S8 sd-kaart niet geplaatst, foutmelding

• 10 december 2017
  • 5 reacties
  • 5827 Bekeken

• Doet lekker mee
  • 3 reacties
Mijn s 8 zegt simkaart niet geplaatst terwijl hij er wel inzit.

Zowel op mijn s8 als van mijn dochter

Groet Dick

5 reacties

Hoi diks.

Dan kan het zijn dat je simkaart niet meer werkt. Hoe oud is de simkaart? Is deze beschadigd of zit er viezigheid/stof op?

Werkt de simkaart van jouw dochter wel in beide telefoons? Zo sluit je een eventueel toestelprobleem uit. 🙂
O chips,ik bedoel mij sd kaartje
Reputatie 4
Badge +17
Hoi hoi Dick,

Foutje kan gemaakt worden. 😉 Bedankt voor je correctie!

Goed dat je jouw SD kaart inmiddels al in de telefoon van je dochter hebt geprobeerd. Hierdoor kunnen we bijna met zekerheid zeggen dat de SD kaart zelf niet meer goed werkt. Heb je toevallig al een andere SD kaart in jouw Samsung uitgeprobeerd? Mocht een andere SD kaart wel in jouw Samsung werken dan weet je in ieder geval zeker dat het niet aan je telefoon ligt.

Heb je toevallig een computer of laptop met (micro) SD kaart lezer? Het belangrijkste in deze situatie is het veilig stellen van de gegevens op je SD kaart. Als dat is gelukt dan kan je via je computer of laptop je SD kaart formatteren. Dit doe je door te gaan naar: Deze computer en met je rechtermuisknop op de SD kaart te klikken. Kies in het overzicht dan voor 'Formatteer'. Hopelijk wordt je SD kaart daarna weer herkend door je Samsung. Gebeurt dit niet, dan heeft de SD kaart het begeven vrees is. Je kan hiervoor contact opnemen met de partij waar je de SD kaart hebt aangeschaft. Wellicht dat je nog garantie hebt op de SD kaart!

Ik ben erg benieuwd naar je reactie Dick, laat je ons weten of het is gelukt?
Kaartje inmiddels geformatteerd en werkt weer.maar wat ik raar vindt is dat hij het in het begin wel goed deed in mijn s 8
Reputatie 4
Badge +17
Hey Dick,

Oh super, goed om te lezen dat de SD kaart weer wordt herkend door je Galaxy S8! 🙂

Reageer