Vraag

Samsung Galaxy s2 uitval sinds Android 4.04

Sinds ik mijn Galaxy s2 een aantal weken geleden heb geupdate naar Android 4.04 valt hij regelmatig helemaal uit of loopt hij vast. Vervolgens moet eerst de batterij worden verwijdert en de telefoon aan de oplader worden gelegd voordat hij weer kan worden opgestart. De batterij is op dat moment nog helemaal niet leeg.

Na opstarten geeft de batterij vervolgens zijn normale waarde weer aan en kan hij maar zo weer uitvallen. (valt me op dat de batterij ook niet meer onder de 50% komt, hij valt voor die tijd altijd al uit) Na het opstarten herkent hij de wifi vaak ook niet meer, na vergeten netwerk en opnieuw wachtwoord invoeren en verbinden werkt dit wel weer.

Het probleem wordt nu wel erg irritant omdat hij steeds vaker en sneller uitvalt/vastloopt.

Heeft iemand hier een oplossing voor? (terugzetten naar fabrieksinstellingen is al geprobeerd en heeft niet geholpen)

Ik hoor het graag.

110 reacties

Reputatie 4
Hallo,

Dat heb ik ook gehad, t was 1 grote ramp, kreeg wel een PM maar ook daar kwam ik niet helemaal uit en ben lekker naar een winkel gegaan en heb t hele spul terug laten zetten naar 4.0.3. en de automatische updates voor software lekker uitgeschakeld, kostte me wel wat geld, €25 maar aan een telefoon die steeds uitvalt en waarvan de batterij leegloopt, heb je ook niks.

MVG
Dirk
Is er toevallig nog een moderator die een oplossing heeft voor dit probleem.
Ik lees hier en daar op het forum dat er via PM iets wordt toegezonden?
Reputatie 6
Badge +12
@ahbindsber,

Jahoor ik zal je een handleiding sturen met info die wel werkt :)
Ik denk dat Dirk van mij ook een PM heeft gehad toen.
Ik heb ook hetzelfde probleem de hele tijd.
Kan ik ook een PM met de handleiding krijgen?
Groet,
Erik
Reputatie 6
Badge +12
@ErikV77,

Geen probleem je hebt een PM gehad 🙂 !
Hier ook hetzelfde probleem.Het is echt een elende sinds de nieuwe update.
Moderator: Kan ik ook een pm krijgen?
Alvast bedankt!
Reputatie 6
Badge +12
@Barry_75,

Ook jij krijgt een PM van mij 🙂 !
Reputatie 2
Heb het zelfde probleem. Kan ik die PM ook krijgen?
Reputatie 6
Badge +12
@JTHeld,

Je hebt een PM 🙂 !
Reputatie 2

@JTHeld,

Je hebt een PM 🙂 !

@Dave670 Ik heb je PM dank daarvoor. Maar wat is dan het verschil. Ik ga dan versie 4.04 vervangen voor een andere versie 4.04? Mijn accu is nml daarbij ook nog erg snel leeg?

bvd JTH
Reputatie 6
Badge +12
@JTHeld,

Je hebt nu een Branded versie en dit is unbranded 🙂
Reputatie 2

@JTHeld,

Je hebt nu een Branded versie en dit is unbranded :)

Okee ik zal het vanavond eens ff uitvoeren.
@dave670
Ik heb dezelfde problemen
zou je mij ook kunnen helpen met een PM
BVD
FransRo
Ik heb ook problemen zou jij mij ook een pm kunnen sturen?

hij raakt continu zijn bereik kwijt van vol naar niks.... gaat dit het oplossen?
Ik had exact dezelfde problemen. Verloor constant netwerk, ook wifi thuis bleef ie niet lang op! In de auto bleef ie niet BT connected. Liep steeds vaker vast of besloot zich spontaan te herstarten! Twee weken terug deed ie weer uit zichzelf een herstart en toen bleef ie de hele dag op het Samsung logo staan. Ik heb hem toen naar een T-Mobile shop gebracht. Daar hebben ze hem opgestuurd naar reparatiecentrum. Ze zeggen dat ze een onderdeel hebben vervangen, maar niet welke. Verder hebben ze de meest up to date software erop gezet. Ik kijken... is het uiteraard Android-versie 4.0.4.... Op zich nog geen problemen gehad na de reparatie... wel kleine vastloper. Maar goed het lijkt wel of dat Samsung eigen is. Na deze ieg nooit meer een Samsung!
@Dave670  kan ik ook een PM krijgen ?
Reputatie 6
Badge +12
@FransRo, bacoman, hanstm,

Jullie hebben alle 3 een PM gehad!
Ik zou dat berichtje ook graag van je krijgen, heb dezelfde problemen...helaas
Reputatie 6
Badge +12
@Mitz90,

Je hebt een PM 🙂 !
Zojuist alle stappen uitgevoerd; ging allemaal goed... Totdat hij na de reboot weer opnieuw alle applicaties moest instaleren; kreeg toen om de 20 seconden de melding: Het proces android.process.acore is gestopt. Al goed, clickte toen steeds op OK en het laadbalkje ging weer verder.
Nu staat mijn toestel weer aan en hoef hem maar aan te raken en krijg weer de melding: Het proces android.process.acore is gestopt.
Met andere woorden, mijn toestel is nu volkomen waardeloos en misschien nog wel belangrijker: onbruikbaar.
Heb enkel nog toegang tot instellingen, maar iets in me zegt dat ik beter af was met het één keer per dag vastlopen 🙂
Reputatie 6
Badge +12
@Mitz90,

Heb je wel factory reset gedaan?

@Mitz90,

Heb je wel factory reset gedaan?

Ik denk dat je doelt op stap 11? Punt is dat mijn telefoon gewoon helemaal is opgestart, kom gewoon op mijn hoofdscherm terecht... Alles daarna gaat gewoon niet, kan op alles klicken wat ik wil; loopt vast en krijgen vervolgens de foutmelding: Het proces android.process.acore is gestopt.
Van een "recovery mode" als optie is er bij mij geen sprake van bij resetten inclusief batterij eruit.

--- Overigens heb ik geen flauw idee wat er wordt bedoeld met Recovery Mode, is dat net zoals de Download Mode een optie wanneer de telefoon uitstaat?

Update2:
Heb de recovery mode gevonden en ben erin; is het de bedoeling dat ik na wipe data/factory reset "yes -- delete all user date" selecteer...? Klinkt niet erg fijn, graag een bevestiging van jouw kant s.v.p.
@dave670 kan ik ook een pm krijgen?
Reputatie 6
Badge +12
@Mitz90,

Klopt je moet inderdaad bevestigen!  (Je bent alles kwijt!)

@bluskabouter,

Je hebt een PM :) 

@Mitz90,

Klopt je moet inderdaad bevestigen!  (Je bent alles kwijt!)

@bluskabouter,

Je hebt een PM :) 

Gelukt! Helaas mijn apps kwijt, maargoed; zolang hij het maar gewoon goed ben ik tevreden.
Bedankt!

Reageer