Beantwoord

Samsung Galaxy A50 waterdicht?

• 24 juli 2019
  • 3 reacties
  • 3306 Bekeken

Korte vraag vanwege tegenstrijdige berichten: is de Samsung A50 waterdicht of niet? Volgens site van T-Mobile wel maar op andere reviewsites vind ik berichten dat dit niet zo zou zijn... In gebruiksaanwijzing van Samsung vind ik helemaal niets. Ik had graag onderwater foto's gemaakt van duikinstructie van onze kinderen ma naar nu durf ik niet goed.

icon

Beste antwoord door CrisTien 24 juli 2019, 14:08

Beste @Martin Joren Welkom in het forum.
Zelf zou ik het niet doen.

Waterbestendig betekend nog niet waterdicht.
ik heb veel reviews gelezen waar in staat dat de telefoon niet waterdicht is, het is dus sterk af te raden om er mee onder water te gaan!

Groetjes en fijne ☀️Zonnige dag!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Beste @Martin Joren Welkom in het forum.
Zelf zou ik het niet doen.

Waterbestendig betekend nog niet waterdicht.
ik heb veel reviews gelezen waar in staat dat de telefoon niet waterdicht is, het is dus sterk af te raden om er mee onder water te gaan!

Groetjes en fijne ☀️Zonnige dag!
Reputatie 6
Badge +3
Een smartphone die onder water kan heeft een IP certificering.

IP67:
Volledig beschermd tegen stof Beschermd tegen onderdompelen tussen 15 cm en 1 meter diepte
IP68:
Volledig beschermd tegen stof Beschermd tegen langere tijd onderdompelen tot een bepaalde waterdruk
Reputatie 7
Badge +9
De Galaxy A50 heeft geen IP certificatie, en is dus niet stof & waterbestendig, en ook niet waterproof. Deze keus is gemaakt om de prijs laag te houden, het is immers een budget toestel.

Overigens is geen enkel toestel daadwerkelijk waterbestendig, en wordt waterschade niet gedekt door de garantie noch een verzekering. Ook al heeft het toestel een IP68 rating.

Het is een telefoon, geen onderzeeër. 😉

Voor het maken van onderwater foto's kun je beter kijken naar een action cam. Die zijn daar voor gemaakt, en kosten ook veel minder.

Voor 30 euro (Mediamarkt) heb je bijvoorbeeld al een goedkope Rollei Actioncam 300 Plus met inbegrepen onderwater case die tot 40 meter kan, en zowel een video als een fotofunctie heeft. Voor 50 euro heb je een iets betere met hogere resolutie. (Ze zijn er ook van GoPro voor honderden euro's, maar dan praat je over professioneel gebruik).

Dan is het een beetje jammer om honderden euro's uit te geven aan een smartphone die niet bedoeld is voor dit soort doeleinden. 😉

Reageer