Beantwoord

Samsung Galaxy Note 4 start steeds opnieuw op en soms start deze een aantal uur niet op.

• 17 augustus 2016
  • 11 reacties
  • 9912 Bekeken

Reputatie 2
Hallo Allemaal,

Ik heb een Samsung Galaxy Note 4, hij startte voorheen om de zoveel tijd opnieuw op.
Tegenwoordig valt hij uit zodra de batterij onder de 30% komt, als je hem weer wilt opstarten valt deze eerst een keer of 5 uit voordat hij helemaal opstart.

Gisteren viel hij uit en startte hij helemaal niet meer op, 4 uur later maakte ik hem aan en startte hij gewoon op alsof er niets aan de hand was.
Momenteel start hij weer niet op en als ik hem aan de lader zet is me batterij boven de 80%.

Wat is er met dit ding aan de hand?
icon

Beste antwoord door Sam- 18 augustus 2016, 18:05

Hi DDK,

Welkom op het forum. Gaaf dat je hier je vraag stelt. ;)

Volgens mij denkt je toestel; ik doe gewoon lekker waar ik zin in heb. Zo'n rebel moeten we natuurlijk tegenhouden haha.

Ik vermoed dat dit wordt veroorzaakt door de accu van je telefoon. Heb je toevallig iemand in je omgeving met een Note 4 waar je de accu even van kan lenen? Gebruik je de originele oplaadkabel nog? Bij het gebruik van een niet-originele oplader kan het in sommige situaties voor problemen zorgen zoals in jouw situatie.

Je hebt standaard 6 maanden garantie op je accessoires, daar valt je accu ook onder. Heb je jouw Galaxy Note 4 langer dan 6 maanden geleden aangeschaft dan kan je zelf een accu aanschaffen om je huidige te vervangen. Het is ook mogelijk om langs één van de T-Mobile Shops te gaan in de hoop dat ze daar een accu op voorraad hebben. Dan kan je deze kort uitproberen in de T-Mobile Shop.

Ligt het niet aan je accu en gebruik je gewoon een originele oplaadkabel dan kan je jouw toestel ter reparatie aanbieden. Dan maken de medewerkers in het reparatiecentrum een eind aan het rebelse gedrag van je toestel!

Keep us posted. :8
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hi DDK,

Welkom op het forum. Gaaf dat je hier je vraag stelt. ;)

Volgens mij denkt je toestel; ik doe gewoon lekker waar ik zin in heb. Zo'n rebel moeten we natuurlijk tegenhouden haha.

Ik vermoed dat dit wordt veroorzaakt door de accu van je telefoon. Heb je toevallig iemand in je omgeving met een Note 4 waar je de accu even van kan lenen? Gebruik je de originele oplaadkabel nog? Bij het gebruik van een niet-originele oplader kan het in sommige situaties voor problemen zorgen zoals in jouw situatie.

Je hebt standaard 6 maanden garantie op je accessoires, daar valt je accu ook onder. Heb je jouw Galaxy Note 4 langer dan 6 maanden geleden aangeschaft dan kan je zelf een accu aanschaffen om je huidige te vervangen. Het is ook mogelijk om langs één van de T-Mobile Shops te gaan in de hoop dat ze daar een accu op voorraad hebben. Dan kan je deze kort uitproberen in de T-Mobile Shop.

Ligt het niet aan je accu en gebruik je gewoon een originele oplaadkabel dan kan je jouw toestel ter reparatie aanbieden. Dan maken de medewerkers in het reparatiecentrum een eind aan het rebelse gedrag van je toestel!

Keep us posted. :8
Reputatie 7
Badge +9
Klassiek geval defecte accu.

Gelukkig kun je die in de Note 4 nog gewoon zelf vervangen, dus met een nieuwe accu is het voor 20 euro en 15 seconden opgelost. 🙂

Persoonlijk koop ik ze altijd bij GSMPunt. Die is wat goedkoper.

Zorg er wel voor dat je een originele batterij neemt. Allereerst omdat de meeste goedkopere batterijen kunnen gaan lekken of in de brand vliegen. Daarnaast zit de NFC chip op de batterij.
Reputatie 2
Dank voor de reacties!
Ik heb ervoor gekozen lekker niets te doen :P

Gebruik de originele lader en met een nieuwe accu doet me toestel hetzelfde.
Ben de note helemaal zat. :)

Dus ik laat hem nu maar langzaam dood gaan;)

Klassiek geval defecte accu.

Gelukkig kun je die in de Note 4 nog gewoon zelf vervangen, dus met een nieuwe accu is het voor 20 euro en 15 seconden opgelost. 🙂

Persoonlijk koop ik ze altijd bij GSMPunt. Die is wat goedkoper.

Zorg er wel voor dat je een originele batterij neemt. Allereerst omdat de meeste goedkopere batterijen kunnen gaan lekken of in de brand vliegen. Daarnaast zit de NFC chip op de batterij.
Hi iedereen,

Ik heb precies hetzelfde probleem als Debutant.
Ik heb nog steeds de originele lader en ik heb een nieuwe originele batterij gekocht en het probleem doet zich nog steeds voor. Kan ik het toestel nu het beste ter reparatie aanbieden of zijn er andere mogelijkheden ?

Groet Robin
Reputatie 7
Badge +15
Hey goedemorgen Robin,

Flink balen dat je hetzelfde probleem hebt! :(

Je kunt in dit geval het beste dit topic even doornemen. Daar staan nog een aantal tips in die wellicht een wonder kunnen verrichten. Mocht dat niet het geval zijn dan kun je het toestel inderdaad het beste ter reparatie aanbieden.

Wil je ons op de hoogte houden hier?
Heey Amy,

Ik heb het toestel ter reparatie aangeboden. Dat de Note 4 steeds uitvalt komt door een probleem met het moederbord volgens Samsung. Waarschijnlijk zal het toestel gecrediteerd worden.

Groet Robin
Reputatie 7
Badge +15
Hi Robin,

FIjn! Ik duim voor je dat je het toestel snel weer terug hebt en hij weer helemaal naar behoren werkt! 😃
Hoi,

Hier nog een die precies hetzelfde probleem heeft. Wordt er nu langzamerhand helemaal gek van! Zit ondertussen meer dan een jaar tussen twee telefoons heen en weer te switchen. Dat is toch niet normaal? Terwijl ik dit probleem nooit heb gehad met een Note2. Zit zwaar te twijfelen of ik straks uberhaupt nog wel een Samsung telefoon ga nemen.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Yurtje,

Ik begrijp volkomen dat je hier helemaal gek van wordt inderdaad! :S

Heb je alle opties uit dit topic doorgenomen? Met name het topic wat Amy eerder al aankaartte is handig om even door te nemen. Dit zijn alle suggesties die je thuis nog kunt proberen, voordat je het toestel ter reparatie op kunt sturen. Als dat allemaal geen effect blijkt te hebben, dan zit er spijtig genoeg niet anders op.

Laat je ons weten of het nog effect heeft gehad en misschien zelfs weer goed werkt? 🙂
Hoi David,

Dank je voor je reactie! Ik heb idd alles doorgenomen. Denk dat ik straks eerst een nieuwe batterij ga kopen voorgaans ik mijn toestel ter reparatie aan ga bieden.

Gr.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Yurtje,

Dat is ook handig om inderdaad even te checken voor je het toestel ter reparatie inlevert! Ik weet niet of er de mogelijkheid is, maar misschien is dit nog te testen? Dan weet je of het effect heeft om een andere batterij te nemen.

Houd ons op de hoogte! Als we nog iets voor je kunnen doen, dan horen we het graag!

Reageer