Beantwoord

Samsung Galaxy A3 2016 laadt slecht/langzaam op

• 2 augustus 2016
  • 3 reacties
  • 12021 Bekeken

Reputatie 1
Beste Samsung experts,

De nieuwe telefoon van mijn vriendin, de Galaxy A3 2016 laadt de laatst tijd erg slecht/langzaam op.

Als ze voor het naar bed gaan de batterij op 40% heeft en ze de volgende dag (na 8 uur) de telefoon van de lader afhaalt, dan is de batterij nog lang geen 100%......overigens lukt het helemaal niet meer om de batterij naar 100% op te laden....

Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?

Kapotte lader?
Batterij kapot?

Kan ik de originele oplader van mijn Galaxy S6 gebruiken om te kijken of het aan haar originele oplader van de A3 ligt of wat kan ik nog meer doen om het probleem te achterhalen?

Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoorden/oplossingen 🙂
icon

Beste antwoord door Thalina 3 augustus 2016, 14:04

Hoi Sander,

Balen dat het nieuwe toestel van je vriendin niet goed meer oplaad! Zo te lezen duurt het inderdaad wel erg lang. Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben. Zo kan het aan de batterij, aan de connector van het toestel liggen of aan de oplader zelf. Dus we gaan even wat dingen uitproberen om erachter te komen waar het probleem ligt. Kun je eens een andere oplader gebruiken (bijvoorbeeld jouw oplader)? Zou je ook eens kunnen kijken hoe het gaat als je 'm via de pc oplaadt? Kun je eens kijken of er stof in de aansluiting zit? Het kan eventueel ook aan de batterij liggen, maar je geeft aan dat het toestel nog niet heel oud is. Sinds wanneer heeft ze 'm? Je kunt eventueel een nieuwe batterij kopen en kijken of het daarmee opgelost is.

Als bovenstaande tips niet helpen, dan kun je ook nog kijken of het helpt als je het toestel terugzet naar de fabrieksinstellingen. In dit topic wordt uitgelegd hoe je dit kunt doen. Vergeet niet om eerst een back-up te maken van je gegevens! In dit topic wordt uitgelegd hoe je een back-up maakt.

Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen! Hopelijk helpen bovenstaande tips. Ik zie je reactie in ieder geval graag tegemoet!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Sander,

Balen dat het nieuwe toestel van je vriendin niet goed meer oplaad! Zo te lezen duurt het inderdaad wel erg lang. Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben. Zo kan het aan de batterij, aan de connector van het toestel liggen of aan de oplader zelf. Dus we gaan even wat dingen uitproberen om erachter te komen waar het probleem ligt. Kun je eens een andere oplader gebruiken (bijvoorbeeld jouw oplader)? Zou je ook eens kunnen kijken hoe het gaat als je 'm via de pc oplaadt? Kun je eens kijken of er stof in de aansluiting zit? Het kan eventueel ook aan de batterij liggen, maar je geeft aan dat het toestel nog niet heel oud is. Sinds wanneer heeft ze 'm? Je kunt eventueel een nieuwe batterij kopen en kijken of het daarmee opgelost is.

Als bovenstaande tips niet helpen, dan kun je ook nog kijken of het helpt als je het toestel terugzet naar de fabrieksinstellingen. In dit topic wordt uitgelegd hoe je dit kunt doen. Vergeet niet om eerst een back-up te maken van je gegevens! In dit topic wordt uitgelegd hoe je een back-up maakt.

Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen! Hopelijk helpen bovenstaande tips. Ik zie je reactie in ieder geval graag tegemoet!
Helaas moet ik hetzelfde concluderen als de persoon hierboven.
Wij hebben afgelopen zaterdag deze telefoon gekocht voor onze dochter en de telefoon wil nu al niet meer laden. Afgelopen nacht aan de oplader gehangen en i.p.v. dat hij zou moeten laden loopt de accu leeg. Wij hebben alles al geprobeerd. Ik ga vanmiddag terug naar de winkel dit moet gewoon niet kunnen!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi tjps,

Dat is natuurlijk niet fijn! Heb je alle tips die ik hierboven heb gegeven aan de andere klant ook geprobeerd? Heb je de telefoon al eens proberen te verbinden met de computer? Laadt 'ie dan wel op? En als je een andere oplader of stopcontact probeert? Heb je toevallig een update gedownload? Een software update kan soms wat issues veroorzaken en het is daarom aan te raden om eerst het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen om te kijken of dat misschien helpt. Vergeet niet om eerst een back-up te maken van je gegevens. Laat je weten of het heeft geholpen?

Reageer