Beantwoord

S6 Edge + valt meerdere keren per dag uit

• 15 maart 2016
  • 7 reacties
  • 640 Bekeken

Mijn Samsung s6 edge plus valt meerdere keren per dag uit. Gister werd ik wakker en toen heeft deze ook de hele nacht uitgestaan. Kan ik hier zelf iets aan doen?
icon

Beste antwoord door Amy 16 maart 2016, 09:09

Hey JustXme,

Welkom op het forum. Fijn om te zien dat ShadowLea al op je heeft gereageerd. Had je dit al gezien?

Ik ben ook benieuwd naar de antwoorden op haar vragen. Verder wil ik je adviseren om dit topic even door te nemen. Het staat namelijk vol met tips voor wanneer je toestel mogelijk defect is. Een fabrieksreset kan namelijk vaak al helpen!

Houd je ons op de hoogte hier? We helpen je graag verder als je ergens tegen aan loopt.:)
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ugh, dat is vervelend zeg! :(

Gebeurt dit sinds een update?

Heb je een oude of bijgeknipte SIMkaart?

Geeft hij rare batterij percentages? (Bijvoorbeeld dat hij ineens 20% omlaag springt)
Reputatie 7
Badge +15
Hey JustXme,

Welkom op het forum. Fijn om te zien dat ShadowLea al op je heeft gereageerd. Had je dit al gezien?

Ik ben ook benieuwd naar de antwoorden op haar vragen. Verder wil ik je adviseren om dit topic even door te nemen. Het staat namelijk vol met tips voor wanneer je toestel mogelijk defect is. Een fabrieksreset kan namelijk vaak al helpen!

Houd je ons op de hoogte hier? We helpen je graag verder als je ergens tegen aan loopt.:)
Bedankt voor de reacties!, zeker vervelend! Alle boven genoemde kuren heeft mijn telefoon verder niet... een vriendin raadde aan om de telefoon af en toe even uit te zetten, omdat deze dan ook een soort van zou resetten... denk dat ik dat even ga proberen voordat ik terug ga naar fabrieksinstellingen... dan ben ik alles kwijt
Hoi JustXme.

Het is dan ook het beste om eerst een goede back-up te maken, voordat je een fabrieksreset zou uitvoeren. Foto's, video's, documenten etc. kun je zo overzetten naar de pc, contacten en andere dingen kun je synchroniseren of ook back-uppen, zelfs een hoop applicaties zijn te backuppen, met gegevens en alles. (Daar kun je Helium voor gebruiken, staat in de play store, lees daarvan de beschrijving eerst even door. Whatsapp kan daar niet mee worden gebackupped, die moet handmatig worden gebackupped, of ook worden gesynced.)

Als je een gedegen back-up maakt voordat je je telefoon volledig reset, ben je niets meer dan wat tijd en bepaalde toestelinstellingen kwijt. (Zoals hoe je homescreen eruit ziet. Tip: daar kun je screenshots van maken.)
Reputatie 7
Badge +20
Hoi JustXme,

Het klopt inderdaad wat Kaassausje zegt: met een goede back-up kan er eigenlijk niets mis gaan! Het opnieuw opstarten kun je ook nog proberen, maar dit werkt niet altijd. In 30% van de reparaties kon het probleem verholpen worden met een fabrieksreset, het is dus zeker het proberen waard! ;)

In de link die Amy in haar bericht mee heeft gestuurd vind je de link naar de toestelhulp. Hier staan handleidingen voor het aanmaken van een back-up en het terugzetten van je toestel naar fabrieksinstellingen. Zo kun je stap voor stap doorlopen hoe het moet.

Als je nou nog ergens tegenaan loopt of niet uit weet te komen, laat het dan even weten, dan helpen we je verder!
Mijn S6 edge valt ook regelmatig uit, of schakeld uit en start uit zichzelf terug op. Heb hem al helemaal terug gezet naar fabrieks instellingen doormiddel van een hard reset. Helaas heeft dit allemaal geen nut gehad, probleem is nog steeds aanwezig.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Dan82,

Zonde dat het allemaal geen effect heeft gehad, want dan heb je alles gedaan wat je thuis kunt proberen.

Als je alles tot aan de fabrieksreset hebt geprobeerd, dan zal je telefoon ter reparatie opgestuurd moeten worden. Je kunt er dan zelf niets meer aan doen en op afstand kunnen wij helaas ook niets voor je betekenen. De reparatieservice zal jouw probleem onderzoeken en oplossen. Tussentijds krijg je dan een analyse van het probleem en te horen of de reparatie onder de garantie valt. Dit alles duurt ongeveer 2 weken.

Laat je weten of het allemaal gelukt is uiteindelijk? Mocht je nog vragen hebben, dan horen we dit ook graag!

Reageer