Vraag

Samsung Galaxy Note II

• 10 oktober 2012
  • 12 reacties
  • 2325 Bekeken

Beste lezer,

Sinds maandag 08 oktober jl. gelukkige eigenaar van Note II. Vorige toestel de Note, kwijt/verloren/gestolen. Ramp. De pleister in dit verhaal is dus de Note II.
Top of the art! Zeker met een externe sd-kaart 64 GB 🙂 En snel en dat scherm en alle mogelijkheden...
Een probleempje. Op de Note was het mogelijk om via Instellingen -> Applicatiebeheer om niet systeem applicaties te verplaatsen naar de sd-kaart.
Op de Note II bestaat die mogelijkheid niet, althans ik heb hem niet kunnen ontdekken. En reken erop, dat ik mijn best gedaan heb.
De helpdesk van Samsung is ondeskundig! Een Belg op een callcentre, waarschijnlijk in Ierland. Do I need to say more?
Kan iemand mijn probleem oplossen? Voor de duidelijkheid, het toestel ziet de kaart en de daarop opgeslagen data. Ook de app van Sandisk ziet hem.
Reboot zonder kaart, reboot met kaart. Het helpt allemaal niet. Iemand die mijn duisternis in deze kan verlichten? Bij voorbaat: Dank!
Vriendelijke groet,

Harry van der Vos.

12 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Hey Harry
Ik heb even mee gezocht op Google maar het enigste wat ik tegen kom is dit topic: 4.0.3 ICS problemen met verplaatsen van Apps naar Externe SD-kaart. Ook die persoon heeft het over de onkunde van de helpdesk.
Op zijn tablets heeft de persoon de optie ook niet. Note is toch wel half een tablet he 😉 .

Ik zag vandaag wel in me timeline van Facebook dat er een update is voor de Samsung Galaxy Note II.
Heb jij een Samsung Galaxy Note II? Er is een softwareupdate beschikbaar! Updaten kan via FOTA.

Misschien zit er een fix in de update voor het verplaatsen van apps?
Reputatie 2
ik heb via de appstore Android assistant gedownload en bij de Galaxy S vraagt deze app iedere keer of je de app wilt verplaatsen...

Misschien is dit een werkbare tijdelijke oplossing?
Reputatie 5
Badge +13
Hey Stefan666
Bedankt voor de tip!
Ik heb de optie wel maar vergeet steeds de apps te verplaatsen haha ;)
De app heeft nog meer features zie ik!

Je hebt reputatiepunten voor het hartje van mij gehad. 😛
Reputatie 4
@All,

Inmiddels heb ik vernomen dat dit bij meerdere Galaxy toestellen speelt, o.a. S III en Note II. De verklaring lijkt verder voor de hand liggen: het interne geheugen is vrij groot waardoor je je apps niet meer hoeft te verplaatsen.

Gr. Casper.
@All, Inmiddels heb ik vernomen dat dit bij meerdere Galaxy toestellen speelt, o.a. S III en Note II. De verklaring lijkt verder voor de hand liggen: het interne geheugen is vrij groot waardoor je je apps niet meer hoeft te verplaatsen. Gr. Casper.

Dank iedereen voor de moeite. Heeft helaas nog niet geholpen.
Casper: mijn Note had een intern geheugen van 16 GB. Note II heeft een intern geheugen van 16 GB.
Conclusie: er ligt dus niets voor de hand. Sorry.

😕
Op naar Tweakersnet. Houdt jullie op de hoogte van eventuele vorderingen.

Vriendelijke groet,

Harry van der Vos.
Reputatie 6
@Norhtgo

Je kunt hiervoor het gratis appje uit de Play Store gebruiken, het heet app2sd. Volgens mij was dit standaard bij mijn Note geleverd.
Reputatie 2
muziek via spotify op de samsung galazy note 2 plaatsen via de externe sd kaart lukt mij niet wie heeft er een oplossing
Reputatie 6
@spuitarius

Welkom hier op het Forum!

Ik heb de overige berichten verwijderd, je krijgt normaal gesproken binnen 24 uur een reactie op jouw vraag/opmerking. Ook is het niet toegestaan om te 'schelden', we proberen iedereen zo snel mogelijk te helpen en met respect.

Je kunt met KIES (air) muziek plaatsen op jouw SD-kaart.

Ook kunt je met een Spotify Premium account muziek opslaan voor offline gebruik. Hiervoor kun je deze pagina bekijken.
Reputatie 7
Badge +9
@Chris076
Kleine toevoeging/verbetering:

Je hebt alleen verkenner(Win)/finder(Mac) nodig om iets op je telefoon/SD te plaatsen, KIES is alleen nodig voor updates op sommige toestellen en voor backups.

(ik weet dat iPhones dit alleen kunnen via iTunes, zo werkt Android niet. Je kan gewoon je data kopieren-plakken.)

😉
Reputatie 2
@Chris076
Kleine toevoeging/verbetering:

Je hebt alleen verkenner(Win)/finder(Mac) nodig om iets op je telefoon/SD te plaatsen, KIES is alleen nodig voor updates op sommige toestellen en voor backups.

(ik weet dat iPhones dit alleen kunnen via iTunes, zo werkt Android niet. Je kan gewoon je data kopieren-plakken.)

;)
oke ik heb muziek via mijn pc op mijn samsung geplaatst via de sd kaart ik heb windows overigens maar op mijn telefoon zie ik nergens waar de muziek staat op mijn sd kaart ik heb gekeken in de instellingen daar statt ook de sd kaart en welke ruimte ik nog heb maar meer zie ik niet
Reputatie 7
Badge +9
Op de telefoon heb je als het goed is een appje genaamd 'Bestanden' of 'Mijn bestanden'
Hierin moet je extSDcard hebben, dat is je externe SD kaart. (Kan zijn dat deze staat onder mtn/extsdcard)

Eventueel kun je ESFile Explorer gebruiken, die werkt wat meer als Windows Verkenner en vind ik persoonlijk ook wat pretiger. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.estrongs.android.pop

Reageer