Beantwoord

S21 dual sim: kan ik 1 sim op "stil" zetten?

• 28 februari 2021
  • 4 reacties
  • 55 Bekeken

Reputatie 2

Hallo, 

Omdat ik twee simkaarten in mijn S21 gebruik (een voor privé en een voor werk) wil ik graag op bepaalde momenten één van de twee op stil zetten terwijl ik op de andere gewoon gebeld kan worden.

Ik ken apps en de niet storen functie in Android die op basis van de agenda of een schema de hele telefoon op stil zetten maar ik wil dat eigenlijk nu voor één van de twee simkaarten.

Dus als ik bijvoorbeeld in mijn agenda zet “werk” wil ik dat mijn privé sim gedempt wordt. In de weekenden wil ik dan weer dat mijn werk-sim gedempt wordt. Hij moet wel aan blijven, liefst met een “bel 2x waarna hij wel geluid geeft” voor bijvoorbeeld noodsituaties. Ik wil hem dus niet helemaal uit zetten en ik wil het graag niet elke keer handmatig moeten doen. 

icon

Beste antwoord door Waqqas 28 februari 2021, 12:05

Hallo @jbiggel 

Handmatig via instellingen > verbindingen > SIM-kaartbeheer handmatig één simkaart uitzetten is de makkelijkste optie denk ik zo uit mijn hoofd gezegd.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @jbiggel 

Handmatig via instellingen > verbindingen > SIM-kaartbeheer handmatig één simkaart uitzetten is de makkelijkste optie denk ik zo uit mijn hoofd gezegd.

Reputatie 2

Handmatig is geen optie en zorgt er ook nog eens voor dat ik op de simkaart die op stil staat niet bereikbaar ben. Dat is juist niet wat ik wil.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @jbiggel,

Voor zover ik weet is de optie die Waqqas geeft de enige optie die het toestel zelf biedt om één simkaart actief te hebben en de ander niet. Wellicht dat er in de app store wel ergens een applicatie voor te vinden is. Zijn benieuwd of je er nog een oplossing voor hebt weten te vinden!

Reputatie 2

Tot nu toe helaas nog geen pasklaar antwoord, iets wat me ergens wel tegen valt. Als je een toestel maakt met twee simkaarten kun je verwachten dat mensen die ook willen kunnen managen toch?

Ik heb misschien wel iets anders gevonden maar dat gaat over een app die je bouwstenen geeft waar je je telefoon mee kunt bedienen. Als ik er in slaag langs die weg iets te bereiken laat ik het wel weten.

Reageer