Beantwoord

Samsung blijft geluid maken

• is een Top Poster
  • 7 reacties
Hallo, ik heb een Samsung Note 2 en deze blijft maar geluid maken, pingelen zeg maar. Heeft iemand tips hoe ik dit kan verhelpen?
icon

Beste antwoord door ShadowLea 16 november 2016, 06:31

Heb je een bankpas, IDkaart, Rijbewijs, OVChipkaart of dergelijke in de buurt van de telefoon? Zo ja, zou je dan NFC eens uit willen zetten op de telefoon? Deze wil namelijk contact maken met de chip in de pasjes.

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Hoi Jol,

Welkom terug op het forum!

Ik snap niet helemaal goed wat je bedoelt met een 'pingel-geluid', zou je iets specifieker kunnen zijn?

Tevens raad ik je aan iets meer te beschrijven zodat we een beter beeld krijgen over je probleem. Wanneer hoor je het geluid? Wanneer de telefoon aan staat, dus het scherm actief is, of ook wanneer het scherm uitstaat en de telefoon dus in 'rust' is. Komt het geluid uit de speaker(s) of is het meer een mechanisch geluid dat uit de telefoon zelf komt?

Of is het echt een geluid zoals een beltoon of notificatiegeluid? Als dat zo is, dan moet je even kijken welke apps er notificaties kunnen/mogen geven en deze aanpassen. Denk aan emails en dergelijke.

Ik heb tevens een collega Klantexpert gevraagd om mee te kijken, zij heeft meer verstand van onder andere Samsung toestellen.

Succes en let us know!
Reputatie 7
Badge +9
Heb je een bankpas, IDkaart, Rijbewijs, OVChipkaart of dergelijke in de buurt van de telefoon? Zo ja, zou je dan NFC eens uit willen zetten op de telefoon? Deze wil namelijk contact maken met de chip in de pasjes.
Hallo, dank je wel voor jullie reacties.

Als ik op de telefoon bezig ben dan gaat hij vaak een pingel geluid maken en dan achter elkaar hoor je zeg maar pin ping ping. Weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen. Het gebeurd dus als de telefoon actief is. Nu denk ik dat het niet aan de telefoon zelft ligt want in de telefoon hiervoor deed hij het ook.

Shadow Lea, ik heb idd mijn rijbewijs en bankpasje in de buurt bij de telefoon.
Hoe kan ik de NFC uitzetten?

En wat houdt in als ik bij de instellingen bij apparaat kijk, dan bij geluid en meldingen dan staat daar systeem. Moet deze aan of uit staan?
Hoi Jol67.

Systeemgeluid kan aan blijven staan, dat zijn echt alle systeemgeluiden (zoals het opstart-deuntje, scherm-unlock-geluid, mogelijk de batterij-plingels etc.)

Als je de notificatiebalk (met tijd, batterij etc) met 2 vingers tegelijk naar beneden trekt, krijg je -als het goed is- alle 'toggles' (de snelknoppen) in beeld, daar moet NFC tussen staan. Eenmaal op tappen, dan wordt de knop grijs en staat NFC uit. (Anders staat 'ie waarschijnlijk onder Instellingen -> Verbindingen)

Laat je weten of je het hebt kunnen vinden en of het geholpen heeft? 🙂
Hoihoi,

ik heb NFC uitgezet en de telefoon pingelt niet meer.
Heb er nooit aan gedacht dat dit door de pasjes kon komen, dank je wel voor de hulp.

Groetjes Jolanda
Reputatie 7
Badge +19
Hi Jolanda,

Gelukkig hebben de tips van ShadowLea en Kaassausje jou verder geholpen. Je zal er inderdaad niet op komen als je het niet weet.

Mocht je in de toekomst weer vragen hebben dan kun je altijd terecht op ons forum! 🙂
Hoi Hajar,

Ik ben super blij dat ik hier de vraag gesteld ben en het probleem verholpen is.

Dank je wel voor de goede service en als ik weer eens een vraag heb kom ik zeker terug op het forum!

Groetjes Jolanda
Reputatie 7
Badge +19
jol67 schreef:

Hoi Hajar,

Ik ben super blij dat ik hier de vraag gesteld ben en het probleem verholpen is.

Dank je wel voor de goede service en als ik weer eens een vraag heb kom ik zeker terug op het forum!

Groetjes Jolanda

Aah dankjewel voor je compliment! We zien je graag terug op ons forum! Vind je het leuk om jezelf voor te stellen in dit voorsteltopic? We zijn wel benieuwd naar wie je bent! :8
Reputatie 2
Jol67 schreef:

Hallo, ik heb een Samsung Note 2 en deze blijft maar geluid maken, pingelen zeg maar. Heeft iemand tips hoe ik dit kan verhelpen?

bedankt!! dit had ik dus op mijn S8, en bij deze opgelost

Reageer