Beantwoord

Rare melding op Samsung S6 (battery level)

• 29 mei 2017
  • 8 reacties
  • 2152 Bekeken

Sinds een tijdje heb ik op mijn galaxy s6 (ook al voor de android update) last van deze melding:

http://i66.tinypic.com/2nkmknl.png

Een vriendin van mij heeft hetzelfde probleem. De melding komt bij nog 25% stroom en is niet weg te krijgen (alleen door op dismiss te tikken). Dit lijk me geen standaard samsung/android melding. Ook is er geen download of update aan vooraf gegaan, het was er gewoon ineens.

Maar toen kreeg ik hem ook nog zonder "dismiss"

http://i66.tinypic.com/ajuj41.jpg

ik kon mn telefoon helemaal niet meer gebruiken, zelfs niet uitzetten. Heb het uiteindelijk kunnen oplossen door de telefoon aan de oplader te leggen, maar dit moet geen oplossing zijn.

Weet iemand hier meer van, en misschien ook hoe ik het uit kan zetten?
icon

Beste antwoord door Thalina 31 mei 2017, 09:59

Hoi Beaker,

Heel toevallig heb ik precies hetzelfde meegemaakt met mijn toestel! Ik had er zelf verder niet meer naar gezocht, maar het toeval wil dat er twee weken geleden een klant precies dezelfde klacht had. En een andere klant, stef1411, kwam toen met de oplossing 🙂 Het blijkt een melding van de Peel Smart Remote app te zijn. In dit topic lees je er meer over en verwijst stef1411 naar dit artikel waarin wordt uitgelegd hoe je dit uit kunt zetten. Na deze aanpassing heb ik in ieder geval nooit meer deze melding gekregen, dus het zou moeten werken.

Laat je weten of het bij jou ook is gelukt?
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Beaker,

Heel toevallig heb ik precies hetzelfde meegemaakt met mijn toestel! Ik had er zelf verder niet meer naar gezocht, maar het toeval wil dat er twee weken geleden een klant precies dezelfde klacht had. En een andere klant, stef1411, kwam toen met de oplossing 🙂 Het blijkt een melding van de Peel Smart Remote app te zijn. In dit topic lees je er meer over en verwijst stef1411 naar dit artikel waarin wordt uitgelegd hoe je dit uit kunt zetten. Na deze aanpassing heb ik in ieder geval nooit meer deze melding gekregen, dus het zou moeten werken.

Laat je weten of het bij jou ook is gelukt?
Inmiddels een s8 gekocht maar ik ga het zeker binnenkort proberen! Hartelijk dank!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Beaker,

Kijk aan, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! 😃 Ik hoor hele goede verhalen over de S8! Hoe bevalt 'ie tot nu toe?

Ik hoop dat bovenstaande tip in ieder geval ook het probleem verhelpt op jouw S8! Houd je ons op de hoogte?
Hoi Thalina,

De S8 is echt prachtig en super fijn om mee te werken. toch kan ik wel een aantal kleine verbeterpunten vinden, als het gaat om:
- AOD -> Je moet een achtergrond kiezen, wat het volgens mij niet echt energiezuinig maakt
- Homeknop-> prachtig ding maar de feedback die je via het trillen krijgt kan beter, denk dat de trilfunctie op de verkeerde plaats zit.
- Om de kleur van de menu's aan te passen moet je gelijk een heel nieuw thema kiezen, waarom niet de kleur van het ene thema en de pictogrammen van een ander?
- geen double tap to unlock
- ik word niet heel enthousiast van Bixby en de remap app werkt niet zo goed.

Begrijp me niet verkeerd, het is de beste telefoon die ik ooit heb gehad, maar er is altijd ruimte voor verbetering. Waarschijnlijk worden sommige dingen nog wel opgelost door toekomstige software updates.

Ik heb mijn s6 onder handen genomen, nu nog even de batterij leeg laten lopen en afwachten.

Groetjes,

Martijn
Reputatie 7
Badge +9
@Beaker Alle high-end Samsung devices hebben een AMOLED scherm. Dit scherm creëert zwart door de LEDs uit te schakelen. Wanneer je een zwarte achtergrond gebruikt, verbruikt deze achtergrond totaal geen stroom.

Voor de pictogrammen zou ik je aanraden een andere launcher te gebruiken. Bijvoorbeeld Apex of Nova. Dan kun je zelf de pictogrammen kiezen uit duizenden verschillende icon paketten(Pineapple is een goede, en gratis!), zonder dat het effect heeft op je thema. Helaas heeft Samsung nog niet helemaal door wat "Zelf instellen" betekend, en zit je voor meer opties vast aan een externe app. Ik gebruik zelf al jaren met veel plezier Apex.

Double Tap To Unlock, of Knock Knock, is een patent van LG. Andere fabrikanten kunnen deze dus niet gebruiken zonder gigantische bedragen te betalen.

De remap functionaliteit wordt in nieuwe updates uitgeschakeld, en Bixby wordt je door de keel gedrukt. Veel beter gaat dat helaas niet worden, want Bixby is een datamining goudmijn.
Ik krijg het AOD niet zwarter dan dit helaas (zie bijlage). ben bekend met de technologie die er achter zit, prachtig over nagedacht!

Heb al gezocht naar een goeie vervanger maar ben nog geen mooiere picto's tegen gekomen helaas.

Dat wist ik niet, maar kan het goed begrijpen dat samsung hier niet aan meedoet.

Tja, je weet het als je de telefoon koopt dat die knop er nu eenmaal op zit. gelukkig zijn er genoeg andere features die dit helemaal goed maken.
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb zelf geen S8 dus ik kan het niet controleren(Ben een Note gebruiker), maar in principe zou je ook de opties moeten hebben om 'geen' of een eigen afbeelding te gebruiken.

Wat voor soort icons zoek je? 🙂 Minimalistisch? Alleen lijnen? Alles zwart? Kleurrijk? Alles in een cirkel of vierkant?
Ik wil hem helemaal zwart met alleen de tijd zichtbaar. Maar die optie is er helaas niet ,hebben meerdere mensen last van ben ik achter gekomen.

De bixby remap app werkt na een update weer perfect btw.

Reageer