samsung galaxy note 2 android 4.3

Reputatie 2
Sinds eergister update android 4.3.
En nu heel de dag door krijg ik melding
Dat me wifi internetverbinding onstabiel is en verbreekt verbinding.
ook wordt de batterij heel snel leeg gezogen.
graag een oplossing.
Hoop niet fabriwksinstellingen

This topic has been closed for comments

16 reacties

ja ik zit er met smart optewachten ???? wanneer ?????
Reputatie 7
Badge +9
Onder Instellingen --> Wifi --> Optietoets --> Geavanceerd --> vink 'Scannen Altijd Toestaan' en 'Automatische Netwerkwissel' uit.

Dat zou zowel de verbinding als de batterijdrain op moeten lossen. De melding over instabiel kan zijn dat je die blijft krijgen (zoals in de trein), maar hij zou niet meer moeten verbreken.
Reputatie 2
Die heb ik gelijk uitgezet na installatie android 4.3 probleem is na android 4.3
Reputatie 6
Badge +13
Ik blijf ook die melding houden. Terwijl die 2 opties uitstaan. 
Ik had in het begin veel last van batterijdrains. Nu niet meer. Na 4 dagen was het weg. 
Nu doe ik gerust 3 dagen met mijn batterij. Met matig gebruik. Dus ongeveer 4 a 5 uur het scherm aangehad. 
Reputatie 7
Badge +9
Die melding gaat ook niet weg, alleen wordt als het goed is de verbinding niet meer verbroken.

Als de verbinding nog wel wordt verbroken, probeer even de 'Automatische Netwerkwissel' aan en weer uit te zetten, soms registreert die 'm niet als deze in 't begin al uit stond.

Ook kun je proberen de netwerkverbinding op Statisch ipv DHCP te zetten (Lang drukken op netwerk --> Wijzig --> geavanceerd).

Eventuele battery drain kan komen door:
Indexationservice/Media
Locatiediensten (is een bug).
Reputatie 6
Badge +13
Bah, is die bug nog steeds niet opgelost?? 
Ik heb er al sinds Android 2.1 last van..

Alhoewel de bug nu minder voorkomt met Android 4.3.
Ik heb totaal geen last van batterijdump. Die van mij gaat ongeveer 4 dagen mee, bij redelijk intensief gebruik.
Ik heb de nieuwe update nog niet binnen en als ik naar toestelinfo ga en dan softwareupdate doe geeft die aan dat alle update's zijn geïnstalleerd maar heb nog steeds Android versie 4.1.2?
Mijn note 2 zegt steeds dat alles geupdate is. Waarom krijg ik die 4.3 niet?
Heb je wel een T-Mobile branded toestel ?   en niet een geroot toestel want dan krijg je GEEN updates meer...... Die moet je dan zeluf regelen......
Heb je wel een T-Mobile branded toestel ?   en niet een geroot toestel want dan krijg je GEEN updates meer...... Die moet je dan zeluf regelen......
Ja en niet geroot dus ik snap er niks van.
Reputatie 6
Badge +13
@snaatje 

Heb je dat gecheckt door naar *#1234# te bellen?
Als er bij CSC 'TNL' staat, dan is je toestel branded.

De update voor de Note 2 TNL versie is er nog niet. Wel voor de PHN versie. 
Er is nog geen duidelijkheid erover wanneer deze update voor de TNL toestellen komen. 

Het enigste wat je kunt doen is afwachten tot er een berichtje verschijnt in deze topic: https://forum.t-mobile.nl/samsung-362/samsung-software-update-topic-stel-vragen-de-expert-203345/
(Meer uitleg van mij kun je ook in die topic vinden)

Groet Leroy, 
@snaatje 

Heb je dat gecheckt door naar *#1234# te bellen?
Als er bij CSC 'TNL' staat, dan is je toestel branded.

De update voor de Note 2 TNL versie is er nog niet. Wel voor de PHN versie. 
Er is nog geen duidelijkheid erover wanneer deze update voor de TNL toestellen komen. 

Het enigste wat je kunt doen is afwachten tot er een berichtje verschijnt in deze topic: https://forum.t-mobile.nl/samsung-362/samsung-software-update-topic-stel-vragen-de-expert-203345/
(Meer uitleg van mij kun je ook in die topic vinden)

Groet Leroy, 
Dank je wel. Ik heb het gecheckt en er staat inderdaad TNL. Dan maar afwachten dus. Hoop niet dat het lang duurt. Maar nogmaals bedankt voor je reactie.
Groet snaatje
Wss kan dit nog wel maanden duren. Vorige keer hadden vele Note2 gebruikers in pas mei 2013 hun update naar de 4.1.2
Foutje bij T-Mobile icm Samsung. Binnen een dag was het geregeld. Hoop niet weer op zo'n actie
En dan verwijs ik naar de topic van des tijds. Na lang zoeken kwam er achter wat de oorzaak was. Hopenlijk kan T-mobile dit uitsluiten dat dit niet het geval is.
https://forum.t-mobile.nl/samsung-362/update-note-2-naar-4-1-2-a-197538/
Reputatie 4
@ allen

Wanneer er meer informatie is over de nieuwe update voor de Note 2, zal dit in het speciale Samsung Software-update Topic worden gemeld. Alle software-gerelateerde vragen kunnen jullie ook daar stellen. Ik heb dit topic daarom bij deze gesloten.