Vraag

Samsung Galaxy Ace laad niet meer volledig op

Hoi T-Mobile,
Sinds een week of 3 laad mijn toestel niet meer tot 100% door, hij zegt op 90% al dat de telefoon opgeladen is.
Maar als hij aanstaat laad ie wel door tot 100% door, maar durf niet mijn telefoon 24/7 aan te laten staan.
Mijn telefoon is nou ongeveer 15 maanden oud.
Is dat normaal dat in de verloop van de tijd de accu niet meer doorlaad, of is er iets mis met het toestel zelf?

4 reacties

ShadowLea schreef:

Het niet tot 100% opladen is het enige probleem?

Hij valt niet uit? De batterij staat niet bol? Er zitten geen blaasjes op?

Als het antwoord op allen Nee is, dan is er op zich niet zo heel veel aan de hand.

Eventueel kun je een volledige cyclus proberen om de calibratie te herstellen. Dus de telefoon zo ver leeg trekken dat hij niet meer aan gaat, dan de telefoon opladen (niet aanzetten) en dan als hij vol is pas aanzetten. Vaak wil dat nog wel helpen bij oudere devices.

Alleen hoe kan het dan als hij aan staat wel doorlaad nog en als hij aan de computer zit ook? Je tips heb ik uitgeprobeerd al eerder, maar dat werkte niet, dat maakte helemaal niks uit. Mijn telefoon zegt de laatste tijd ook vaak dat de App YouTube afgesloten moet worden, terwijl dat eerder nooit was. Het valt me trouwens ook heel erg op, als mijn telefoon aan staat en hij dus volledig opgeladen is, mijn accu 2x zolang mee gaat dan als hij maar tot 90% oplaad.
Reputatie 7
Badge +9
Het niet tot 100% opladen is het enige probleem?

Hij valt niet uit? De batterij staat niet bol? Er zitten geen blaasjes op?

Als het antwoord op allen Nee is, dan is er op zich niet zo heel veel aan de hand.

Eventueel kun je een volledige cyclus proberen om de calibratie te herstellen. Dus de telefoon zo ver leeg trekken dat hij niet meer aan gaat, dan de telefoon opladen (niet aanzetten) en dan als hij vol is pas aanzetten. Vaak wil dat nog wel helpen bij oudere devices.
Hoi ShadowLea,
Nee, die heb ik niet.
Is het hinderlijk, dus dat het over 1 maand kan zijn dat hij maar tot 70% nog oplaad.
Of gaat dat heel langzaam dus dat nog wel een halfjaar mee moet gaan.
Reputatie 7
Badge +9
Een accu gaat ongeveer 300 laadcyclussen mee, dus het is goed mogelijk dat na 15 maanden je accu z'n beste tijd heeft gehad. Heb je de mogelijkheid een andere te proberen?

Reageer