Beantwoord

Samsung Edge S6 laadt alleen nog draadloos op.

• 6 juni 2016
  • 4 reacties
  • 2154 Bekeken

Sinds gisteren wilt mijn S6 niet meer opladen via de kabel en adapter of via de computer. Ik heb toen meteen anderen Samsung laders gebruikt en deze werkte ook niet. Maar ze werkte wel gewoon op anderen toestellen.

Toen heb ik maar mijn draadloze lader gebruikt en deze werkt wel maar niet geheel zoals het zou moeten. Als ik het toestel er af haal tijdens het laden en later weer opleg wilt hij niet laden maar het lampje van de draadloze lader gaat wel branden. Ik moet dan het toestel geheel uitzetten en dan zal hij weer gaan laden en als ik hem dan weer aanzet doet hij het tot ik hem er af haal.

Beide problemen zijn tegelijk gaan spelen samen met wat accu problemen dat de telefoon nu niet eens een halve dag vol houd. Dit mede omdat het scherm voor geen reden oplicht (Geen aanraking en bewegings-detectie staat uit.)

Heeft iemand enige idee waardoor dit komt want dit lijkt bijna voor mij een softwarematig probleem...
icon

Beste antwoord door David 21 juni 2016, 12:07

Hey Aaronv,

Het zwarte scherm met de witte kruisjes is op Google vaker terug te vinden, dit ook in combinatie met de melding over Samsung VR. Helaas blijkt hier geen concrete oplossing voor gevonden te zijn. De oorzaak lijkt je oplaadpunt te zijn, deze zorgt voor dit probleem.

Wat ik je in dit geval dus aanraad is of om langs een Samsung Service punt te gaan, als je in de gelegenheid bent, of je toestel bij ons ter reparatie aan te melden.

Laat je het weten hoe het is gegaan en of je nog vragen voor ons hebt?
Bekijk origineel

4 reacties

Ter aanvulling, hier zegt de telefoon in de opties nog op te laden terwijl hij bovenin bij de batterij geen bliksem icontje heeft.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Aaronv,

Welkom op ons forum! Dat klinkt niet best, hopelijk kunnen we de oorzaak gauw achterhalen en het probleem oplossen.

Wat heb je zelf al geprobeerd, buiten andere kabels testen? Er zit toevallig geen vuil of iets dergelijks in de aansluiting? Soms wil dit nog wel eens problemen opleveren met het connecten met de kabels.

Als dit allemaal in orde is, dan raad ik je aan om ons topic over het voorkomen van een reparatie door te nemen. Hier staat onder andere in hoe je een fabrieksreset kunt uitvoeren (vergeet geen back-up te maken!). Hopelijk kun je hiermee het probleem al thuis oplossen!

Laat je ons weten hoe het is gegaan en of het probleem al opgelost is? 🙂
Nou dat gaat niet werken het moment dat ik hem aansluit op de pc blijft hij de computer soort van spammen met verbind pogingen(Getest op 4 computers met andere telefoon en kabels), ik kan dus geen backup maken. Het enige wat nu opvalt is dat er een zwart scherm opent en link en recht 2 witten kruisjes staan. Daarbij als ik dat eindelijk weg krijg staat er samsung VR aan. Terwijl ik niet eens zo headset heb.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Aaronv,

Het zwarte scherm met de witte kruisjes is op Google vaker terug te vinden, dit ook in combinatie met de melding over Samsung VR. Helaas blijkt hier geen concrete oplossing voor gevonden te zijn. De oorzaak lijkt je oplaadpunt te zijn, deze zorgt voor dit probleem.

Wat ik je in dit geval dus aanraad is of om langs een Samsung Service punt te gaan, als je in de gelegenheid bent, of je toestel bij ons ter reparatie aan te melden.

Laat je het weten hoe het is gegaan en of je nog vragen voor ons hebt?

Reageer