Vraag

S6: externe sim modus, geen internet 3 of 4G

Reputatie 2
Als mijn Bluetooth aan staat in de auto, is het niet mogelijk om een internet verbinding ( uiteraard op een parkeerplaats ) te krijgen. Toestel gaat dan in de externe sim modus. Binnen bereik wifi lukt het wel.

Bij uitschakelen Bluetooth werkt alles weer prima.
Enig idee? Betreft een S6.

7 reacties

Reputatie 2
sms lukt dan ook niet, iemand een idee?
Reputatie 6
Badge +16
Hallo Erik,

Dat is vreemd. Zou je kunnen aangeven welke auto en/ of carkit je gebruikt? Heb je de instellingen van je carkit al gecontroleerd?

Heb je al gecontroleerd of het mogelijk is om de externe sim modus uit te schakelen op je Galaxy S6?

We wachten je bericht af. 🙂
Reputatie 2
Gaat om de standaard carkit in een golf 7, met navi pro.

externe sim modus kan ik niet uitschakelen...met het vorige toestel had ik er geen last van. ( HTC one )
Reputatie 7
Badge +9
Dat komt omdat je als pairing modus SAP hebt geselecteerd. Je hebt twee vormen: ; rSAP mode (Remote SIM Access Profile) en ouderwetse audio Bluetooth. Als je SAP (ookwel rSAP) selecteerd,wordt de SIM direct verbonden met de auto. Je moet Bluetooth selecteren, dan wekrt hij als vanouds.

Verwijder de bluetooth verbinding met de auto, en pair ze opnieuw. Kies NIET voor de automatische instellingen. Wanneer er wordt gevraagd welke connectie vorm je wil, kies voor de optie die niet zegt SAP of rSAP. Als hij in plaats daarvan zegt 'Wilt U de auto verbinden met de SIM', kies dan nee.
Reputatie 2
top, dank je wel ShadowLea...
Reputatie 2
Even een update voor anderen met dit probleem: bij het koppelen van de telefoon met de carkit.

Als je telefoon een rSAP functie heeft kun je bij installatie kiezen voor premium verbinding of een gewone verbinding.

Bij de premium verbinding wordt de carkit gezien als sim kaart, sms jes komen dan binnen in het geheugen van de navigatie / carkit en de antenne van de auto wordt dan gebruikt voor de ontvangst in plaats van de antenne in je telefoon.

Je kunt dan verder niets met je telefoon. Geen internet, geen berichten.

Ik weet niet hoe het bij andere auto's is maar in de instellingen van mijn carkit kan ik switchen tussen een premium verbinding en een gewone ouderwetse Bluetooth verbinding.
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Erik,

Kan ik hieruit concluderen dat het voor jou is opgelost? In ieder geval erg bedankt voor het delen van deze informatie. 😉

Reageer