Beantwoord

Samsung galaxy S10+ vocht gedetecteerd

• 29 oktober 2019
  • 3 reacties
  • 409 Bekeken

Edit: ik heb per ongeluk mijn 06 nummer als gebruikersnaam ingesteld. Kan dit zsm aangepast worden?

icon

Beste antwoord door David 11 november 2019, 10:10

Hoi @xjas1,

Sorry voor de verlate reactie! 

Heb je het probleem nog steeds met jouw Galaxy S10? Ik heb dit zelf een tijdje gehad met mijn vorige telefoon, de Samsung Galaxy S8, en uit eigen ervaring weet ik dus dat het behoorlijk irritant kan zijn! Ik kreeg het een paar keer toen ik door de regen moest en ook na een keer varen. De telefoon was eigenlijk niet eens direct in aanraking gekomen met water, maar blijkbaar was er toch vocht geconstateerd. 

Bij mij is het uiteindelijk vanzelf opgelost, dat duurde doorgaans een dag ongeveer (soms was een restart al voldoende). Het opladen is wel lastig, want dan krijg je inderdaad dat alarmgeluid of als je de telefoon uitschakelt het vibreren. Als mijn batterij het niet redde tot de melding weer verdween, dan kon ik wel de telefoon in het geheel leeg laten lopen en de telefoon dán aan de oplader hangen. Dit is wel op eigen risico, want ik ging er hier vanuit dat er echt geen vocht in de telefoon zat en het daarom veilig was om de telefoon alsnog op te laden. De telefoon laadde daarna uitgeschakeld gewoon op en dan kon ik de telefoon daarna weer gewoon gebruiken en regelmatig was de melding over vocht dan ook weg.

Ik ben benieuwd of het bij jou ook is opgelost! 

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +10

Morgen zal een moderator dit oplossen.

Maar op je onderwerp aangaande : je hebt problemen met je S10?

Ja, dit was het bericht wat ik geplaatst had:

Een aantal weken geleden kreeg ik een vreemde melding op mijn telefoon:

"Er is vocht gedetecteerd in uw oplader-/USB-poort. Zorg ervoor dat de poort droog is voordat u de telefoon oplaadt."
Mijn telefoon was echter niet in contact geweest met water/vocht. De volgende dag was de melding echter weer verdwenen. Nu krijg ik de melding alweer. Als ik mijn lader aansluit, gaat er een alarm geluid af en komt er een melding in beeld. 
Hoe kan het dat ik deze melding krijg? En hoe kan ik dit oplossen?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @xjas1,

Sorry voor de verlate reactie! 

Heb je het probleem nog steeds met jouw Galaxy S10? Ik heb dit zelf een tijdje gehad met mijn vorige telefoon, de Samsung Galaxy S8, en uit eigen ervaring weet ik dus dat het behoorlijk irritant kan zijn! Ik kreeg het een paar keer toen ik door de regen moest en ook na een keer varen. De telefoon was eigenlijk niet eens direct in aanraking gekomen met water, maar blijkbaar was er toch vocht geconstateerd. 

Bij mij is het uiteindelijk vanzelf opgelost, dat duurde doorgaans een dag ongeveer (soms was een restart al voldoende). Het opladen is wel lastig, want dan krijg je inderdaad dat alarmgeluid of als je de telefoon uitschakelt het vibreren. Als mijn batterij het niet redde tot de melding weer verdween, dan kon ik wel de telefoon in het geheel leeg laten lopen en de telefoon dán aan de oplader hangen. Dit is wel op eigen risico, want ik ging er hier vanuit dat er echt geen vocht in de telefoon zat en het daarom veilig was om de telefoon alsnog op te laden. De telefoon laadde daarna uitgeschakeld gewoon op en dan kon ik de telefoon daarna weer gewoon gebruiken en regelmatig was de melding over vocht dan ook weg.

Ik ben benieuwd of het bij jou ook is opgelost! 

Reageer