S6 edge in de fik

• 1 mei 2016
  • 5 reacties
  • 204 Bekeken

Reputatie 4
Badge +7
Zo ziet dus een verbrandde S6 edge eruit: Samsung Galaxy S6 Edge+ vliegt spontaan in de hens
http://www.apparata.nl/nieuws/samsung-galaxy-s6-edge-vliegt-spontaan-in-de-hens-18009

5 reacties

Reputatie 3
Ik weet dat een hoop mensen hun smartfone vertroetelen, maar om je telefoon tijdens laden op een bed te leggen lijkt mij sowieso niet zo slim. Hij kan dan z'n warmte niet kwijt. Een harde ondergrond is wat dat betreft beter.
Reputatie 7
Badge +9
De eigenaar maakte gebruik van een Galaxy S3 lader voor zijn smartphone. Zou dat er iets mee te maken hebben?

En dat noemt zich een tech site? :8

Denken ze serieus dat dat de oorzaak kan zijn? Een 5V1A lader op een 5V2.4A device? Hij kreeg te wéinig stroom, niet te veel.

De oorzaak hier is waarschijnlijk een stroompiek. Dit is precies de reden waarom er in de handleiding staat dat je een toestel niet onbeheerd moet laten opladen. Stroom is niet stabiel, er zitten wel eens pieken in. En zo'n piek kan dus dit veroorzaken.

Beste oplossing: Piekbeschermer.
Goedkoopste oplossing: Niet onbeheerd laten opladen.

Wil je hem toch 's nachts opladen? Neem dan een powerbank en gebruik die 's nachts.
Reputatie 3
Beste ShadowLea,
Dat is toch veel te technisch voor een gemiddelde gebruiker.... Piekbeschermer, powerbank, stroom.
Voor de gebruiker is het : stekkertje, stopcontactje (wandcontactdoos met of zonder randaarde dus), en meer niet.
Niet iedereen heeft hier een studie van gemaakt.
En waar ik nog aan dacht, misschien lag het apparaat op een elektrische deken in de hoogste stand! 😃
Reputatie 7
Badge +9
@xcrm

Sinds wanneer is een powerbank technisch? Dat is gewoon een externe accu... 😉
Staat er een in de Lidl folder, 5200mAh voor 9,99. Of Staples, 10.400mAh voor 24,99.
Reputatie 2
Een stroompiek lijkt me ook vrij onwaarschijnlijk. Dan zou eerder de adapter van de oplader het begeven, aangezien die de stroom die uit het stopcontact komt, omzet naar 5V.

De warmte niet kwijt kunnen lijkt me logischer, maar ook niet helemaal goed. Accu's kunnen tijdens het opladen goed warm worden, maar niet zo warm dat ze spontaan in de fik vliegen. Het lijkt me waarschijnlijker dat de accu niet helemaal goed op z'n plek zat, daardoor niet goed contact maakte, er daardoor kortsluiting ontstond en dat ervoor zorgde dat de boel in de fik vloog. Klinkt ook een stuk logischer als ik zo naar de foto kijk. Als je namelijk goed kijkt, zie je de grootste schade op de plaats waar de accu contact maakt.

Reageer