Vraag

S7 laadt niet meer op na limonade ongelukje

• 21 april 2017
  • 2 reacties
  • 543 Bekeken

Hai iedereen.
Ik heb sinds september vorig jaar mijn s7 .
Meteen na een maand al mijn eerste probleem .
Was op vakantie ging foto's maken in het water en mijn telefoon wilde niet meer opladen daarna.
Gaf aan dat er vocht gedetecteerd was.
Na vakantie contact opgenomen met Julie eerst heel onaardig en onklantvriendelijk te woord gestaan. Daarna werd er gezegd dat ik mijn telefoon moest terug zetten naar fabrieksinstellingen.
Dit gedaan daarna kreeg ik klachten met mijn microfoon.
Toen werd er gezegd wacht een software update af. Toen die kwam was het probleem meteen verholpen, erg blij daarmee.

Gister is er echter een beker limonade over de telefoon gevallen.
Ik heb meteen hem opgepakt en in de avond gaf hij weer de water melding aan .
Ik heb hem terug gezet naar fabrieksinstellingen maar dat heeft niet gewerkt.
Er zijn geen updates beschikbaar op dit moment.
Heb hem gisteren via de laptop opgeladen dat lukte ( wel heel langzaam ) .
De gewone lader heeft vanacht het resterende deel gedaan .
Echter toen ik wakker werd gaf hij weer de melding aan.

Ik baal echt als een stekker. Nog nooit problemen gehad met Jullie of met Samsung maar sinds deze telefoon dus wel .
Iemand tips ?
Mvg gisella

2 reacties

Reputatie 4
Hoi Gisella,

Thats sucks big time! :(

Kan mij voorstellen dat je gewoon wilt genieten van jouw telefoon. Goed dat je al hebt geprobeerd jouw toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Dat werkt natuurlijk niet in alle gevallen. Ik ben bang dat na een hele beker limonade jouw toestel veel vochtschade heeft opgelopen, waardoor het niet meer te redden is met een update of terugzetten naar fabrieksinstellingen. Het oplossen van vochtschade is ook niet simpel. Dit zeg ik niet om je te ontmoedigen, maar ik wil je geen valse hoop geven. Ik heb mijn best voor je gedaan en dit document gevonden met tips en uitleg over vochtschade.

Ik hoop dat er iets tussenzit wat helpt. De laatste optie is om jouw toestel nog ter reparatie op te sturen. Daar kan een onafhankelijke reparateur kijken naar de schade en analyseren of het nog te maken valt. Daar kan ik van te voren ook geen garantie over geven. Houd er wel rekening mee dat de kosten van vochtschade buiten de garantie vallen. In dit topic kan je alle informatie vinden over hoe je het toestel ter reparatie kan aanbieden.

Mocht je nog vragen hebben of kom je er niet uit, laat het dan weten!
Gisella,

Deze melding komt omdat de telefoon een kortsluiting detecteert tussen de USB pinnetjes.

Niet heel vreemd, want water zoals zwembad, zeewater of (ohw guttegut...) limonade, zit vol met mineralen, stofjes en andere "meuk". Dat zit nu op je USB contactjes en maakt daardoor onderling contact. Je telefoon beschermt zichzelf dan ook door te waarschuwen en (bij toeval overigens) door enkel langzaam laden toe te staan.

Nu... Een S7 zou in de basis waterdicht moeten zijn, maar... daar zitten grenzen aan. Dat betekent dat onder de kraan houden niet verstandig is. Theoretisch moet hij een 'waterstraal' aankunnen, maar in de praktijk is onderdompelen eigenlijk een beetje de max.

Echter, dat is wel mijn eerste advies hier. Spoelen...

Je wil de USB poort schoon krijgen en limonade niet op die contactjes laten zitten. Alleen, ga geen borstels of andere onzin gebruiken, puur een bak water (niet warm) waar je de telefoon even in legt. Niet te diep (paar cm, zo groot is dat ding niet) en geen kracht op zetten.

Even nat laten worden en de limonade laten oplossen. Daarna toestel eruit halen, USB poort zachtjes uitblazen en dan ronde twee. Doe dit een paar keer, zodat het water wat in je USB zat (met limonade) eruit gaat en er 'vers' water in kan.

Nadat je dit gedaan hebt, de telefoon echt minstens een uurtje laten drogen. Zeker geen stroom meteen op zetten, want dan gaat het kaduuk (je telefoon, de lader of beiden).

Telefoon kan je het beste even op verwarming of in de zon leggen zodat hij goed opdroogt. Een HEEEL klein wattestaafje mag ook nog wel, maar absoluut geen kracht op de boel zetten of vocht er diep in wrijven.

Je kan als je het durft bovenstaande doen, maar... je kan ook bij een reparateur vertellen wat er gebeurt is en hem/haar vragen te kijken of het puur de USB poort is.

Reageer