applicaties zullen wel opnieuw moeten worden geïnstalleerd.

Als het verwijderen van de batterij en/of het uitvoeren van een update en reset niet werken, ligt het probleem waarschijnlijk aan het toestel en zou je een reparatieprocedure in gang kunnen stellen. Echter weet ik natuurlijk niet zeker of het dan aan het toestel zou moeten liggen, misschien is er een andere klant die het probleem herkent en je nog wat informatie zou kunnen verschaffen.
En toen zag ik dat je een bericht achterliet toen ik nog vrolijk aan het typen was.
Heb nog even gegoogled, ik denk dat je in plaats van 'autobestand' eigenlijk 'autostand' bedoelt.
Dan is het een hardware probleem en ligt het aan het usb-poortje. Dat maakt het dan een hardware-probleem.
Ik heb een tip gelezen, het usb-poortje schoonmaken met een tandenborstel (doe dit dan alsjeblieft wel voorzichtig).
Waarschijnlijk heb je een keer op het microfoontje gedrukt, waardoor je je dingetjes kan zeggen i.p.v. typen, dit geeft wel eens problemen op de S2.

Hoop dat dit je helpt.

Reageer