Beantwoord

Samsung Back-up foto's verwijderen

Ik wil een aantal foto's uit mijn back-up definitief verwijderen. Ik heb op es file Explorer gedownload, maar t lukt niet 😞
icon

Beste antwoord door Kaassausje 18 februari 2014, 18:18

Ahh, ja, Google+ gebruik ik zelf niet, je word bekogeld met producten van Google momenteel. 
Profieldingen vond ik in de tijd van CU2 nog wel leuk. (Ha, wie kent dat nu nog. 😉 )

Heb je deze stap wel uitgevoerd?:

Ga naar Instellingen > Accounts (Tab) > Google > Je email ID > Scroll naar beneden > Deselecteer "Picasa Web Albums synchroniseren". Vervolgens ga je terug naar Instellingen > Applicatiebeheer > Zoek hier "Galerij" (onder het tabje "alles") > Buffer leegmaken > Wis gegevens.

Indien daar geen Picasa bij staat (omdat je geen Picasa gebruikt) kan het wel zo zijn dat er "Google foto's synchroniseren" bij staat met een vinkje. Het schijnt bij dit specifieke probleem een kwestie van het synchroniseren te zijn waardoor de foto's in je album blijven staan, ook al heb je ze al verwijderd.

Iemand op youtube heeft deze stappen ook beschreven en gefilmd, dus mocht je 't graag voor je zien, dan heb ik hier een filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=djB3XcjtMTo

Alle foto's die je niet hebt geüpload, maar wel graag wilt bewaren, kun je het beste even op de pc zetten, dan blijven die bewaard. (Of je moet ze toevallig kunnen verplaatsen naar een SD-kaart, da's ook een optie.)

Ik ga zo in ieder geval een hapje eten. Laat maar even weten of het nog is gelukt. 🙂

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi pipikletskous,

Wat voor back-up bedoel je precies? Een auto back-up?
In dat geval zul je 'm uit Google+, Picasa of een andere cloud moeten verwijderen.

Als je een back-up via KIES bedoelt, weet ik niet zeker of je de foto's daar ook definitief uit kunt verwijderen.
Je zou dan wel alle afbeeldingen terug kunnen zetten op de telefoon en een nieuwe back-up kunnen maken wanneer je de te verwijderen foto's hebt verwijderd.

Als je Picasa gebruikt en het probleem hebt dat je een foto probeert te verwijderen, maar deze blijft in de auto back-up staan, kun je het volgende proberen:
Ga naar Instellingen > Accounts (Tab) > Google > Je email ID > Scroll naar beneden > Deselecteer "Picasa Web Albums synchroniseren"
Vervolgens ga je terug naar Instellingen > Applicatiebeheer > Zoek hier "Galerij" (onder het tabje "alles") > Buffer leegmaken > Wis gegevens.

Da's wat ik kon vinden, ik weet niet zeker of al je foto's worden verwijderd wanneer je op "wis gegevens" drukt, dus voor de zekerheid kun je er beter een back-up van maken voordat je dat doet.
Dank voor je uitgebreide uitleg. Ik heb t via Google+ gedaan. Dat is nu weg van mijn gsm maar de foto's krijg ik niet uit mijn foon 😞
Ahh, ja, Google+ gebruik ik zelf niet, je word bekogeld met producten van Google momenteel. 
Profieldingen vond ik in de tijd van CU2 nog wel leuk. (Ha, wie kent dat nu nog. 😉 )

Heb je deze stap wel uitgevoerd?:

Ga naar Instellingen > Accounts (Tab) > Google > Je email ID > Scroll naar beneden > Deselecteer "Picasa Web Albums synchroniseren". Vervolgens ga je terug naar Instellingen > Applicatiebeheer > Zoek hier "Galerij" (onder het tabje "alles") > Buffer leegmaken > Wis gegevens.

Indien daar geen Picasa bij staat (omdat je geen Picasa gebruikt) kan het wel zo zijn dat er "Google foto's synchroniseren" bij staat met een vinkje. Het schijnt bij dit specifieke probleem een kwestie van het synchroniseren te zijn waardoor de foto's in je album blijven staan, ook al heb je ze al verwijderd.

Iemand op youtube heeft deze stappen ook beschreven en gefilmd, dus mocht je 't graag voor je zien, dan heb ik hier een filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=djB3XcjtMTo

Alle foto's die je niet hebt geüpload, maar wel graag wilt bewaren, kun je het beste even op de pc zetten, dan blijven die bewaard. (Of je moet ze toevallig kunnen verplaatsen naar een SD-kaart, da's ook een optie.)

Ik ga zo in ieder geval een hapje eten. Laat maar even weten of het nog is gelukt. 🙂
Reputatie 4
@ Kaassausje

Goed bezig hoor! 😃

Reageer