Beantwoord

S5 Neo crasht en laat snelkoppelingen van apps op startscherm verdwijnen

• 25 mei 2016
  • 3 reacties
  • 236 Bekeken

Ik heb al een tijdje last van het volgende probleem.Plotseling start mijn Galaxy S5 Neo opnieuw op en snelkoppelingen van apps die ik op het startscherm heb staan en naar sd kaart heb gekopieerd zijn opeens verdwenen.De apps zelf staan wel nog in het apps scherm.Ik heb onlangs al een andere,iets duurdere sd kaart van Samsung gekocht omdat andere merken micro-sd kaart problemen geven en steeds unmounten.
Met de Samsung kaartjes heb ik dat unmounten niet,maar crasht wel en doet snelkoppelingen verdwijnen
Mijn dochter heeft ook een S5 Neo met hetzelfde probleem..Wat kan hiervan de oorzaak zijn en hoe kan ik dit voorkomen?
icon

Beste antwoord door David 27 mei 2016, 15:57

Hoi Mercvrivs,

Dat zijn zo te zien de goede SD-kaartjes, dus dat maakt de boel er niet duidelijker op helaas...

Dan raad ik je aan om dit topic erbij te pakken om te kijken of je zelf nog iets kunt doen voor je het toestel ter reparatie op zou moeten sturen. Wellicht helpt een reset om het probleem op te lossen.

Houd je ons op de hoogte van je bevindingen en als je vragen hebt horen we dat ook graag van je!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hi mercvrivs,

Erg vervelend dat jullie dit probleem ervaren. Goed dat je dit aangeeft bij ons.

Na een kijkje genomen te hebben naar vergelijkbare problemen ben ik dit topic tegengekomen. Hierin wordt aangegeven dat je een SD kaart van Samsung of Sandisk Class 10 (of Class 1 UHS) moet gebruiken. Alle andere SD kaarten leveren problemen op. Dit ligt dus niet aan je telefoon.

Zou je kunnen aangeven welke SD kaart jij en je dochter gebruiken?
Ik zelf heb een SAMSUNG 32GB MICRO SD EVO PLUS UHS-I ,80MB/S en mijn dochter heeft SAMSUNG 32GB MICRO SD EVO M UHS-I CLASS 10 ,48MB/S,zelfde problemen...Ik had eerst hetzelfde kaartje als mijn dochter,maar een duurder van samsung kaartje lost niks op.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Mercvrivs,

Dat zijn zo te zien de goede SD-kaartjes, dus dat maakt de boel er niet duidelijker op helaas...

Dan raad ik je aan om dit topic erbij te pakken om te kijken of je zelf nog iets kunt doen voor je het toestel ter reparatie op zou moeten sturen. Wellicht helpt een reset om het probleem op te lossen.

Houd je ons op de hoogte van je bevindingen en als je vragen hebt horen we dat ook graag van je!

Reageer