Beantwoord

Release unbranded Samsung Note 3

Reputatie 1
Hallo mensen,

nu volg ik al een tijdje de ontwikkelingen van de Note 3 en was dan ook zeer blij toen deze, na veel geruchten, eindelijk onthuld werd in Berlijn afgelopen woensdag. Nu heb ik verschillende sites gelezen en overal komt de zelfde wereldwijde release datum naar voren, 25 september. 25 september zal dus de datum worden dat hij overal in de winkels moet liggen. Nu hoop ik dat T-mobile deze datum zal aanhouden om ook het toestel aan te bieden en dan het liefst unbranded?
Mocht hij niet unbranded uitkomen bij de relase kunnen jullie me dan direct vertellen hoe ik wel aan een unbranded toestel kan komen zonder weg te gaan bij t-mobile ?

Alvast bedankt voor jullie antwoord, mvg Vincent
icon

Beste antwoord door debraam 18 september 2013, 08:21

Ja idd je hebt gelijk, zal pas net zijn dan aangezien ik ze op de tijd van de post nog niet kon vinden. Ik ga nu maar eens kijken wat t-mobile te bieden heeft.
Bekijk origineel

45 reacties

Reputatie 4
Hoi Debraam, 

Welkom op het forum :D

Ik weet niet of Tmobile het toestel gaat uitgeven, maar ik kan je verwijzen naar deze link: http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/htdocs/page/telefoon/binnenkort-verkrijgbaar/overzicht-coming-soon.aspx
Hier wordt altijd alles neergezet met betrekking tot nieuwe toestellen, ook kan je dan op de hoogte gehouden worden :D

Groetjes Tribaltim
Reputatie 7
Badge +9
De kans dat deze Unbranded komt via Tmobile is vrijwel nihil.

Maar je kan het toestel gewoon kopen bij een mediamarkt of andere onafhankelijke winkel, en vervolgens je sim erin stoppen.

Zo doe ik het al jaren, en wordt ook mijn planning voor de Note 3. 😉 (Ik volg 'm ook al sinds december.. ) En dan haal ik de mijne ook nog eens over de grens in Duitsland, dus zelfs dat werkt prima (scheel 100-300 euro.)
Reputatie 6
Badge +13
T-Mobile heeft de Note 2 unbranded ook uitgegeven. :p
Ik heb de Note 2 gewoon gekocht met abonnement in de T-Shop. 
Overigens hebben ze alle Note toestellen gewoon verkocht. 
Ik zou het raar vinden als ze dat bij de Note 3 dan niet doen.. 

@ShadowLea
De s4 prijs in Nederland is €519 en in Duitsland €499
Je hebt wel voordeel op updates Duitsland is algemeen eerder dan Nederland aan de beurt. 
De adviesprijs in Europa is voor de Note 3 €749.. Nederland gooit er nog een schep boven op en in Duitsland behouden ze die prijs meestal. 
Was met de S4 ook zo. 
Reputatie 7
Badge +9
@leroy98ecker Mijn S3 was in Duitsland 420 euro. Had een uurtje eerder bij Tmobile Hengelo gevraagt, die vroeger er toen 710 euro voor.... Dat is nogal een verschil 😉 (Ben dus meteen doorgereden naar Nordhorn.)

Met de release van de S4 was deze in NL bij Tmo 712 euro. MediaMarkt Duitsland vroeg 610.

Verwacht de Note 3 in NL maar zo rond de 830 euro.
Reputatie 6
Badge +13
@ShadowLea 
Van die 830 euro sta ik niet raar op te kijken.. 
Owja, en de prijs was exc. btw. 
Dus dat is 749 + 157,29 btw (21%)
Dus dan is de adviesprijs €906,29
Is een beetje veel..
Reputatie 1
Ja ik zou het persoonlijk ook raar vinden als Tmobile de Note3 niet zou uitbrengen maar goed alles kan.
Tussen de 500 en 1000 euro om een unbranded toestel te kopen, hmmmz even denken hoor..... Nee dan maar een branded toestel.
Als hij in Duitsland echt zoveel goedkoper is dan is het misschien leuk om daar een keer naar toe te rijden, even kijken of het met benzine kosten niet alsnog een duur grapje wordt.
Wat ik nu nog steeds niet weet is of Tmobile op de release datum ook de note heeft liggen in de winkels.
Reputatie 6
Badge +13
@debraam Je hoeft niet meteen ervoor naar duitsland te rijden. Je kunt ook eerst via internet kijken. Bijv. wwwsaturn.de en www.mediamarkt.de Belgie is ook goedkoop volgens mij.
Reputatie 7
Badge +9
@debraam
Benzine kost in Duitsland 15 tot 30 cent minder dan in Nederland... (NL € 1,85. Duitsland: €1,58. En dit is aan de Snelweg, in Gronau bij de K&K betaal ik €1.52 per liter voor Super.)
Combineer het met een bezoek aan de drogist (gezichtscreme, haarverf, deodorant, tandpasta, allemaal 50 tot 80% goedkoper. Zo betaal ik voor mijn gezichtscreme hier in NL 48 euro, en bij de DM 13.)) en de kledingwinkels (Tshirt voor 4 euro, ipv 25.)

Je bespaart op 1 dag tot wel 800 euro....

Dat is ook echt puur de enige reden dat ik uberhaupt geld heb om mijn apparaten te kopen en een studie te volgen. Als ik van Nederland afhankelijk was geweest voor mijn dagelijkse boodschappen en benzine, liep ik bij de voedselbank.

Mijn advies: Centro in Oberhausen. Europa's grootste overdekte winkelcentrum (+gratis parkeren! Ja het kan nog!).

Maar voor de toestellen kun je kijken op Saturn en MEdiamarkt's webshops. Je kan zelfs preorderen (doen veel nederlanders) dan geef je het adres op van de winkel. Je hebt alleen geen recht op eventuele acties van Samsung; die gelden alleen voor duitse huisadressen (net als dat je pech hebt als Nederlander wonend in Gronau zoals bij die S4 MicroSD actie.).

@leroy98ecker

+ 50 euro Mediaheffing (dank Tim *!#^%*@ Kuik..),
+ de prijs die de winkelier eraan wil verdienen (+-100 euro)....

Ik zou eerlijk gezegt niet raar opkijken als deze rond/boven de 1000 euro gaat kosten in Nederland.

Voor dat geld kun je nog beter een retourtje New York boeken, daar kopen en hier de import kosten betalen. Dan ben je alsnog goedkoper uit! :eek:
Reputatie 6
Badge +13
@ShadowLea Dan zou ik wel eens willen weten wat de productie kosten zijn voor zo'n telefoon. Alleen de onderdelen. Dan moet je eigenlijk na gaan wat ze er dan op verdienen.. Dat idee over retourtje New York is wel een leuk idee! 😉 En je kunt beter in Duitsland dingen halen dan in Nederland. Ze hebben er ook H&M en C&A etc.
Reputatie 7
Badge +9
@leroy98ecker Inderdaad... De barebone productie van een high-end smartphone is ongeveer 110 dollar per device, inclusief transportkosten en licensies.  (Lang leve Kickstarter, dan leer je ineens de echte kosten kennen.)

S4 in de VS kost omgerekent zo'n 380 euro. En daar mogen wij dan een whopping 699 voor neertellen, het dubbele! Terwijl Zuid Korea dichter bij Europa ligt dan bij de VS, en de VS ook nog eens extreme extra heffingen rekent voor non-USA companies.

Hoe finaal we eigelijk opgelicht worden in dit land, niet normaal...

Ik heb destijds twee shirts gekocht bij de C&A in Bocholt. 15 euro voor 2 shirts. Diezelfde week bij de C&A Enschede gekeken, exact dezelfd shirts voor 35 euro per stuk!

Heb jarenlan Syoss haarverf gebruikt. 19,99 bij Etos. 2,95 bij de DM! "Nederland heeft een kleinere marktafzet" is dan het excuus. Ja hoor, vast. Verklaart ook waarom een kop koffie bij een willekeurig cafe in duitsland 1,50 kost, en in Nederland bijna 6 euro, voor een kopje dat 5 ker zo klein is. Uhhuh, yep, tuurlijk jongens. Geloven we echt!
Reputatie 1
Nou heb ik even wat zitten zoeken op het internet en kwam hierbij de volgende site tegen. http://www.pdashop.nl/abonnement-kiezen/373515/samsung-galaxy-note-3-wit.html?brandId=33
Deze weten al te vertellen dat bij het abo wat ik wil de note3 rond de 100,- euro gaat kosten, dan is het wel een branded toestel maar meer kan ik nog even niet vinden.
Is het niet vreemd dat de t-mobile site het toestel nog niet aanbied maar externe bronnen dit wel kunnen?
Reputatie 1
Weet iemand trouwens of er naast de nepleren achterkant ook aan de voorkant is gedacht? Met zo'n groot scherm is het natuurlijk vragen om krasjes.
Reputatie 7
Badge +9
Gorilla Glass 3...
Reputatie 6
Badge +13
@debraam

Bij de nep-leren achterkant is niet aan de voorkant gedacht. De voorkant is wel van Gorilla Glass 3. Ik heb mijn Note 2 bijna een jaar. Ik kreeg de telefoon op 19 oktober 2012. En tot nu toe zit er nog maar 1 krasje. Dat kwam omdat ik 'm bij de sleutelbos had gedaan.. :p 
Terwijl ik de telefoon toch echt 24/7 bij me heb.  En er best wel ruige dingen mee doe.  ;)
Het valt wel mee qua hoe snel er een krasje op komt. 

Owja, en die link van PDAshop.nl.. Daar staat dat de Note 3 los €749 kost. Nog een aardig prijskaartje... :p
In Duitsland komt ie voor €649 uit volgens mij. 
Reputatie 7
Badge +9
€649 is een redelijke prijs voor Europese begrippen, dat was de S4 ook bij de release.

Het nepleer is volgens de hands-on van Sammobile gewoon plastic, trouwens.  "The new design of the back cover is also quite nice, even though it’s made of plastic it still resembles the look and feel of a leather notebook especially the black version."

http://www.sammobile.com/2013/09/08/hands-on-galaxy-note-3-galaxy-gear-and-galaxy-note-10-1-2014-edition/

Gelukkig maar, want leer is mij te kwetsbaar. (Leren bank+twee katten = ervaring genoeg!) Hopelijk is het gewoon plastic met een leer-look, ipv plastic-leer.

Mijn Note 2, S3 en S4 zijn al veelvoudig blootgesteld aan allerlei krassende elementen (sleutels, vallen, katten, kids, tafels, sand, broekzakken, rugzakken), en ik heb nog steeds niet een krasje.

Gorilla Glass 2 (note 2, s3) en 3 (S4, Note 3) zijn de meest onkrasbare glasvormen (more so dan kogelvrij glas, want dat is behoorlijk onkrasvast.) op de markt. Maak je daar maar geen zorgen over. 🙂
Reputatie 1
Bij diverse sites is hij inmiddels in 3 kleuren te pre-orderen: zwart, wit en roze 😢 Roze serieus damn. Maar de prijs verschild tussen de 795 en 699 euro.
Daarbij staan alle abo vormen er inmiddels bij van sim only to Telfort tot T-mobile. Bij een 2 jarige abo komt de note 3 ongeveer op 200 euro bij betalen.

Toch vreemd als dat gorilla glass zo goed is dat er front covers voor een hoop telefoons uitkomen ? Ik snap dat het simpelweg geld verdienen is maar als je een telefoon koopt laat je je neem ik aan een beetje voorlichten over wat het wel en niet kan.

Ik kijk in iedergeval erg uit naar de note 3 en vooral naar de optie van het multitasken, eindelijk kan je dan 2 apps naast elkaar draaien. Nooit meer iets hoeven af te sluiten om iets te moeten opzoeken op internet. Heerlijk gewoon naast elkaar op het scherm.
Reputatie 6
Badge +13
@debraam

Roze is meer voor vrouwen he.. ;)

Tja dat is inderdaad heerlijk. Kan er al gebruik van maken op mijn Note 2. Werkt echt perfect! :)
Reputatie 7
Badge +9
Er komen frontcovers uit omdat sommige mensen die nou eenmaal graag willen hebben. Of ze die nou nodig hebben of niet... Old habits die hard.

En lang niet alle toestellen hebben Gorilla Glass. Ook willen velen een screen protector vanwege glare of vieze vingers.

Roze voor vrouwen, I take offence to that. Wat een opzichtelijke kleur zeg, gatver.

Multiwindow zit al sinds de Note 2 en S3 op de Galaxy toestellen...
Reputatie 1
Ok dat van dat multi window wist ik nog niet dat dit ook al op oudere modellen zat. Roze is idd een vrij lelijke kleur en mannen en vrouwen doen er beter aan om deze links te laten liggen :D

Ik zag trouwens in een ander topic dat t-mbile usa wel al de note 3 aanbied (bedankt hiervoor ShadowLea) en voor een zeer schappelijke prijs. Wel vreemd dat het land van de apple de note 3 al heeft en de thuis basis van T-mobile (duitsland) nog niks heeft staan op de website.
Reputatie 7
Badge +9
Dat komt waarschijnlijk omdat A, de VS aanzienlijk groter is, en B, omdat de toestellen daar als écht Branded met andere hardware en ander toestelnummer van de fabriek af komen.

Samsung zelf heeft voor de EU ook nog niets aangekondigt (muv de UK.)
Reputatie 6
Badge +13
@ShadowLea @debraam 

Toch zijn de prijzen al bekend. :)
www.studentmobiel.nl

Toestel wordt verwacht in eind september. 
Reputatie 7
Badge +9
Dat komt omdat men in Nederland zelf de prijs mag bepalen. (Vandaar dus ook de enorme prijsverschillen tussen provider, onafhankelijke telefoonwinkel en elektronica winkel.). In andere landen als de UK is de prijs vastgesteld door Samsung.

Ik zie nog steeds geen prepaid prijzen; ik wil het toestel niet branded hebben, en mijn 2 jarige abbonement is net een maandje of 2 geleden ingegaan. 😉
Reputatie 6
Badge +13
@ShadowLea 

www.studentmobiel.nl verkoopt de telefoon ook voor €699 los. Unbranded ;)
Reputatie 1
Ja ik zie ook de losse telefoon overal opduiken maar wil graag weten hoe het met de abo vorm zit die de verschillende diensten gaan aanbieden. Aangezien het toestel over 10 dagen in de winkel moet liggen ben ik erg benieuwd.
Reputatie 1
https://www.studentmobiel.nl/samsung-galaxy-note-3?plan_id=466&plan_length=24&provider_id=1&renewal=1

http://www.pdashop.nl/abonnement-kiezen/360190/samsung-galaxy-note-3.html?brandId=33

http://www.typhone.nl/gsm/samsung/galaxy-note-3/t-mobile

http://www.phonehouse.nl/telefoon/samsung/galaxynoteiii/?utm_src=00017|toe_samsung_galaxy_note_3_branded|corporate|%2Bsamsung%20%2Bgalaxy%20%2Bnote%20%2B3%20%2Bphonehouse{m.phonehouse.nl/Device/Index/SAMN9005/handset&gclid=CNGPjo2y07kCFQMd3godWBgAgg#Compare:TMobile

Ik blijf het vreemd vinden dat een week voor de wereld release de Note 3 door alle sites wordt aangeboden met abo, hier staan ook gewoon de verwachte levertijden en details van het abo. T-Mobile mag nu wel een keer komen met dat ding, zelfs in de fysieke winkels hebben ze geen idee, ze kennen zelfs de telefoon niet.

Reageer