Samsung Galaxy S IV mini loopt vast en start opnieuw op

Gister m'n nieuwe telefoon (Galaxy S IV mini) bezorgd!
Maar mijn blijheid is van korte duur...hij loopt vast en start elke x opnieuw op..
Nog geen dag in m'n bezit,halve dag bezig geweest om alles van m'n oude telefoon (S2),sim en sd-kaart over te zetten en de telefoon naar mijn voorkeuren in te stellen,en dan dit..lekker hoor..!
Gebeld en netjes geholpen,en ik krijg eind v.week een nieuwe via de koerier.
Jammer dat het weekend er tussen zit en ik daarom zo lang moet wachten,gelukkig kan ik wel bellen met deze en etc maar ik kan hem nog niet 'eigen' maken,dat is zonde van alle moeite..

Als ik de kanalen laad bij fm radio en daarna wil beluisteren,valt de S4 mini uit en start opnieuw op.
De telefoon is net uit en nieuw op de markt.
Zijn er misschien meer mensen die problemen hebben met de Samsung Galaxy S IV mini?

28 reacties

Reputatie 2
dat is inderdaad een lekker begin.
wel erg vervelend.

er zijn wat toestellen die problemen hebben en opstarten door een instelling in de info berichten.

je kunt eens kijken of dit helpt, met dank aan RSVM die dit heeft uitgezocht!

https://forum.t-mobile.nl/samsung-362/oplossing-steeds-opnieuw-opstarten-galaxy-ace-uitgaan-weer-gaan-201012/
Gedaan en daarna gecheckt of het hielp,maar helaas..tot 3x toe liep de telefoon vast,viel uit en startte vanzelf weer op.
Heb op verzoek van Tmobile de telefoon gereset en terug op fabrieksinstellingen gezet maar dat heeft ook niet geholpen.
Toen ik de klantenservice belde had ik,tijdens het wachten,mijn telefoon voor me liggen op tafel en toen kwam er telkens ##** in beeld,net of dat ik die had ingevoerd,maar ik deed niets.
Geloof niet dat dat een mogelijkheid is van de slimme functie?
Iig bedankt voor je reactie en link.
Reputatie 2
jammer. het was proberen waard.
deed hij ##** uit zichzelf in je telefoon app??
wat raar zeg. lijkt wel een foute flash ofzo.
alsof de sofware problemen geeft. als dat zo vanuit de fabriek is dan heeft terug naar fabrieks instellingen ook geen nut inderdaad.
ik heb helaas ook geen geluk gehad bij het begin van mijn abbo.
mijn toen nog nieuwe S2 was binnen een maand overleden. deed helemaal niets meer.
de service was daarna wel heel goed verlopen.
had het toestel snel weer terug ,zelfs met al mijn gegevens er nog op.
ik geloof dat er een hardware fout in zat die ze hebben kunnen repareren.
daarna eigenlijk probleemloos gebruikt op een verouderde batterij na.
het kan altijd gebeuren dat er een productiefoutje is geweest en een toestel door de testen is geglipt waar jij dan helaas de dupe van bent geworden.
aangezien je meteen een nieuwe opgestuurd krijgt lijkt bij jou de service ook prima te zijn.
hopelijk kun je hem snel gebruiken en genieten van je nieuwe toestel.
dan ben je het zo weer vergeten denk ik!
Reputatie 7
Badge +9
@Sabrina_ Heel vreemd, wij hebben dit soort gevallen nog niet gezien op XDA. Waarschijnlijk een productiefout óf een geval teveel gegooit met het pakketje door de bezorgdienst. (je wil niet weten hoe PostNL met je breekbare paketten omgaat...)

@henkah79 Dat specifieke probleem met NL Alert treft maar 3 toestellen, en alleen oudere toestellen. De rest gebruikt andere radios. 😉
@henkah79 was tijdens het bellen naar de klantenservice, op m'n telefoon het scherm van (telefoon)nummer in toetsen,dit stond nog zichtbaar omdat ik een keuzemenu kreeg voordat ik verbonden werd met de juiste afdeling.
Ja zal heel blij zijn als ik de nieuwe heb en deze het goed zal doen!

@ShadowLea Telefoon wordt geleverd en omgeruid via amp-logistics,kan natuurlijk altijd wat misgegaan in de bezorging maar met een telefoon leveren heb ik meer vertrouwen in deze koeriers dan PostNL..!
@ShadowLea Waar staat XDA voor?
Ja hopelijk heb ik net de 'rotte appel'
Maar wie weet is het een kinderziekte van dit nieuwe model.
Het enige van reviews wat ik alsnog kan vinden van de S4 mini,is van officiële sites maar geen klantervaringen..
Reputatie 2

@henkah79 Dat specifieke probleem met NL Alert treft maar 3 toestellen, en alleen oudere toestellen. De rest gebruikt andere radios. ;)

thnx for the heads up ShadowLea. dat wist ik niet. was het proberen waard toch.
Reputatie 7
Badge +9
@Sabrina_ XDA staat voor XDA Developers, de grootste Android & Windows Mobile ontwikkelaars community. (en dan hebben we het niet over apps, maar over het systeem zelf. :)) We hebben tot nu toe één melding van iemand waarvan de telefoon 3x is vastgelopen in 2 weken.

Ah, ja, AMP is stukken beter dan PostNL. Dat scheelt.

Kun je eens kijken of NFC toevallig aanstaat? Dit wil op de S4 nog wel eens voor problemen zorgen namelijk. Als het goed is staat deze in de quick toggles (als je de notificatiebalk anar beneden trekt, kan zijn dat je even door moet scrollen naar rechts.) en anders onder Instellingen.

@henkah79 Het was zeker het proberen waard, je weet maar nooit. 🙂
@ShadowLea NFC uitgezet maar daar ligt het helaas niet aan.
Tot 3x toe viel mijn telefoon weer uit..
Hopelijk krijg ik donderdag een goed werkende telefoon!
Iig bedankt voor het meedenken
Reputatie 4
@ Sabrina_

Ik kan me voorstellen dat het bijzonder rottig is wanneer een toestel dat je net in huis hebt zulke kuren heeft... Ik zie inderdaad dat we een omruiling met een nieuw toestel hebben ingepland. Laat je even weten of deze wel naar behoren functioneert?
Reputatie 7
Badge +9
Hm, dan zit er waarschijnlijk iets niet goed op het moederbord. Hopelijk is het nieuwe toestel wel goed 🙂
Here we go again...
Vanochtend via omruiling mijn nieuwe S IV mini gekregen,en weer hetzelfde.... #!**^#*!
Dus maar weer naar Tmobile gebeld,3 opties maar wou toch even bij Samsung aan de bel trekken,gebeld en geprobeerd mijn verhaal uit te leggen maar werd al snel afgekapt en afgesnauwd...mg zeg..
Niet hun probleem maar van Tm want die gooien er hun programma's op??
Blijft toch een product van hun?
Maar goed weer maar weer naar TM gebeld en echt heel netjes geholpen, en krijg dus weer een omruiling.
Zijn schijnbaar al z'on 100 van dit soort klachten geweest en ook al 2 omruilingen,Samsung zou dit zelf nooit toegeven,pas bij 10% zouden ze dit pas communiceren...
Bij de produktie waarschijnlijk een lijn niet goed,of hoe je dat ook omschrijft.
Een nieuwe weer uit een nieuwe produktielijn dus die zou echt goed moeten zijn werd me verzekerd en anders gaan we een andere oplossing zoeken.
Weer een ochtend kwijt dus aan al het bellen..pff
Heb trouwens het hele gebeuren van het probleem gefilmt,misschien dat iemand er iets uit kan halen?
Kan ik dat filmpje ergens droppen?
Reputatie 7
Badge +9
Wij hebben op XDA nog steeds geen meldingen hiervan.... Hm.... Vreemd.

Kun je de telefoon eens proberen zonder SIM? (En eventueel met een andere SIM, als het goed is zit er geen simlock op.) Als T-Mobile de meldingen wel krijgt bij de 100, maar de +-5 miljoen leden van XDA niet, vermoed ik namelijk toch dat het probleem wat lokaler ligt dan bij Samsung...

Youtube?
Meteen geprobeerd,zonder simkaart
2x,maar helaas..hij viel beide keren weer uit
Reputatie 7
Badge +9
Uhh.... Let me think.....

Begonnen de freezes meteen out of the box, of nadat je data erop had gezet? (Ook bij de nieuwe)
Bij de eerste nadat ik facebook en whatsapp had geïnstalleerd.
En bij de deze heb ik het eerst gecheckt voordat ik alles installeerde
Reputatie 7
Badge +9
Heel vreemd. Ik kan er verder namelijk helemaal niets over vinden, zelfs niet op Google. 😕

We zoeken gewoon verder... Gebruik je een microSD? Staat Google Now aan? (in de app kun je deze aan & uit zetten)
Nieuwe microsd in de eerste telefoon,na het uitvallen heb ik hem meteen eruit gehaald,bang dat ik bij misschien meer problemen mijn bestanden zou kwijtraken.
In de 2de heb ik de kaart er nog niet ingedaan,en dat blijft ook zo.
Google now staat uit
Morgenmiddag wordt de telefoon omgeruild via de koerier en krijg ik weer een nieuwe:
Hopelijk is dit 3de toestel wel goed.
Zo niet dan kan ik bv het contract laten ontbinden en voor een nieuw toestel gaan maar dat is ook geen optie..
Heb voor de Samsung S IV mini juist gekozen omdat hij (weliswaar iets) kleiner is,en 4G sprak me ook erg aan.
Zou voor de S3 mini kunnen gaan maar dan ga je toch een stap achteruit...
Nou ja...eerst morgen maar eens kijken
Nou hehe..
Mijn nieuwe S IV mini doet het zoals hij het hoort te doen!
Me happy! 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Super 🙂 Dan was het dus toch een foute productielijn. Gelukkig werkt deze dan wél goed. 😃
Reputatie 4
@ Sabrina_

Gelukkig maar! 😉 Bedankt voor je terugkoppeling. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dan horen wij dat graag!
Ook hier problemen met de S4 mini.. Heb m nog geen 2 weken. Begon eigenlijk na 4 dagen, nadat ik de batterij er een keer (netjes na het uitzetten van het toestel) uit had gehaald om te koekeloeren naar mijn micrso SIM en locatie SD kaartje (in de winkel is dat netjes voor me er in geplaatst, dus ik had zelf nog even geen idee).
's ochtends al een keer door de wekker heen slapen omdat de tel was uitgevallen.. Soms start hij uit zichzelf weer op, soms ook niet. Ik heb zojuist SD kaart geformatteerd en terug naar de fabrieksinstellingen gebracht, even afwachten of dit werkt, anders vrees ik dat ik ook de klantenservice mag gaan bellen :(
Het gebeurt ongeveer 1x per 2 dagen nu, maar.. ik heb nog hoop 🙂 Verder fantastisch toestel overigens hoor, ik hoop ook echt dat dit werkt want gehannes met een vervangend/nieuw toestel, daar heb ik eigenlijk geen zin in haha... Keep u posted en tips zijn welkom!
Reputatie 4
@Clarssa

Welkom bij de T-Mobile Community! :D

Probeer inderdaad even het bovenstaande. Mocht het wel of niet lukken zien we graag een bericht van je terug.
@Bram
Vanmorgen was het weer raak... Nu is het zondag dus ik mis mijn wekker nu natuurlijk niet 😃 haha Maar goed, het is niet hoe het hoort.
Toch maar de klantenservice dan....? 😞

Reageer