Beantwoord

Samsung Account (na harde reset)

Omdat ik een nieuwe telefoon had gekocht wil ik mijn oude telefoon, Samsung S5 terug zetten naar fabrieksinstelling. Dit lukte steeds niet omdat mijn samsung account niet "mee wilde werken"
Ook bij de tmobileshop kregen ze het niet voor elkaar. Toch maar weer zelf geprobeerd en ja hoor via een harde reset lukte het me toch om het toestel terug te zetten naar (fabrieksinstellingen)
alleen waar ik nu tegen aanloop is het volgende:
Als je het toestel opstart vraagt hij om het volgende
1. taal selecteren (nederland) ok
2. Sim kaart plaatsen (je mag dit overslaan) ok
3. wifi instellen (ingesteld en verbonden) ok
4 vraagt om samsung account (account ingevuld) ok
geeft melding verwerken mislukt wachtwoord heb ik ook veranderd, niks lukt
wat zijn mij mogelijkheden nog.
icon

Beste antwoord door Sam- 18 juli 2016, 19:52

Hi Richard,

Leuk dat je hier nog een berichtje achterlaat. Ik ben blij dat het inmiddels is opgelost.

Weet je toevallig ook wat de medewerkers in het Samsung Service Center hebben gedaan om dit op te lossen?

Je weet ons te vinden als je nog andere vragen of onduidelijkheden hebt. 🙂
Bekijk origineel

12 reacties

Ik heb ook inlogproblemen gehad na fabrieksinstellingen teruggezet had ik bleef maar proberen! Nu bleek t bij mij dat ik 2 samsung accounts heb op 2 verschillende google accounts dus 2 verschillende samsung id's voor samsung account. Ik logde in met het andere samsung account en ja hoor inloggen gelukt kwam de melding 🙂 Als je meerdere samsung accounts heb moet je inloggen met de gegevens van je account die je als laatste gebruikt heb (als je meerdere samsung accounts heb tenminste) ik ben er ook mee naar de tmobile shop geweest daar wisten ze t ook niet en zeiden contact op te nemen met samsung .
Hallo WLM_schoone,

Dank voor je reactie.

Ik heb maar 1 samsung account. De samsung account die ik op mijn S5 had/heb ik mee genomen naar mijn nieuw toestel. Daar kan het volgens mij niet aan liggen.
Via facebook heb ik ook al een lijntje uitliggen bij samsung, maar daar heb ik nog niks op gehoord.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Richardalb,

Dat schiet niet erg op nee, hopelijk kunnen we het probleem snel achterhalen.

Ik ben even gaan graven en heb helaas nog geen suggestie waarvan ik met zekerheid kan zeggen dat het gaat werken. Echter heb ik wel een topic gevonden van vorig jaar waar veel in is besproken hoe dit op te lossen is. Er staan een aantal suggesties in die je kunt proberen, hopelijk werkt dit voor jou!

Laat je ons weten wat je geprobeerd hebt en welk resultaat het had?
Hallo David,

Dank voor je reactie.

Ik heb naar de topic gekeken die jij aangaf.
Daar kom ik ook niet verder mee.
Omdat ik mijn telefoon terug heb gezet naar de fabrieksinstellingen kan ik alleen inloggen op mijn
Wifi. Ik het het nu geprobeerd met en zonder mij oude simkaart en dat lukt ook niet. Hij blijft aangeven bij mijn Samsung account verwerken mislukt . En rare blijft, via mijn pc kan ik gewoon inloggen met dit account.
Met het antwoord wat ik van Samsung kreeg. Kom ik ook al niet verder.
Reputatie 7
Badge +9
Kun je de stap met de samsung account niet gewoon skippen?

Of had je de heractivatieblokkade aan staan en moet je inloggen om hem te ontgrendelen?

Probeer eens je wachtwoord te wijzigen op samsung.nl en dan in te loggen.
Hallo shadowLea,

Dank voor je reactie.

De stap met de samsung account is niet te skippen.
De heractiveringsvergendeling was op geen mogelijkheid uit te schakelen. Ik heb wel 50x ingelogd
(met de juiste inloggegevens) om de heractiveringsvergendeling uit te schakelen maar het lukte gewoon niet. Bij een Tmobile shop geweest die wisten het ook niet.
Daarna maar een harde reset gedaan. Dit is dan wel gelukt om het tst. terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.
Als je het tst weer inschakelt vraagt hij om het volgende:
1. Taal (hier zet je Nederland neer)
----> start.
2. Wifi code ( hier vul ik mijn Wifi code in)
---> volgende
3. Vraagt om Samsung account (hier vul ik mijn gegevens in)
---> inloggen
En daarna komt de melding verwerken mislukt. (Met de gegevens die ik hier invul, kan ik wel gewoon inloggen op de computer)
Via findmymobile.samsung kan ik gewoon inloggen maar daar staat mij Samsung S5 niet tussen.
Wachtwoord heb ik ook al een paar keer gewijzigd.
Met het programma KIES heb ik het geprobeerd via; hulpmiddelen ---> firmware upgraden en Initialiseren, ook dit heeft niet geholpen.
Ik word hier een beetje moedeloos van.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Richard,

Dankjewel voor je reactie. Jammer dat het allemaal niet heeft geholpen. Heb je misschien de mogelijkheid om langs een Samsung Service Center te gaan? Wellicht dat ze hem daar kunnen herinstalleren. Je zou er anders ook voor kunnen kiezen om je toestel ter reparatie aan te bieden. Zo kunnen onze experts er naar kijken en kunnen ze je probleem oplossen.

Houd je ons op de hoogte?
Hallo Hajar,

Als het lukt, ga ik komende zaterdag naar de Samsung Service Center in Emmen.
Ik hoop dat ze het probleem kunnen oplossen.
(wat mij wel bevreemd, dat er maar 1 Samsung Service Center in het noorden is)

groeten,
Richard
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Richard,

Dat is prima. We zijn erg benieuwd naar je reactie!
Afgelopen zaterdag is het me gelukt om langs de servicepunt van Samsung in Emmen te gaan.
Binnen 2 uurtjes was mijn telefoon weer helemaal klaar voor gebruik. Kosten 0,00 eurie, dat noem ik nu service.

groeten,

Richard
Reputatie 6
Badge +17
Hi Richard,

Leuk dat je hier nog een berichtje achterlaat. Ik ben blij dat het inmiddels is opgelost.

Weet je toevallig ook wat de medewerkers in het Samsung Service Center hebben gedaan om dit op te lossen?

Je weet ons te vinden als je nog andere vragen of onduidelijkheden hebt. 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Waarschijnlijk een volledige re-flash met PIT file.(wat de partities opnieuw indeelt. Raad ik niet aan voor beginner en medium niveau, je kan je toestel bricken(veranderen in een baksteen) als je het verkeerd doet.).

Dat is de meest volledige reset die er bestaat.

Oftewel wipe>flash+PIT>wipe.

Reageer