Beantwoord

Samsung account inloggen werkt niet "verwerken mislukt" (Galaxy S6)

Nadat mijn Galaxy S6 na 2 weken een softwarefout had, heb ik 'm vandaag gerepareerd terug gekregen van T-Mobile. Tijdens de reparatie is er ook een harde reset uitgevoerd. Daardoor moet ik nu opnieuw inloggen bij mijn Samsung account.

Samsung id = emailadres, WW klopt, zelfs nog een keer nieuw wachtwoord aangemaakt, zodat deze zeker klopt (op de samsung website kan ik ook gewoon inloggen met dit ID) maar op mijn Galaxy S6 zegt ie constant hetzelfde:

"verwerken mislukt"

...en ja, ik heb gewoon verbinding met het internet 😉 Iemand hier ervaring mee? Op het internet zie ik het probleem wel vaker voorbij komen, maar geen oplossing.

Oh ja for the record, omdat ie dus gerepareerd is kan ik nu helemaal niets met de nieuwe telefoon... hij is echt helemaal gereset dus ik kan niet deze stap overslaan, los even naar m'n apps en instellingen.
icon

Beste antwoord door ShadowLea 18 mei 2015, 18:43

Kunnen jullie even een volledige reset uitvoeren (Ja, nog een keer.)? Zo:

Telefoon uit.
Volume Up + Home + Aan knop ingedrukt houden (in die volgorde)
Vasthouden tot het Recovery menu wordt geopent.
Met de volume toetsen navigeren naar Wipe Data/Factory Reset
Bevestig met Aan/Uit toets
Met de volume toetsen navigeren naar Wipe Cache Partition
Bevestig
Wacht...
Navigeer naar Reboot Now. Bevestig.

En het dan nogmaals proberen.

Bekijk origineel

18 reacties

Hallo, ik heb precies hetzelfde probleem met mijn s6. Nadat ik zelf een hard reset had uitgevoerd vroeg het toestel om een samsung account, maar bij het configureren van het toestel had ik deze stap juist overgeslagen. Nu heb ik wel een samsung account, maar inloggen hiermee geeft precies dezelfde melding "verwerken mislukt". Er is helaas geen mogelijkheid om deze stap over te slaan waardoor ik niks meer aan mijn telefoon heb nu:(
heb zelf al gebeld met samsung, maar die kunnen mij ook niet verder helpen...
Reputatie 7
Badge +9
Kunnen jullie even een volledige reset uitvoeren (Ja, nog een keer.)? Zo:

Telefoon uit.
Volume Up + Home + Aan knop ingedrukt houden (in die volgorde)
Vasthouden tot het Recovery menu wordt geopent.
Met de volume toetsen navigeren naar Wipe Data/Factory Reset
Bevestig met Aan/Uit toets
Met de volume toetsen navigeren naar Wipe Cache Partition
Bevestig
Wacht...
Navigeer naar Reboot Now. Bevestig.

En het dan nogmaals proberen.
Heb ik gedaan, 2 maal zelfs, maar zonder resultaat.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Komunikasi en Harry Potter,

Ik heb het even Gegoogeld en zie het probleem inderdaad vaker langskomen! :S

Helaas ben ik nog geen exacte oplossing tegengekomen, maar hopelijk komen we hier gauw achter! Een paar "oplossingen" die ik tijdens het zoeken tegenkwam:
- Instellen juiste datum/tijd
- Via Wifi inloggen
- Blijven proberen

Niet echt de meest logische oplossingen en ik vraag me ook af in hoeverre dit effect kan/zal hebben, maar het valt allicht te proberen. We zoeken ondertussen verder en wie weet komt iemand anders een goede oplossing hiervoor tegen! 🙂
Dat zijn uiteraard ook de eerste dingen die ik heb geprobeerd David K. Google is your best friend 😉 Maar in dit geval helaas niet. Mijn telefoon is ter reparatie vandaag weer opgehaald voor dit probleem... dus ik hoop 'm over een paar dagen wel werkend terug te krijgen. Anders wordt het de 3e keer en krijg ik een nieuw toestel.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Komunikasi,

Wat balen dat je het toestel weer ter reparatie aan heb moeten bieden. Wil je ons laten weten of alles weer naar behoren werkt zodra je hem weer hebt ontvangen?

We wachten in spanning af! 🙂
Zal ik zeker doen Amy (Y)
Exact het zelfde probleem, help!
Die van mij is 4 dagen geleden terug gekomen van reparatie. Hij deed het! Ik kreeg nu gewoon een ander scherm te zien van Samsung Account, waar je kon inloggen of een nieuw account kon maken.

Alleen nu zijn we 4 dagen verder... en is mijn Samsung Galaxy S6 weer uitgevallen nadat ie eerst ontzettend warm werd in mijn broekzak. Vandaag voor de 3e keer opgestuurd ter reparatie... zucht 😑
Reputatie 7
Badge +15
@Komunikasi

Oh wat onwijs balen dat er nu weer iets niet goed is! Goed dat je hem meteen weer hebt opgestuurd. Houd je ons op de hoogte? 🙂 Ik duim voor je dat alles goed komt! 😉

@Patriqueb

Krijg je ook de-'Verwerken mislukt' melding? Heb je de tips uit dit topic al geprobeerd? Mochten de tips uit dit topic niet helpen dan zou je het toestel ook ter reparatie aan kunnen bieden. Alle informatie hierover vind je op deze pagina. 🙂 Laat je ons weten of we je verder kunnen helpen?
@AmyP
Ja precies het zelfde probleem als al deze mensen hier, inderdaad zal het toestel laten repareren. Ik hou u op hoogte bedankt.
Hallo allemaal, ik heb gister een nieuwe s6 edge gekocht bij een t-mobile shop in limburg, nu kon ik via nfc al mijn accounts overzetten inclusief mijn samsung account. Echt kreeg ik verderop in de stappen te zien dan deze telefoon op een foute manier naar fabriek instellingen was teruggezet en ik met mijn samsung account moest inloggen. Na ontelbare pogingen, wifi, 3g en wachtwoordveranderingen geef ik het op. Het toestel is een dag uit de winkel dus ter reparatie aanbieden is voor mij geen optie. Zijn er van jullie kant nog suggesties?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Yannick,

Welkom terug op ons forum! Leuk dat je weer actief bent geworden. :8

Wel een lastig probleem zeg! Heb je de reset zoals ShadowLea het boven in het topic al uitgeprobeerd? Ik ben benieuwd of dat misschien helpt!

Laat je het aan ons weten? 🙂
Ik heb de klantenservice gebeld en mij'n probleem uitgelegd. Ze boden gelijk aaneen koerier langs te sturen om het toestel op te halen en gelijk een nieuw toestel mee te brengen! Hierop vroeg ik of ik ook bij een shop een nieuwe kon halen, dit was mogelijk mits ze op voorraad waren. In Roermond helaas niet meer maar na kort bellen was er nog een toestel in Sittard gevonden die ik gelijk kon ophalen. Ik typ dit bericht nu vanaf mijn nieuwe edge en ben er ontzettend blij mee. Ik ben heel tevreden met hoe ik ben gehelpen.

Bedankt T-mobile!!
Reputatie 7
Badge +20
Hey Yannick,

Dat is nog eens goed nieuws! 😃

Mooi dat het zo is opgelost en dat je telefoon bevalt! Als je wilt kun je ook je mening over je nieuwe Edge met ons delen. 🙂
Iemand al een oplossing? Heb namelijk hetzelfde probleem. Super vervelend !
@Meeerve, welkom op het forum.

Je hebt je vraag hier al gesteld: https://forum.t-mobile.nl/samsung-362/verwerken-mislukt-inloggen-samsung-account-258152
Het is tegen de forumregels om je vraag op meerdere plekken te stellen, zou je het gewoon bij 1 vraag willen houden over dit probleem s.v.p.?

Heb je de tips van ShadowLea al gezien in bovenstaand gelinkt topic? Graag in dat topic verder gaan, dat is het eerste bericht.
Heb je misch meerdere samsung accounts? Ik had er 2 en logde met de verkeerde in en kreeg ook de melding verwerken mislukt. Logde met het andere account in en het lukte toen wel. Je moet inloggen met het account dat je als laatste ingesteld hebt als je meerdere accounts heb dan tenminste.

Reageer