Beantwoord

Reset toestel na nieuwe simkaart

  • 2 april 2017
  • 2 reacties
  • 274 Bekeken

31 maart ging ik van kpn over naar T-mobile. Dus KPN simkaart eruit en T-mobile kaart erin. Geeft het toestel aan dat deze overnieuw opstart ivm aanvulling sofware of iets na die strekking. En het duurt en duurt. Blijkt dat het het toestel een volledige reset heeft gekregen. Gelukkig maar 3 dagen kwijt omdat auto back up aan staat. Waarom wordt hier niet voor gewaarschuwd als je de nieuwe simkaart erin stopt? Ik heb dit nog nooit meegemaakt. S7 edge
icon

Beste antwoord door Poco-Loco 2 april 2017, 19:57

Hallo Adro,

Je bent niet de eerste en onlangs met iemand anders dit verhaal ook al gehad: dit topic.

In kort; een toestel wat je via T-Mobile koopt is bijna altijd branded en daardoor krijg je dus branded software (opgedrongen / het is onderdeel van de deal). Die software is bij Samsung wel weer relatief eenvoudig weg te halen (onderaan staat een reactie met links etc.), maar de kwestie is simpel terug te brengen (imo) dat zowel Samsung als T-Mobile hier niet goed genoeg voor waarschuwen.

Het verhaal is dat er een waarschuwing zou moeten zijn voordat deze reset gebeurd, duidelijk dus ook bij jou niet...

Samsung wast de handjes, want stel je voor dat het hun software is die de melding niet geeft.
T-Mobile was de handjes, want technisch zou het Samsung zijn versie moeten zijn die waarschuwt en aan het einde blijven de klanten met FoC updates zitten die zonder waarschuwing er op los gaan...

Samsung zet geen term als "branded firmware" op de doos, T-Mobile benadrukt het ook niet nadrukkelijk en klanten eindigen als de duppe... Iig ga ik je doorgeven als 'weer eentje', maar veel veranderen aan de kwestie kan je niet (buiten zelf een andere firmware er op zetten).
Bekijk origineel

2 reacties

Hallo Adro,

Je bent niet de eerste en onlangs met iemand anders dit verhaal ook al gehad: dit topic.

In kort; een toestel wat je via T-Mobile koopt is bijna altijd branded en daardoor krijg je dus branded software (opgedrongen / het is onderdeel van de deal). Die software is bij Samsung wel weer relatief eenvoudig weg te halen (onderaan staat een reactie met links etc.), maar de kwestie is simpel terug te brengen (imo) dat zowel Samsung als T-Mobile hier niet goed genoeg voor waarschuwen.

Het verhaal is dat er een waarschuwing zou moeten zijn voordat deze reset gebeurd, duidelijk dus ook bij jou niet...

Samsung wast de handjes, want stel je voor dat het hun software is die de melding niet geeft.
T-Mobile was de handjes, want technisch zou het Samsung zijn versie moeten zijn die waarschuwt en aan het einde blijven de klanten met FoC updates zitten die zonder waarschuwing er op los gaan...

Samsung zet geen term als "branded firmware" op de doos, T-Mobile benadrukt het ook niet nadrukkelijk en klanten eindigen als de duppe... Iig ga ik je doorgeven als 'weer eentje', maar veel veranderen aan de kwestie kan je niet (buiten zelf een andere firmware er op zetten).
Toestel gekocht zonder afbetaling bij externe website. Dus niet via t-mobile. Zat alleen simkaart bij de levering. Dus er is nog een schuldige die de waarschuwing had kunnen geven. De verkoper

Reageer