Beantwoord

S4 laadt niet meer op, en blijft alleen maar trillen.

• 1 september 2014
  • 6 reacties
  • 4442 Bekeken

Beste mensen,

Ik heb een Galaxy S4 aangeschaft in maart. Tot gisteravond was ik redelijk tevreden over dit toestel, maar sinds vandaag kan ik hem niet meer opladen.

Gisteravond heb ik hem door omstandigheden met een usb-kabel opgeladen in een vaste computer. De volgende morgen was de batterij netjes 100%. Toen ik hem vanavond weer opnieuw op wilde laden deed die dit niet meer. Wanneer ik hem op probeer te laden blijft het toestel ritmisch trillen, en gaat niet meer aan. Hij doet dus helemaal niks meer. Heel af en toe springt het beeld 1 seconden aan, en valt dan weer uit en gaat door met trillen.

Ik heb meerdere opladers geprobeerd, en dit blijkt allemaal niet te werken. Hij doet het niet meer in het stopcontact, en ook niet meer in een usb-poort van de computer.

Weet iemand misschien wat ik hier aan kan doen, je zou me er erg mee helpen!

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Kaassausje 1 september 2014, 20:34

Geen dank hoor, grote kans dat het dan de hardware is.
Houd er wel rekening mee dat je je toestel een tijdje kwijt bent en geen leentoestel meekrijgt wanneer je een reparatie aanvraagt.

Jammer dat de pc 'm helemaal niet meer herkent, maar als de telefoon wel werkt met de batterij van je broertje, kun je wel proberen het een en ander via wifi over te zetten.
Met wifi direct (zit op het toestel) kun je foto's en zo naar een ander apparaat sturen. (Als dat apparaat het ondersteunt.)
Je kan ook nog even kijken naar airdroid, volgens mij kun je daar meer dingen mee via de wifi overzetten. Dan ben je in ieder geval niet letterlijk alles kwijt. 🙂
Bekijk origineel

6 reacties

Hoi jellee14, welkom op het forum.

Vervelend dat je telefoon niet meer werkt. Heb je de batterij er al eens uitgehaald om te zien of dat effect heeft? Houd daarbij wel een half uurtje aan, misschien werkt het.

Kijk ook even met een zaklampje of het usbpoortje misschien vol stof zit, indien dat zo is kun je die voorzichtig leegpeuteren met een dun naaldje of een tandenstokertje. Een ongebruikte tandenborstel kun je ook paraat houden. Vergeet daarbij dan niet goed, maar voorzichtig (je wilt niks per ongeluk ombuigen) ook even onder de pin het stof te verwijderen.

Je zou een fabrieksreset kunnen overwegen, als je ten minste nog via de externe knoppen in het recovery menu kan komen. Je raakt daarmee wel alles kwijt, hopelijk heb je nog een back-up (of misschien mag je die nog maken, maar daar heb ik zo mijn twijfels over).

Wanneer dat niets uithaalt, zul je waarschijnlijk een reparatie-aanvraag moeten doen. Het klinkt een beetje alsof de powerknop vast zit. (Maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.)

Laat maar weten of een van bovenstaande dingen iets uitgehaald heeft.
Hallo kaassausje,

Bedankt voor je snelle reactie, erg fijn!

De batterij eruit halen heeft helaas geen zin, ik heb het gister meerdere malen gedaan en dit bleek niet de werken. Ook heb ik de batterij de hele nacht eruit gehad, maar dit heeft niets verandert.

Ook heb ik je advies opgevolgd om even te kijken of er stof en/of vuil in het usb-poortje zat. Naar mijn idee zat er weinig in, maar ik heb toch nog geprobeerd om het er zoveel mogelijk uit te krijgen. Dit was helaas ook zonder resultaat.

Ik heb even geprobeerd om een back up te maken met het programma kies, maar dit is onmogelijk. Ik weet niet of je alles sowieso kwijt bent als die gerepareerd moet worden?

Weet u misschien wat de stappen zijn voor het repareren van mijn mobiel? Moet dat via T-mobile, of via Samsung?

Groet,

Jellee14
Ik zou het je niet met zekerheid durven zeggen, je zou langs een Samsung Service Center kunnen gaan om te zien of ze iets voor je zouden kunnen betekenen. Misschien hebben zij een andere werkwijze en zou je daar een leentoestel of omruiling kunnen krijgen. Niet geschoten is altijd mis natuurlijk.

Een reparatie-aanvraag via de garantie gaat in elk geval via het bedrijf waar je het toestel hebt aangeschaft. Als dat een website met een mooie aanbieding was, dan zou je even op die website moeten kijken wat de te ondernemen stappen zijn. Heb je de telefoon gewoon op de website van T-Mobile zelf besteld of in een T-Shop aangeschaft, gaat de aanvraag in ieder geval wel via T-Mobile.

Heb zelf nooit een reparatie-aanvraag gedaan, het enige wat ik er verder van weet is dat je een paar weken geen toestel hebt, aangezien er geen leentoestellen zijn. Ik vermoed dat de telefoon bij een reparatie teruggezet wordt naar de fabrieksinstellingen, wat dan inderdaad zou inhouden dat je alles kwijt bent, maar zeker weten doe ik het niet. Je zou bij het aanvragen kunnen aangeven dat niet te willen wanneer het niet nodig is, omdat er geen back-up is.

Hmm.. Als de batterij er een hele nacht uit is geweest gaat dat inderdaad niks meer doen. Je kan nog wel even kijken naar het uiterlijk van de batterij. Kun je deze heel simpel uit de telefoon tikken? (Valt 'ie eruit wanneer je het toestel zachtjes tegen je handpalm tikt, of zit 'ie nog gewoon goed strak in de telefoon? Het kan voorkomen dat ze wat krimpen namelijk.)

Vertoont de batterij misschien uiterlijke kenmerken van een defect? Misvorming, bolling, bubbeltjes onder het plastic? (Een bolling test je eenvoudig door de batterij op een platte ondergrond een draai te geven, blijft deze lang rondtollen, dan zul je 'm moeten vervangen.)
Als je iemand met een S4 kent, zou je eventueel nog even diens batterij kunnen lenen om te zien of het toestel dan toevallig wel zou opstarten.

Zou je eens willen proberen of je het recovery menu nog wel zou kunnen openen? Dat kun je als volgt doen:
- Zorg dat de telefoon helemaal uit is
- Houd de volgende knoppen ingedrukt, in deze volgorde: Volume Up + Aan knop
- Houd de knoppen vast tot het recovery menu wordt geopend
- Navigeer met de volumeknop naar Wipe Cache Partition
- Bevestig je keuze met de aan/uit knop
- Navigeer naar reboot now en bevestig met de aan/uit knop

Je kunt eventueel nog met de volumeknop navigeren naar wipe data/factory reset, maar zodra je die optie bevestigd hebt, ben je wel al je data kwijt. Probeer eerst maar of het recovery menu uberhaupt nog toegankelijk is.

Oh trouwens, Samsung KIES herkent de telefoon ook niet meer? (Nou is het sowieso al niet het meest geweldige programma, het werkt vaker niet dan wel.) De computer herkent de telefoon ook niet meer denk ik?
Bedankt voor je reactie! De batterij blijft er in ieder geval goed inzitten, en is niet beschadigt. Mijn broertje heeft ook een Samsung Galaxy S4, dus we hebben even gekeken wat er gebeurd wanneer ik met zijn batterij de mobiel op probeer te starten. Dit doet hij zonder problemen, alleen is het nog steeds niet mogelijk om de batterij op te laden.

De hele computer herkend mijn mobiel niet meer wanneer ik hem aansluit via de usb-poort. Ook is het niet meer mogelijk om in het Recovery menu te komen..

Het laatste wat ik kan doen is terug naar fabrieksinstelling door tijdelijk de batterij van me broertje te gebruiken. Ik ben dan alles kwijt, maar dat zal waarschijnlijk ook gebeuren wanneer ik hem op stuur voor reparatie.

Ik heb contact opgenomen met Studentmobiel en met T-mobile, en de reparatie gaat via Studentmobiel. Ze zeggen dat het iets is wat ik niet zelf op kan lossen, en hem dus op moet sturen voor onderzoek en mogelijke reparatie. Geen probleem natuurlijk, wel erg vervelend..

Ik wil je erg bedanken voor je hulp Kaassausje, helemaal top!
Geen dank hoor, grote kans dat het dan de hardware is.
Houd er wel rekening mee dat je je toestel een tijdje kwijt bent en geen leentoestel meekrijgt wanneer je een reparatie aanvraagt.

Jammer dat de pc 'm helemaal niet meer herkent, maar als de telefoon wel werkt met de batterij van je broertje, kun je wel proberen het een en ander via wifi over te zetten.
Met wifi direct (zit op het toestel) kun je foto's en zo naar een ander apparaat sturen. (Als dat apparaat het ondersteunt.)
Je kan ook nog even kijken naar airdroid, volgens mij kun je daar meer dingen mee via de wifi overzetten. Dan ben je in ieder geval niet letterlijk alles kwijt. 🙂
Hallo jellee14. Mag ik vragen of ze m hebben kunnen maken wat nu de oorzaak en de oplossing was ? Ik heb hetzelfde met mijn toestel sinds gisteren. Hoor graag

Reageer