Samsung experience day

• 7 juli 2016
  • 9 reacties
  • 332 Bekeken

Reputatie 4
Geachte dames en heren, meneer of mevrouw de burgemeester, directeur, koning en koningin, voor de buitenaardse wezens: Yl’el!

Hierbij wil ik u graag meedelen dat T-Mobile een dag mee heeft kunnen elektrocuteren bij Samsung. Wees gerust, er zijn bij dit proces geen elektronische apparaten kwaad gedaan, wel zijn er een aantal mensen met een nieuw haarmodel naar huis gegaan.

Om even terug te komen op het onderwerp dagje Samsung. We huppelen vrolijk met zijn allen naar binnen waar we vriendelijk begroet worden door personeel van Samsung zelf.

We krijgen een video te zien over wat de visie is, namelijk geen zorgen maken over de kleine dingen en het makkelijker maken hiervan. Hier kom ik later nog op terug.

Ook horen we een stukje geschiedenis van Samsung en dat ze opgericht zijn in 1938 en dat ze noodles maken. Als je nu kijkt wat zij allemaal creëren merk je al snel dat het niks te maken heeft met noodles, met uitzondering van de koelkast waar je het in kan bewaren. Hopelijk dan wel een 3 sterren koelkast. Waarom 3 sterren? Zoek Samsung dan maar snel via de wikipedia site of vraag het aan iemand die misschien koreaans spreekt.

Verder heeft de overheid na opsplitsing van Noord en Zuid-Korea veel subsidie gegeven aan bedrijven om Zuid-Korea een goede basis te geven voor de economie in dat land. Samsung is 1 van de gelukkigen, zo is de eerste zwart/wit beeld op de markt gekomen in 1970.

Ondertussen in het hele verhaal, raken een paar personen net het verkeerde apparaat aan waardoor ze meteen een nieuw haarmodel krijgen. Ook de kleding is meteen aangepast en geroosterd, we hebben wel foto’s gemaakt, maar uit overweging van privacy plaatsen we ze niet.

Wel brengen we deze kledinglijn en haarmodellen uit op de markt onder de naam ‘3 sterren blitz’. Dus wees alstublieft geduldig.

‘Rethink what a phone can do’ Vertellen ze bij Samsung. We doen er tegenwoordig zoveel mee, dat ik me afvraag of we er nog mee kunnen bellen. Na een lange tijd gezocht te hebben op mijn toestel, heb ik de belfunctie eindelijk kunnen vinden! Zoektijd? Zeg maar gerust een week…

Goed, we kunnen er een hoop mee, zeker in combinatie met andere zaken. We kunnen printen over WiFi of via NFC, we kunnen de verwarming instellen, in de toekomst allicht onze lichten aan en uit zetten en onze auto van slot af halen of voor laten verwarmen als we onszelf nog een keer omdraaien in bed met een leuk filmpje op onze tablet.

Een goede term hiervoor is Smarthome, alles word steeds slimmer om ons heen waardoor we meer tijd krijgen voor andere zaken, zoals familie, vrienden, of net een dagje langer weg in het weekend. De mogelijkheden lopen in een rap tempo omhoog.

We noemen dit ook wel de ‘internet of things’. Zo is er bijvoorbeeld ook een pc achtige tablet met windows bij Samsung, die automatisch kan synchroniseren via NFC met je smartphone, waarop je onder andere je inkomende berichten kan beantwoorden, of je internetverbinding mee delen. Als je eenmaal wegloopt valt het uit, bij terugkomst kan je je tablet ook unlocken met de vingerafdruk.

Nou zal ik ze niet vertellen dat ik stiekem de smartphone heb meegenomen, waardoor de tablet nu vrijwel nutteloos is verklaard. Na wat onderhandelen mocht ik beide apparaten houden, wat ik erg leuk vind. Helaas alleen wel in mijn dromen…

Zo is dit ook met de VR bril, we kunnen makkelijk in een achtbaan zitten, zonder er daadwerkelijk aanwezig te zijn. We voelen de effecten in een speciale stoel die hiervoor gemaakt is, zoals we kunnen zien in 1 van de filmpjes in Taiwan, gemaakt door klantexpert Dennis.

In de toekomst komt er ook nog een extra mogelijkheid: augmented reality. Zo heeft 1 van de mensen die bij Samsung werkt ons laten zien dat door een tag neer te leggen en te scannen met een smartphone of tablet, er een stoel naar voren komt, hierdoor kan hij zien of de stoel daadwerkelijk past in de kamer en kan zijn besluit hierna bevestigen, of niet natuurlijk.

Al met al zal ons leven steeds meer draaien om 1 apparaat dat we bij ons hebben, dat zal samenwerken met alle anderen apparaten die wij bezitten.

Aan het einde van de dag is geëindigt met een quiz met informatie die we tijdens de dag kregen. Je kon hierbij een 360 nerf gun, Vervelende Ridder bril of giftige smartwatch winnen. Oke, een 360 camera, VR bril en een sport smartwatch. De 3 winnaars konden hierbij naar voren en de prijs in handen nemen. Gefelisamsungt! Dat jullie er maar veel plezier mee mogen hebben!

De dag verder is leuk bezet, heel veel geleerd, vooral dat technologie steeds beter kan samenwerken met andere apparaten via simpele mogelijkheden. Ook de Samsung medewerkers zijn allemaal stuk voor stuk enthousiast, vriendelijk en gaan graag een gesprek met je aan. Als je dus nog een goed idee hebt, denk ik dat ze best te porren zijn voor nog meer innovatie!

Ook wil ik Nori, Ori en Bofur (Hajar, amy en David) hartelijk bedanken voor de uitnodiging.

Bij deze wens ik jullie nog heul veul groetjes van T-Mobile en Samsung.

Allons…. Y!

Fabrice (Storm91)

Links naar de topic van Samsung en T-Mobile:
Samsung
T-Mobile

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Super leuk stuk Fabrice! Jij super bedankt voor je aanwezigheid. Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt gehad en dat je veel hebt geleerd. :8
Reputatie 1
Mooi geschreven.
Bij het lezen herkende ik alles terug.

Qapla'! (Helaas is mijn klingon erg roestig, maar beter dan mijn duits (slechts 2 a 3 lessen gehad op de middelbare school) en koreaans 😉 .)
Reputatie 4
Hahaha, dat iemand het woord uberhaupt kent vind ik al heel wat! Ben al blij dat ik een paar woorden ken uit Star Trek online.

Maargoed, mooi om te horen dat je het leuk vindt en alles weer terug komt! 😃
Badge +3
Fabrice! Wat goed geschreven man. Als ik het zo teruglees dan weet ik zeker dat het heel gezellig was.
Reputatie 1
Hahaha, dat iemand het woord uberhaupt kent vind ik al heel wat! Ben al blij dat ik een paar woorden ken uit Star Trek online.

Maargoed, mooi om te horen dat je het leuk vindt en alles weer terug komt! :D

Ik heb nooit TSO gespeeld, ik ben opgeroeid met de series (NG, DS9, Voyager) en films. En ben bij vlagen actief geweest op een paar Star Trek fora.
Reputatie 4
@Youssef, Dank u, heb mijn beroep misgelopen denk ik. :P

@Mat_64 Haha, heb al die afleveringen daarvan ook gezien, alleen de orignal series niet, en de enterprise (die na alle series komt). Er komt een nieuwe serie uit in 2017. 😉
Reputatie 1
@storm91: Ik heb Enterprise ook gezien, TOS heb ik wel veel van terug gekeken. Ik kijk uit naar de nieuwe serie, maar met gemixte gevoelens. Ik ben vooral benieuw wie het n Nederland gaat uit zenden (iets met alleen downloaden als er in een vorm voor betaald voor is door mij (b.v. gekeken via TV, etc.)).
Had a Great day @Samsung tjx
Reputatie 2
Superleuk verslag Fabrice!

Wij vonden het ook een erg gezellige dag 😃

Jaimy
Samsung Webcare

Reageer