Beantwoord

Profielfoto's Facebook koppelen aan contacten Samsung S7

• 26 november 2016
  • 9 reacties
  • 5264 Bekeken

Reputatie 2
Hey hallo,

Ik heb sinds vandaag een Samsung s7. Voorheen had ik nokia lumias. Daar kon je de foto's van Facebook instellen als foto's van contacten in je telefoon. Heb nu zitten kijken, maar of ik ben gewoon echt blind, of de optie om de foto's te koppelen is er niet. Dus dacht, vraag het hier even, aangezien er hier zeer waarschijnlijk mensen zijn die er meer verstand van hebben .
icon

Beste antwoord door Amy 2 december 2016, 12:58

Hi Truckertje,

Ik vermoed dat het nog niet gelukt is! Ik heb daarom zojuist contact opgenomen met Samsung en hun antwoord was eigenlijk heel duidelijk:

Sinds Android 5.1.1 kan je niet meer synchroniseren met Facebook. Zij hebben een nieuwe beveiliging (API), hierdoor kunnen wij niet meer met hun systemen verbinden. In andere woorden: een no go ..

Het kan dus simpelweg gewoon niet meer! 😞
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Truckertje,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! 🙂 Hoe bevalt 'ie tot nu toe? Flink wennen of valt het mee?

Ik vind het ook altijd fijn als er een foto bij mijn contacten staat, dus begrijpelijk dat je wilt weten hoe je dit instelt! Kan het zijn dat je op jouw vorige toestel synchronisatie van Facebook had aanstaan? Dit kan via Instellingen > Accounts > Facebook > daar aangeven dat je wilt synchroniseren. Ik heb ook nog op internet rondgekeken naar een oplossing. Kun je eens kijken naar de tip op deze pagina? Mocht dat niet helpen, kun je dan eens naar de Facebook app gaan, dan naar Appinstellingen (rechtsboven op de drie streepjes klikken, onder kopje 'Help en Instellingen'). Onderaan kun je daar klikken op 'Contacten synchroniseren'. Vervolgens kun je de eventuele dubbele contacten samenvoegen: ga daarvoor naar de Contacten app > Meer (rechtsboven) > Instellingen > Dubbele contacten samenvoegen.

Ik hoop dat tussen bovenstaande tips de oplossing zit! Mocht het toch niet gelukt zijn, dan kijk ik graag met je mee hoe we het op een andere manier kunnen oplossing!
Reputatie 2
Hey Thalina

Hij bevalt goed. Het is zeker wennen, een Windows Phone zit toch heel anders in elkaar. Maar Android heeft wel meer en betere apps. Je eerste oplossing werkt niet. Kan alleen kiezen uit nu synchroniseren ( en die kan ik niet eens aanklikken ) en account verwijderen.
En je laatste optie werkt ook niet. Heb geen optie contacten synchroniseren onder de appinstellingen. En naar deze 2 opties heb ik gister al lopen zoeken. Die zijn er wel in Windows Phone. Maar als jij deze opties wel hebt, vraag ik me af wat voor app ik dan weer heb
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Truckertje,

Heb je de laatste software versie van de Facebook-app op jouw telefoon staan? Ik heb even gekeken bij mijn app en heb ook dezelfde optie die Thalina bij haar tweede suggestie gaf. Deze heet bij mij 'Voortdurend contacten uploaden'. Ik heb even gegraven en zie dat dit ook een oplossing is voor het probleem. De app zou dan automatisch moeten synchroniseren met de bestaande contacten en je kunt dan handmatig nog andere contacten toevoegen.

Een alternatieve suggestie die ik gevonden heb was de app Contacts+, hiermee kun je ook de contacten synchroniseren. Wellicht is dit een optie?

Zou je kunnen laten weten welke versie je hebt van de app en of het met bovenstaande nog gelukt is?
Reputatie 2
Hey David,
Volgens mij heb ik de nieuwste versie op me tel. 104.0.0.17.71.
De optie voortdurend contacten upgraden heb ik ook, en die staat aan. Dat handmatig invoeren moet ik nog even zoeken en bekijken.
De app contact + die synchroniseert met zich zelf, en niet met mijn app contacten, tel en SMS.

Helaas is het probleem nog niet opgelost.
Reputatie 7
Badge +15
Hi Truckertje,

Jammer dat het nog niet gelukt is! 😞

Had je de link die Thalina mee had gestuurd ook al bekeken? Met de app HaxSync zou het moeten werken! Wil je laten weten of je dat ook al geprobeerd hebt? Ik ben benieuwd! Ik heb dit topic ook doorgestuurd naar onze Samsung Expert, hopelijk heeft zij nog een tip! 🙂
Reputatie 2
Daar ben ik weer
Reputatie 7
Badge +15
Hi Truckertje,

Ik vermoed dat het nog niet gelukt is! Ik heb daarom zojuist contact opgenomen met Samsung en hun antwoord was eigenlijk heel duidelijk:

Sinds Android 5.1.1 kan je niet meer synchroniseren met Facebook. Zij hebben een nieuwe beveiliging (API), hierdoor kunnen wij niet meer met hun systemen verbinden. In andere woorden: een no go ..

Het kan dus simpelweg gewoon niet meer! 😞
Reputatie 2
Oke, nou lekker is dat dan, en ik maar zoeken en zoeken.

Maar het voordeel is, ik hou nu meer tijd over nu ik niet meer hoef te zoeken. :D

Ik had nog een vraag, maar maakt daar wel een nieuwe tropic voor aan.

Iedereen bedankt die met ideeen kwam !!
Reputatie 7
Badge +20
Oke, nou lekker is dat dan, en ik maar zoeken en zoeken.

Maar het voordeel is, ik hou nu meer tijd over nu ik niet meer hoef te zoeken. :D

Ik had nog een vraag, maar maakt daar wel een nieuwe tropic voor aan.

Iedereen bedankt die met ideeen kwam !!

Namens iedereen graag gedaan! Wat ga je nu doen met je extra vrije tijd? 😛

Reageer