Vraag

Roze gloed op beeldscherm

• 23 november 2016
  • 2 reacties
  • 5473 Bekeken

Goede dag

Sinds vandaag heb ik plotseling een roze gloed op mijn beeldscherm gekregen.
Op internet las ik dat er meer toestelgebruikers last van hadden. Hoe kan ik dit probleem zo spoedig mogelijk en kosteloos oplossen aangezien ik 2 jarig abonnement heb?

2 reacties

Reputatie 4
Badge +9
Zoals je het beschrijft heeft het met de scherm te maken, mijn vrouw heeft hetzelfde probleem maar dan met gele vlekken in plaats van roze. Het probleem 'kan' verergeren als het niet word opgelost. En tot zo ver ik kan vinden op het internet, kan dat alleen worden opgelost door een reparatie.

Toestelreparatie en verzekeringen

Zie de Reparatievoorwaarden en bekijk welke voor jou geldt. In meeste gevallen (in mijn ervaring) valt het onder garantie, mits het probleem door eigen gebruik (gevallen, water schade, enz) de oorzaak is. Tenzij je natuurlijk een verzekering hebt wat zulke schade dekt.

Vriendelijke groeten,
DBrandsma
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Denise,

Alhoewel roze best een leuke kleur is, heb je dat natuurlijk niet graag als gloed op jouw scherm! 😉 Heb je gisteren toevallig een update gedaan of iets anders aangepast in de instellingen? Heb je altijd deze roze gloed of alleen bij bepaalde apps of foto's? Is het mogelijk dat jouw scherm is beschadigd? Om welke Samsung gaat het trouwens?

Kun je eens kijken of er weer een nieuwe update beschikbaar is? Dat kan via Instellingen > Toestel-info > Software-update. Als er geen update beschikbaar is kun je dan testen of je de roze gloed ook ziet is in de veilige modus: http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/925591. Dit is een tijdelijke stand waarbij uitgesloten wordt of dit veroorzaakt wordt door derde partij applicaties. Als je het niet terugziet in de veilige modus, kun je dan een back-up maken van je gegevens en jouw toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen en dan kijken of het goed gaat zonder de apps erop te zetten?

Als je de roze gloed wel ziet in de veilige modus, dan kun je het beste een hardware test doen. Deze test doe je als volgt: bel naar *#0*# en kies voor 'Red', 'Blue' en 'Green'. Zie je bij alle drie ook de roze gloed, dan kun je het beste je toestel ter gerepareerd opsturen.

Een hoop vragen en informatie! Lees het rustig door, ik hoop dat bovenstaande tips meer duidelijkheid geven over waar het probleem zit. Ik zie je reactie graag tegemoet!

Reageer