Beantwoord

Samsung Account

Hoi,

Ik ben mijn Samsung 6 aan het instellen. Bij het openen kom ik in een Samsung account aanvraag terecht.
Daar heb ik mijn email adres en wachtwoord ingevoerd en daarna krijg ik te zien:
"Dit apparaat wordt vergrendeld vanwege een abnormale reset van fabrieksinstellingen.
Log in met het Samsung account waarmee u al bent ingelogd op dit apparaat om te bevestigen dat het van u is". Nu vragen ze mij mijn id in te voeren.
Klopt dit en wat bedoelen ze met id code?

Groet, Mary
icon

Beste antwoord door Kaassausje 1 juni 2015, 15:01

Hoi Tia-Maria, welkom op het forum.

Je hoort wel een Samsung account aan te maken, maar die melding is niet normaal.

Het volgende vond ik online:
Ga naar toegankelijkheidsopties (of instellingen), die zou beschikbaar moeten zijn op het eerste scherm waar je je taal instelt. Klik in 'toegankelijkheidsopties' op tekst-naar-spraak
In de instellingen ga je naar installeer spraak data en probeer je een taal te downloaden (kies maar wat), dit zou moeten resulteren in een scherm wat je vraagt om je samsung account details in te vullen, daar vul je jouw gegevens in.
Wanneer de taal gedownload is, ga je terug naar het scherm wat de melding over de abnormale fabrieksreset gaf, daar vul je nogmaals je accountgegevens in en dan zou het moeten werken.

Laat maar weten of het ook echt gewerkt heeft, anders zoeken we verder naar een oplossing.
Bekijk origineel

9 reacties

Hoi Tia-Maria, welkom op het forum.

Je hoort wel een Samsung account aan te maken, maar die melding is niet normaal.

Het volgende vond ik online:
Ga naar toegankelijkheidsopties (of instellingen), die zou beschikbaar moeten zijn op het eerste scherm waar je je taal instelt. Klik in 'toegankelijkheidsopties' op tekst-naar-spraak
In de instellingen ga je naar installeer spraak data en probeer je een taal te downloaden (kies maar wat), dit zou moeten resulteren in een scherm wat je vraagt om je samsung account details in te vullen, daar vul je jouw gegevens in.
Wanneer de taal gedownload is, ga je terug naar het scherm wat de melding over de abnormale fabrieksreset gaf, daar vul je nogmaals je accountgegevens in en dan zou het moeten werken.

Laat maar weten of het ook echt gewerkt heeft, anders zoeken we verder naar een oplossing.
Hoi,

Bedankt voor je antwoord.
Ik heb Engels (Verenigde Staten) genomen, maar vervolgens krijg ik geen ander scherm te zien.
Het vervelende is dat ik alleen in dat Samsung account kan blijven.
Mijn telefoon is verder niet te gebruiken 😞
Volgens mij heb ik 'm op dat punt verkeerd vertaald in de vluchtigheid.
Heb je je Samsung accountgegevens moeten ingeven toen je een gesproken taal wilde downloaden?
Moet ik misschien eerst de nieuwe versie vd gesproken taal downloaden?
Probeer dat maar ja, als dat werkt.
Reputatie 7
Badge +9
De installatietaal zou in principe niets uit moeten maken.

Deze melding is nomaliter het resultaat van de Reactivatie lock. Dat is een anti diefstal beveiliging. Dan moet je met de originele Samsung account inloggen na een reset.

Was het toevallig een refurbished toestel?
Reputatie 7
Badge +20
Hey Tia-Maria,

Ik weet niet zeker of het probleem helemaal hetzelfde is, maar het lijkt heel veel op dit probleem 'Samsung account inloggen werkt niet "verwerken mislukt" (Galaxy S6)]Samsung account inloggen werkt niet "verwerken mislukt" (Galaxy S6)'.

Echter zie ik ook dat je vandaag telefonisch contact hebt gehad met de klantenservice en dat je info hebt gevraagd over het instellen van je internet. Was het je gelukt dit probleem op te lossen? We zijn wel erg benieuwd hoe dat dan gelukt zou zijn! 😉
Hi!

Ik heb hetzelfde ervaren vandaag en na 1 uur met de klantenservice aan de lijn te hebben gezeten helaas geen oplossing gevonden. Overigens waren de medewerkers erg behulpzaam, top daarvoor!
Nu heb ik wel uiteindelijk het probleem zelf opgelost ( was bijna naar een samsung point gereden)
Wat je moet doen is ( althans bij mij werkte het)
Het sim kaartje uit de telefoon halen en de telefoon zonder sim aanzetten. Je krijgt dan een melding om je aan te melden met je samsung account. Daar voer je je gebruikersnaam in maar vraagt wel een nieuw wachtwoord op. Hier krijg je een mailtje van en kun je via je pc het wachtwoord aanmaken. Vervolgens log je in je account op je telefoon en hij werkt 🙂 dan zet je de telefoon uit en plaatst je sim erin. Als het goed werkt dan alles weer naar behoren.

Groet
Reputatie 7
Badge +20
Hey Sweet78,

Gelukkig waren de werknemers alsnog behulpzaam, ondanks dat het niet gelijk gelukt was!

Super ook dat je hier je oplossing met ons deelt, dat kan anderen weer helpen! Bedankt daarvoor! 😃

Reageer