Vraag

Samsung Galaxy S2 Niet meer op te starten - reparatie in het buitenland


  • Doet lekker mee
  • 10 reacties
Hallo iedereen,

Ik heb een abonnement bij T-Mobile dat loopt voor 2 jaar, en momenteel is er 1.5 jaar verstreken. Ongeveer een maand geleden begonnen de eerste symptonen dat mijn telefoon (Samsung Galaxy S2 met ICS) tijdens het gebruik soms spontaan uitvalt terwijl er nog iets als 60 of 70% resterend is. Wanneer ik dan mijn mobiel opnieuw opstart, heeft de batterij nog een paar procent. Over de weken gebeurt dit steeds vaker en voorafgaand aan het uitvallen *******t het scherm enkele keren (lichter en donkerder) en verliest mijn telefoon alle signalen (Wifi, telefoon). Meestal valt mijn mobiel dan uit, maar er waren 2 keren dat hij het " overleefde". Omdat ik momenteel voor mijn studie in Zuid Korea ben, probeerde ik dit op te lossen door mijn mobiel te updaten naar Jellybean. De update verliep succesvol en ik had mijn mobiel een halve dag gebruikt. Toen gebeurde hetzelfde opnieuw (*******en en uitvallen), waarna mijn mobiel helemaal niet meer op wilt starten. Hij blijft haken bij de " Samsung Galaxy S2 logo". Ik heb alles geprobeert: batterij eruit en meteen erin, batterij eruit en een paar minuten gewacht voordat ik 'm weer erin deed, batterij eruit en een paar uur gewacht, sim kaart eruit (ik heb geen SD kaart), opstarten terwijl mijn telefoon aangesloten is op de oplader, etc. Alles mislukte en ik kreeg hetzelfde resultaat.
Ik heb mijn telefoon dus naar de service point gebracht van Samsung hier in Zuid Korea en ik ben momenteel minimaal 2 weken zonder mobiel. Ik vraag me af of T-mobile voor de eventuele kosten op kan draaien als reparatie vereist is. Mijn mobiel is namelijk nog steeds onderdeel van het contract dat nu reeds loopt.
Bij voorbaat bedankt voor uw reactie.

3 reacties

Reputatie 5
@nob wat vervelend dat je telefoon defect is, zeker nu je je in het buitenland bevindt! Je telefoon valt nog binnen de twee jaar garantie. Heb je je telefoon bij een officiële Samsung Service Point gebracht? Het hangt van Samsung af of zij alleen garantie bieden op dit toestel binnen Europa of ook wereldwijd. Meer informatie over de garantie bij Samsung vind je op deze pagina op de Samsung website.

@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/nob-220099/" wat vervelend dat je telefoon defect is, zeker nu je je in het buitenland bevindt! Je telefoon valt nog binnen de twee jaar garantie. Heb je je telefoon bij een officiële Samsung Service Point gebracht? Het hangt van Samsung af of zij alleen garantie bieden op dit toestel binnen Europa of ook wereldwijd. Meer informatie over de garantie bij Samsung vind je op https://"http://www.samsung.com/nl/support/warranty/warrantyInformation.do" op de Samsung website.



@Tom, jazeker, het is bij een officiele Samsung Service Point. Hij is nu opgestuurd naar Suwon waar ze alle buitenlandse Samsung telefoons behandelen. Betekent dit dat T-mobile niks voor mij kan betekenen en dat ik afhankelijk ben van Samsung alleen?
Reputatie 5
@nob helaas kunnen wij inderdaad nu niks voor je betekenen.

Je kunt als klant op twee manieren gebruikmaken van de garantie regeling. Dit kun je via T-Mobile doen of via Samsung zelf. Je hebt er nu dus voor gekozen om dit via Samsung te regelen. Ik wil daarbij wel opmerken dat Samsung naar de fabricage datum kijkt en T-Mobile naar de verkoopdatum w.b.t. de datum waarop de 2 jarige garantie ingaat.

Laat je even weten wat de uitkomsten zijn straks? Ben erg benieuwd!

Reageer