Vraag

S3 mini: bij USB kabel tbv opladen op computer mogelijke gegevens overdracht??

Hey allemaal,

Een vraagje over de S3 mini: als ik de USB kabel op een computer aansluit om op te laden, kunnen er dan gegevens vanuit de computer worden getransporteerd of zelfs last van virussen krijgen?
Alvast bedankt

Groetjes I-Ron

4 reacties

Reputatie 4
Hoi I-ron, 

Zolang jij alleen je telefoon aan de computer hangt om op te laden gebeurd er niets. 
Pas op het moment dat jij zaken/ bestanden gaat importen en exporteren dan is het een ander verhaal. 

Groetjes Tribaltim
Reputatie 7
Badge +9
Gegevens overdragen kan alleen handmatig, niet uit zichzelf. Zelfs Sync moet je handmatig instellen.

Die opmerking over een virus ga ik maar net doen alsof ik niet hoorde. 2014 en nog weten mensen niets af van hetgene waar ze volledig afhankelijk van zijn? Niete geloven.. (Je hoeft niet alles te weten, maar de basics... Je weet toch ook dat je geen gas in een benzineauto moet gooien zonder dat je weet hoe een verbrandingsmotor werkt?)

Android en Windows/iOS zijn totaal verschillende systemen en niet vatbaar voor elkaars virussen. (Zoals een robot geen griep kan krijgen.) Virussen op Windows zitten in .dll en .exe bestanden, twee formaten waar Android niets mee doet.

Android is zowiezo niet vatbaar voor virussen. Alleen kent de nederlandse media (en gemiddelde bevolking) niet het verschil tussen malware en een virus. Malware is een vervelend programmatje dat spam stuurt, of reclames pushed of data steelt, virussen infecteren andere programma's hun bestanden en vernietigen vervolgens je data.

Degenen die je die fabeltjes over virussen en automatische gegevensoverdracht wijs heeft gemaakt verdient een flinke dreun met de 'realiteit' hamer.
Okee bedankt voor de heldere antwoorden en info!
Nu weet ik dat ik gewoon kan opladen vanaf mijn pc.

Wat is trouwens een goede virusscanner voor op mijn mobiel tegen malware/virussen/enz.?
Reputatie 7
Badge +9
In principe heb je geen virusscanner nodig (tenzij je apps van mysterieuze Russische sites gaat downloaden. En dan bedoel ik niet de gemiddelde apk site, die zijn niets mis mee.)

Maar als jij je prettiger voelt met een virusscanner, adviseer ik AVG, Avast of MalwareBytes. Alledrie hebben zich al jaren bewezen als de grote virusscanners. 🙂 Gratis te vinden op de Google Play Store.

Hou er wel rekening mee dat een virusscanner constant draait en dus vrij veel stroom verbruikt.

Reageer