Beantwoord

S5 Mini kan niet aanmelden op T-Mobile netwerk

  • 5 januari 2019
  • 5 reacties
  • 544 Bekeken

L.S.,

De telefoon van mijn vriendin meldt niet aan op het T-Mobile netwerk. Het betreft een Samsung Galaxy S5 Mini. Het apparaat zelf is reeds opnieuw opgestart, naar fabrieksinstellingen teruggezet en de oude simkaart is vervangen met een nieuwe (welke ook geactiveerd is).

Bij het plaatsen van de simkaart wordt even geregistreerd op het T-Mobile netwerk, maar daarna direct geswitcht zodat er 'alleen noodoproepen' mogelijk zijn.

Hetzelfde gebeurt wanneer een andere T-Mobile simkaart wordt geplaatst in de S5 Mini. Andersom: de simkaart registreert wel op het netwerk in een andere telefoon.

Alles wijst dan dus op een probleem met de Galaxy S5 Mini. Echter: op het apparaat wordt bij handmatige selectie van netwerk T-Mobile wel getoond, ook het benaderen van de de simkaart is geen probleem. Het euvel lijkt dus echt te zitten in het aanmelden op het netwerk (en dan toevallig alleen vanaf de S5 mini).
Dat doet mij vermoeden dat het euvel ligt in de aanmeldsoftware/protocol, hetzij aan de netwerkzijde, hetzij aan de (verouderde software of misschien wel hardware) S5 mini.

Zijn er wellicht meer mensen die niet meer kunnen aanmelden op het T-Mobile netwerk of iemand een idee waaraan het kan liggen. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,
Mike
icon

Beste antwoord door h.charkaoui 7 januari 2019, 21:36

Het probleem is sinds vanochtend - nu ook op 3G handmatige selectie - terug. Contact gehad met de klantenservice en alles wijst op een probleem met de interne antenne van het apparaat.


Dit heeft niets, met intern antenne te maken, maar met mainboard= moederbord, omdat dit een bekend probleem is bij s5 mini.
Bekijk origineel

5 reacties

Zojuist is registratie op het netwerk gelukt (geen idee nog voor hoe lang ;)) door handmatige netwekselectie te kiezen in combinatie met 3g (in plaats van de standaardselectie "4g/3g automatisch". Ook "3g/2g automatisch" lukte niet.)
Nu - 11 uur later - lijkt het euvel nog steeds opgelost door de handmatige 3G-only netwerkselectie.

Volgende test is kijken of de switch terug naar automatische 3G/4G netwerkselectie het euvel weer doet opspelen.
Het probleem is sinds vanochtend - nu ook op 3G handmatige selectie - terug. Contact gehad met de klantenservice en alles wijst op een probleem met de interne antenne van het apparaat.
Reputatie 4
Badge +2
Het probleem is sinds vanochtend - nu ook op 3G handmatige selectie - terug. Contact gehad met de klantenservice en alles wijst op een probleem met de interne antenne van het apparaat.


Dit heeft niets, met intern antenne te maken, maar met mainboard= moederbord, omdat dit een bekend probleem is bij s5 mini.

Het probleem is sinds vanochtend - nu ook op 3G handmatige selectie - terug. Contact gehad met de klantenservice en alles wijst op een probleem met de interne antenne van het apparaat.
Dit heeft niets, met intern antenne te maken, maar met mainboard= moederbord, omdat dit een bekend probleem is bij s5 mini.


Dankjewel voorje reactie! Ahh, het moederbord, dat klinkt alsof het tijd wordt voor een nieuwe telefoon.

Reageer