Vraag

S7 Edge Dual sim ervaringen?

• 26 mei 2016
  • 5 reacties
  • 6428 Bekeken

Heeft er iemand ervaring met de Samsung S7 Edge dual sim op het netwerk van T Mobile en KPN?
Vroeger een Samsung gehad (weet type even niet meer) maar dat was een drama. Geen verbinding via 3G, om de haverklap opnieuw opstarten.

5 reacties

Had een s5 en s6 bij tmob.geen probleem. Nu s7 heb net gevraagd of er iets aan het wifi probleem te doen is. Die is nl bar slecht en dat ben ik niet gewent. Dus...
@nosey Dankjewel voor je reactie. Wellicht toch nog maar eens een dual sim proberen. De hele tijd twee telefoon's meeslepen is ook niet echt handig 🙂
Reputatie 7
Badge +9
@nosey Dankjewel voor je reactie. Wellicht toch nog maar eens een dual sim proberen. De hele tijd twee telefoon's meeslepen is ook niet echt handig :)

Er zijn wel een paar dingen die je beter van tevoren kunt weten over DualSIM telefoons:

- Dual SIM telefoons ondersteunen maar één Mobiele Data verbinding.

De 2e SIM gebruikt alleen de 2G antenne, en kan dus alleen mee gebeld en SMSt worden. Je kan er niet mee op het Internet. Bellen en SMSsen kan wel met beide SIMs tegelijk.

Wel is het bij de S7 mogelijk om softwarematig de instellingen om te switchen tussen de beide SIMkaarten. Je kan dus zelf op elk moment bepalen welke SIM de 3G/4G verbinding kan ontvangen.

- De Galaxy S7 Edge gebruikt een Hybrid SIM, fit betekent dat het 2e SIM slot tevens als MicroSD slot dient.

Je kunt óf twee SIM's, óf een SIM en een MicroSD gebruiken. Maar niet alledrie tegelijk.

(Tenzij je gaat knutselen.)
Inderdaad wel jammer dat twee SIM's en een micro SD niet samen gaan.
Leuke opmerking die laatste over het knutselen. Ik neem aan dat je bedoelt de chip van de SIM proberen af te smelten en uiteindelijk op de micro SD plakken?
Reputatie 7
Badge +9
Inderdaad wel jammer dat twee SIM's en een micro SD niet samen gaan.
Leuke opmerking die laatste over het knutselen. Ik neem aan dat je bedoelt de chip van de SIM proberen af te smelten en uiteindelijk op de micro SD plakken?

Je schijnt hem er tegenwoordig zelfs gewoon af te kunnen snijden en dan aan de zijkanten wat in te korten, maar inderdaad, die methode schijnt te werken.

Reageer