Beantwoord

Samsung cashback EAN nummer

Goedemiddag,

onlangs heb ik mijn T-mobile abonnement verlengd met hierbij als toestel de Samsung Galaxy s6.

Na het openen van de verpakking en het in gebruik nemen van de telefoon, wilde ik me aanmelden voor de cashback actie van Samsung (€75 cashback).

Hiervoor had ik een tweetal codes nodig (IMEI en EAN). Deze codes staan op een sticker (waarvan een foto geüpload moet worden) op de doos. Echter, ik heb deze sticker kapot moeten scheuren om de doos te openen. Hierna heb ik de stukjes sticker helaas weggegooid.

Ik heb Samsung gebeld met de vraag hoe ik alsnog aan de cashback actie deel kon nemen. Door de medewerkster werd ik doorverwezen naar T-mobile. Daar zou de sticker op de verpakking geplakt zijn en daar zou deze code misschien op te vragen zijn.

Mijn vraag: Kan T-mobile voorzien in een aankoopbewijs met hierop het EAN nummer?

Ik hoop dat er een oplossing geboden wordt voor deze situatie. De cashback actie heeft mij uiteindelijk over de streep getrokken om dit toestel te kiezen.
icon

Beste antwoord door Issam 4 oktober 2015, 14:24

Hi Koosnarold,

Welkom op het forum!

Wat leuk dat je een nieuwe Galaxy S6 hebt aangeschaft. Hoe bevalt de telefoon tot nu toe? Welk toestel gebruikte je hiervoor? Dit zal vast een vooruitgang zijn geweest. ;)

Wat balen dat je de stickers niet meer hebt. Het is voor ons namelijk helaas niet mogelijk om de EAN code op te vragen. Heb je toevallig nog een bonnetje die bij de bestelling is geleverd? Je kan controleren of hier de EAN code op staat vermeld. Mijn excuses dat wij je hierbij niet verder kunnen helpen.

Wellicht dat Samsung een uitzondering kan maken door jou op basis van het IMEI nummer deel te laten nemen aan de actie. Niet geschoten is altijd mis. 🙂

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +13
Oef lastig ik vermoed dat 't mobile geen kopie heeft van de stickers.
Misschien kan je deze terug vinden op de pakbon/factuur?
Ik zelf heb voordat ik bestelde de regels door gelezen en wist daardoor wat nodig was voor de cash back.

Reactie van een moderator kan 24/48 duren.
Reputatie 6
Badge +16
Hi Koosnarold,

Welkom op het forum!

Wat leuk dat je een nieuwe Galaxy S6 hebt aangeschaft. Hoe bevalt de telefoon tot nu toe? Welk toestel gebruikte je hiervoor? Dit zal vast een vooruitgang zijn geweest. ;)

Wat balen dat je de stickers niet meer hebt. Het is voor ons namelijk helaas niet mogelijk om de EAN code op te vragen. Heb je toevallig nog een bonnetje die bij de bestelling is geleverd? Je kan controleren of hier de EAN code op staat vermeld. Mijn excuses dat wij je hierbij niet verder kunnen helpen.

Wellicht dat Samsung een uitzondering kan maken door jou op basis van het IMEI nummer deel te laten nemen aan de actie. Niet geschoten is altijd mis. 🙂
Reputatie 6
Badge +13
Wat als je *#06# doet en daar een screen shot van maakt en vraagt of je dat mag toevoegen?
Ik las na flink zoeken dat ze dat ook nog wel eens willen accepteren.
Issam en Rosan, bedankt voor jullie reacties. Met *#06# krijg je de IMEI-code en het serienummer. Die staan ook op een sticker op het toestel. Samsung wil perse het EAN-nummer hebben. En die staat dus op de sticker waarmee het doosje dichtgeplakt zit. Het lijkt wel alsof ze het er om doen. Ik heb namelijk al meer berichten gelezen van mensen die op deze manier hun cashback mislopen.

Nogmaals dank voor de moeite!
Reputatie 7
Badge +9
Samsung wil de EAN hebben omdat je een IMEI kan wijzigen. EAN staat voor International Article Number. (Het was ooit European Article Number, maar hij wordt nu internationaal gebruikt). Dat is een individueel, uniek artikelnummer voor elk artikel uit dezelfde productie, die alleen voor dat specifieke artikel (Artikel, niet individueel item) geldt. Wordt er iets gewijzigd in het artikel (bijvoorbeeld de kleur), dan moet een nieuwe EAN worden aangevraagd bij de officiële instanties.

Elk nummer is uniek in de internationale markt, en is dus een zeer geschikte vorm van fraudebeperking. Vandaar dat je de EAN moet opgeven, om zeker te weten dat je het correcte toestel hebt, en niet een eerdere productie. (Veel mensen proberen een oud toestel op te geven, of wijzigen hun IMEI in dat van een nieuw toestel.)

De Nederlandse jip&janneke benaming is 'streepjescode'.

Heb je de factuur of kassabon nog? Daar staat vaak ook de EAN code op. (EAN code = de numerieke waarde van de Streepjescode.)

Heb je wel de intacte streepjescode nog toevallig? Dan kun je die met een app scannen, die geeft je dan de EANcode. Bijvoorbeeld met https://play.google.com/store/apps/details?id=la.droid.qr

Als ik het zo bekijk staat de EAN trouwens niet op de scheurlijn (Met opzet niet), maar op het bovenste deel van de sticker, wat je niet raakt als je de sticker doorsnijdt.

De kleine streepjescode is de EAN, de grote is je IMEI. Het daadwerkelijke EAN nummer zijn de nummers in de streepjescode, meestal beginnende met 880. (De witte streepjes zijn hetzelfde nummer, maar dan digitaal.)

Deze is van de Edge en komt van Tweakers (kun je dus niet gebruiken), maar dan zie je wat ik bedoel.

Reageer