Beantwoord

s8 valt s nachts uit

• 20 juni 2019
  • 3 reacties
  • 1397 Bekeken

Ik heb een S8 die ik ook als wekker gebruik als ik s ochtends heel vroeg ergens heen moet. Nu schakelt het toestel zich soms s nachts uit. Vannacht dacht ik, laat ik de vliegtuigmodus proberen, maar ook dat hielp niet. Ik moet weer mijn pincode invullen en ben dus nu te laat..... ik dacht eerst dat het te maken had met een update installeren, maar gebeurd nu wel heel vaak.
icon

Beste antwoord door Rena_chan 20 juni 2019, 08:53

As je toestel weer aanzet, heb je genoeg accu? Zo ja dan kan de opnieuw starten door een crash komen.

Samsung heeft een optie om een keer per week je toestel automatisch te laten herstarten, maar deze kan alleen actief als je SIM pin uit is. Maar je kunt alsnog checken als deze aan is. Optie staat onder Device care > 3 puntjes menu rechts boven > auto restart.

As dat toch uit staat. Dan zou ik proberen om je telefoon naar fabrieksinstellingen te resetten. Heb je een idee van wat gebeurt is voor dat dit probleem is begonnen? Update of nieuwe app geïnstalleerd?
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge
As je toestel weer aanzet, heb je genoeg accu? Zo ja dan kan de opnieuw starten door een crash komen.

Samsung heeft een optie om een keer per week je toestel automatisch te laten herstarten, maar deze kan alleen actief als je SIM pin uit is. Maar je kunt alsnog checken als deze aan is. Optie staat onder Device care > 3 puntjes menu rechts boven > auto restart.

As dat toch uit staat. Dan zou ik proberen om je telefoon naar fabrieksinstellingen te resetten. Heb je een idee van wat gebeurt is voor dat dit probleem is begonnen? Update of nieuwe app geïnstalleerd?
Gevonden, automatisch opstarten stond aan. Om 3 uur s nachts, dus dat zou het verklaren. Dank voor je antwoord!

Betekent dit dat het goed voor je mobiel is, om hem wel eens aan en uit te zetten? Dat ik dat ook wel eens handmatig moet doen?
Reputatie 3
Badge
Het kan handig zijn, vooral als je merkt dat je telefoon iets trager wordt of als je merkt dat sommige apps niet (goed) werken.

Ik merk dat ik mijn Samsung helaas vaker opnieuw moet starten dan mijn oude Pixel (die ging maar een keer per maand bij de maandelijkse updates.)

Reageer