Beantwoord

Samsung Galaxy S3 batterij problemen


Beste,

Ik heb geeneens 1 maand mijn Samsung S3 en heb al een klacht. De batterij gaat zo snel leeg en laad traag op, maar voorheen was het niet zo.

Bij instellingen > batterij kan je zien welke apps het meest energie gebruiken, het is weergave: 83%, Terwijl ik mijn s3 altijd op laagste weergave heb staan, heb ook geen bewegende achtergrond en altijd spaarstand gebruikt.

Ik heb al een andere oplader geprobeerd of via laptop usb. Heb alleen wifi aanstaan wanneer het echt nodig is. De rest staat uit (gps, bleutooth). Opladen is ook traag, 20-40% in uur. Bij mijn vriend binnen 1, uur 100%.

Laatste tijd krijg ik van huisgenoten te horen dat ik wel heeeeel vaak oplaad. Ochtend middag avond. Komt geen reet vooruit, terwijl ik dit typte, 10 min laten staan. Fb gechekt, Maar 1 procent erbij.

Heel irritant dit

Groetjes!
icon

Beste antwoord door WillemE 22 mei 2013, 08:20

@ danniet

Welkom op het T-Mobile Forum! :)

Hmm erg vervelend dat jouw accu zo kort meegaat! 😞 Hoelang doe je precies met een volle accu? Staat de laatst beschikbare software op het toestel? Indien dat het geval is, raad ik je aan om het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Denk er dan wel even aan om een back-up te maken van jouw gegevens. Via deze link kan je stapsgewijs zien hoe je dit kunt doen. Laat je even weten of dit het probleem oplost? Ik hoor graag van je! 🙂
Bekijk origineel

49 reacties

Reputatie 1
nogmaals gooi je accu voor een uurtje in de vriezer werkt echt
Reputatie 7
Badge +9
Dan ligt het gelukkig niet aan het toestel! 🙂

Je kunt het volgende proberen:

(Je kan ervoor kiezen de SDkaart te formatteren. Dit lost het probleem met de corrupte bestanden op, maar dat is niet altijd een definitieve oplossing.)

1) Sluit de MicroSD aan op de computer. Het liefst via een cardreader.
2) Open (windows)verkenner
3) Zet in mapopties “Extenties voor bekende bestandstypen verbergen” uit, en zet “Verborgen bestanden weergeven” aan. Klik op OK.
4) ga naar de hoofdmap van de SDkaart.
5) Laat hier in de map verkenner zoeken naar ‘grootte:leeg’ of ‘size:empty’ (Afhankelijk van een Nederlandstalig of Engelstalig systeem. zonder de quote tekens.)
6) Hier komt een hele lijst met bestanden uitgerolt. Alle media bestanden als foto’s, videos en muziekfiles die 0kb zijn moet je weggooien. Laat de logbestanden, playlists en .nomedia files staan. Als je het niet vertrouwd, knip ze dan naar je computer.
7) Kopieer een .nomedia bestand. Het mag uit de lijst met zoekresultaten, maar als je die per ongeluk hebt weggeklikt, meestal staat er wel een in de map Android.
8.) Plak deze in elke map waar géén bestanden in staan die je in de galerij en mediaplayers nodig hebt. Deze bestanden vertellen de mediascanner om de map over te slaan. Je kan de bestanden gewoon openen via de app Bestanden, ze worden alleen niet weergegeven in de mediaplayers.

Een MicroSD is op zich geen probleem. Het probleem is dat er een proces is, Mediascanner/Index Service, die alle bestanden op de MicroSD controleert en bijhoud waar ze staan. Bij veel bestanden in een map of bij een corrupt bestand loopt hij vast en trekt hij de batterij leeg. (Een beetje a la de NS en veel reizigers met een defecte trein. (Alleen voor de NS is dat normaal. xD).)


Wat staat er aan apps in de lijst met batterijverbruikers?


Ik heb de sd kaart verwijderd, telefoon opnieuw opgeladen en houd nu bij hoe snel de batterij leegloopt. Alle apps van de sd kaart weer op de telefoon gezet.

Wat blijkt, in een uur maar 4%, wat in mijn ogen normaal is.

Het is dus toch de sd kaart, of iets wat op de sd kaart staat.
Reputatie 7
Badge +9
Daar gaat iets goed mis. Er is iets dat je telefoon wakker houd. Dit kan het onderstaande zijn, maar het kan ook ergens een instelling zijn dat ineens aan staat.

Een MicroSD is op zich geen probleem. Het probleem is dat er een proces is, Mediascanner/Index Service, die alle bestanden op de MicroSD controleert en bijhoud waar ze staan. Bij veel bestanden in een map of bij een corrupt bestand loopt hij vast en trekt hij de batterij leeg. (Een beetje a la de NS en veel reizigers met een defecte trein. (Alleen voor de NS is dat normaal. xD).)

Zo heb ik een map met ongeveer 10.000 ebooks. Als ik die map niet uitsluit van het mediascanner proces, dan is mijn batterij in 2 uur leeg.

Wat staat er aan apps in de lijst met batterijverbruikers?

Aan de S3 zelf op 4.3 ligt het niet.
Dit is mijn S3 op 4.3 (DBT (Germany) PDA I9300XXUGNG3/CSC I9300DBTGNG2) van 2.5 jaar oud (accu idem) met een 64GB (volle) MicroSD.
Maar ik moest wel een fabrieksreset doen na de update, want hij liep in ene paar uur leeg.

En hebben jullie al eens het toestel gereset? MicroSD eruit gehaald?
Ik heb pas sinds kort een sd kaart. Zou het kunnen zijn dat de sd kaart batterij slurpt?

Bedoel je met een reset terugzetten naar fabrieksinstellingen?


-Vanmorgen was de batterij vol, om 11 uur was hij totaal leeg, zonder dat ik de telefoon gebruikt had.
Toen ik de lader aansloot, stond de batterij ineens op 49%

Batterij is nieuw, net als de oplader.
En hebben jullie al eens het toestel gereset? MicroSD eruit gehaald?
Ik heb pas sinds kort een sd kaart. Zou het kunnen zijn dat de sd kaart batterij slurpt?

Bedoel je met een reset terugzetten naar fabrieksinstellingen?


-Vanmorgen was de batterij vol, om 11 uur was hij totaal leeg, zonder dat ik de telefoon gebruikt had.
Toen ik de lader aansloot, stond de batterij ineens op 49%

Batterij is nieuw, net als de oplader.
En hebben jullie al eens het toestel gereset? MicroSD eruit gehaald?
Ik heb pas sinds kort een sd kaart. Zou het kunnen zijn dat de sd kaart batterij slurpt?

Bedoel je met een reset terugzetten naar fabrieksinstellingen?
Reputatie 1
het klinkt heel raar wat ik je nu gaan aanraden. mijn vorige telefoon was ook een s3. en had op een gegeven moment het zelfde probleem wat ik gedaan heb is. batterij eruit halen. in diepvrieszakje en even uurtje in de vriezer. vervolgens eruit halen even wachten tot tie niet meer koud aanvoelt. terugplaatsen en opnieuw opladen en hij werkt weer naar behoren.
Dit werkt ook voor andere accu's. als je in de vriezer doet gebeurt er iets waardoor die opnieuw geactiveerd word. het werkt echt!
Reputatie 7
Badge +9
En hebben jullie al eens het toestel gereset? MicroSD eruit gehaald?
Op heel erg veel sites lees je dat de Samsung S3 na de systeemsoftware update 4.2 naar 4.3 een plotseling probleem heeft met de gebruiksduur van de accu. Overal lees je dezelfde opmerkingen en nergens antwoorden. Algemene tips over batterijbesparing en andere algemene zaken. Goed bedoeld, maar je hebt er helaas niets aan. Mijn vrouw heeft ook een S3. Voor de update anderhalve dag, direct na de update 6 uur. Dit is gewoon een groot probleem wat mijns inziens door Samsung en de provider wordt vertraagd omdat dit toestel te oud is en spoedig uit service loopt. Ondertussen zijn er heel veel gefrustreerde S3 gebruikers.

Dit herken ik helemaal. Ik kan niet eens een werkdag met een volle accu doen, terwijl ik mijn telefoon amper gebruik.
Nieuwe accu aangeschaft, wat niets uitmaakte. Je ziet het aantal % zo ongeveer teruglopen.
Op heel erg veel sites lees je dat de Samsung S3 na de systeemsoftware update 4.2 naar 4.3 een plotseling probleem heeft met de gebruiksduur van de accu. Overal lees je dezelfde opmerkingen en nergens antwoorden. Algemene tips over batterijbesparing en andere algemene zaken. Goed bedoeld, maar je hebt er helaas niets aan. Mijn vrouw heeft ook een S3. Voor de update anderhalve dag, direct na de update 6 uur. Dit is gewoon een groot probleem wat mijns inziens door Samsung en de provider wordt vertraagd omdat dit toestel te oud is en spoedig uit service loopt. Ondertussen zijn er heel veel gefrustreerde S3 gebruikers.
Reputatie 6
Hoi Misterzwart,

Vervelend dat de handelingen die je gedaan hebt niet of nauwelijks effect hebben gehad 😞 Batterijen verliezen wel aan kracht en kan na een tijdje minder lang meegaan dan toen deze hagelnieuw was. Wanneer je merkt dat dit van de ene op de andere dag een groot verschil maakt, is óf jouw batterij defect of het toestel is opeens veel meer energie gaan gebruiken. Je geeft aan het toestel teruggezet te hebben naar de fabrieksinstellingen. Wanneer je verder geen software installeert kun je dan controleren of de batterij als vanouds presteert of dat deze eventueel aan vervanging toe is. Ook kun je (als dit mogelijk is) tijdelijk een batterij van iemand lenen die hetzelfde toestel heeft en controleren of de gebruiksduur langer is met deze batterij.
Als blijkt dat jouw batterij defect is, kun je deze relatief eenvoudig vervangen. De garantie op de batterij is helaas maar 6 maanden.
heb ook last dat mijn batterij nu ineens sneller leeg is dan in het begin.
heb een galaxy S3 mini ( los gekocht begin jan 2014)
ook al eens bij een Samsung center geweest hier hebben ze de software er opnieuw opgezet.
heb nl-alert ook al uit gezet heb vandaag 10 procent meer als gisteren om dezelfde tijd.
las hier dat het ook kon liggen aan de simkaart vandaar mijn vraag.al een keer of 3 terug gezet naar de fabriek instellingen helpt helaas ook niet.
Reputatie 6
Hoi Misterzwart,

Je maakt gebruik van het nieuwe type simkaart 🙂 Wat is precies jouw probleem? Gaat jouw batterij ook kort mee? Als je ons laat weten wat het probleem is kunnen wij je hiermee helpen.
We horen het graag van je zodat we met je mee kunnen denken.
hallo

is het mogelijk dat mijn sim kaart door jullie gecontroleerd word al het andere heb ik al geprobeert en werkt helaas niet

alvast bedankt
Reputatie 5
Hey Silvio 64

Balen dat de batterij ondanks veel pogingen nog steeds sneller dan gewenst opraakt. Ben je deze tips al tegengekomen op ons forum?
Hoi, ik heb hier diverse mogelijkheden gelezen van instellingen tot aan nieuwe batterijen.
al deze mogelijkheden heb ik geprobeerd. ik heb zelfs heel china leeggekocht ik heb batterijen gekocht van 1800 t/m 2850 mah.
maar het probleem blijft gewoon snachts opladen en overdag niet te veel gebruiken anders haal je de avond niet ik heb ook een gebruik app geïnstalleerd om te kijken welke app veel power gebruiken enn deze dan uitgeschakeld. mijn mijn Samsung galaxy 3s is van mei 2014 en ik heb altijd dit probleem van snel leeg gehad.
wie mij nog tips kan geven is een topper ps uit het raam gooien is geen optie. groetjes Silvio
Reputatie 4
@daeno79

Welkom op het forum!

Ik baal ervan dat dit op deze manier is gegaan. Ik snap heel goed dat je er zo over denkt. Natuurlijk is het zo dat wanneer wij een LG met 16 gig leveren en dit op de site staat als 32 gig wij die variant dan niet leveren. Maar een bedankje en een sorry en dergelijke was een kleine moeite geweest.
Ik wil alsnog kijken met dit in mijn achterhoofd wat wij kunnen bieden zodat je toch anders denkt over T-Mobile. Je geeft hierboven aan dat je vrouw de LG bestelde. Is dit onder dit nummer? Kun je mij in een privébericht bevestigen over welk nummer het gaat? Dan kijk ik wat ik voor je kan doen.
shadowlea,

Geen idee wat dat betekend unbranded enzo. haha uitleg?.

Maar ik heb dus een nieuw abbo afgesloten bij de shop in mijn buurt was het toestel niet direct leverbaar en moet wel snel hebben deze doet amper nog iets reset zich te vaak etc, Naja afgesloten en morgen zou ik een nieuwe krijgen verzekerde die jongen mij.

Ik krijg een mailtje van amp(bezorgdienst) kan het pas dinsdag?????? ik hun bellen ja hebben achterstand t-mobile weet hiervan i.v.m niet aanleveren vorige week.
Naja ik t-mobile weer bellen en aangegeven kan niet dus kijk maar welke shop hem wel heeft dichtbijzijnde. dat was zeist dus.

Wat denk je wat?????????? ik kan het wel anuleren maar dat neemt 2 dagen in beslag dus zou het toestel niet op kunnen halen.

Sjonge jonge wat een ongelooflijk zooitje zeg.
Ik moet nou morgen helemaal na utrecht naar het depot van die amp om hem te halen.
Ik ben echt zwaar pizzig op t-mobile. En ik ga zeker een klacht indienen. is toch ook niet normaal meer.



KLACHTENAFHANDELING VAN T-MOBILE IS ÉCHT AMATEURISTISCH!  
Mijn vrouw bestelde de LG g2 met 32 Gig. (vermeld op de site van T-mobile). T-mobile wist niks van deze fout. Na veel uitleggen van mijn kant wist T-mobile eindelijk wat ik bedoelde. Ja meneer, u heeft het verkeerde toestel gekregen, dat moet 32 Gig zijn. U krijgt een 32 Gig toestel.
Wat denk je? Om een heel lang verhaal kort te maken.....

De LG g2 heeft nu ineens op hun site 16 Gig. intern geheugen. De 32 was, zoals ik al verwachtte niet te krijgen bij T-Mobile en de klacht die ik indiende tegen een medewerker van de klantenservice werd niet beantwoord. De verlenging is teruggedraaid en de telefoon kan retour, maar wat met mijn klacht over de werkwijze van deze medewerker (of de werkwijze van T-Mobile) en een minimaal bedankje voor het attenderen op de grote fout op de T-mobile website?  Daar hoor je niks van. Mijn vrouw zou toch echt een 32 Gig. LG g2 krijgen van T-mobile! 

De medewerkster die ik aan de lijn kreeg kon er niks aan doen....die was er voor de eerste dag. Helaas zat er waarschijnlijk een medewerker met meer ervaring langs die niet "ingreep".  Uit pure beleefdheid heb ik het vrouwtje maar gezegt dat ze goed haar best had gedaan. 

NIKS MAAR DAN OOK NIKS IS ER VAN MIJN KLACHT BEANTWOORD!
Ik denk er alsnog aan om niet meer met T-Mobile verder te gaan. Dit was een erg nette en goedkope manier van T-mobile om mij te bedanken op het attenderen op de fout en het rechtzetten van hun fout!    
T-Mobile, ga vooral niet zo door!
Reputatie 7
Badge +9
@porcelina Het moet haast aan een app liggen als de batterij na een reset wel langer mee ging.

Heb je Sync aanstaan? Locatiebepaling? (Bij sommigen staat Latitude nog in Maps.)

Probeer deze eens: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.uzumapps.wakelockdetector&hl=en Installeren, opladen, 2 uur laten draaien en dan kijken wat bovenaan staat.
@porcelina:

- Heb je de meest recente software op het toestel staan?
(Dit kun je nakijken met Samsung Kies)
- Heb je, nadat je de telefoon hebt geupdate, ook de cache leeggemaakt? Het wil nog wel eens dat er dingen van voor de update gaan conflicteren.
- Kun je de telefoon met een andere batterij testen? Dit om uit te sluiten dat het aan de batterij ligt.
- Kun je de telefoon eens met een andere oplader proberen op te laden? Dit om uit te sluiten dat het aan de oplader ligt.

Vaak is het probleem wel of batterij- of opladergerelateerd. Doch kan het ook zo zijn dat het een hardwarematig probleem is, daarom is een batterijwissel of een wissel van de oplader (je kan praktisch elke oplader pakken) vaak de manier om 1 of 2 dingen uit te sluiten.

Wat je verder nog zou kunnen proberen is de telefoon eens via USB op te laden, als dit sneller gaat, dan kan het aan de oplader liggen en in dat geval is een vervangende lader zo gevonden.

Verder kan het zo zijn dat er een (of meerdere) zware app op de achtergrond blijft meedraaien, dit verkort de levensduur van de batterij.
Het aanhebben van zowel wi-fi als mobiele gegevens (3G) en/of gps kan ook voor een drastische vermindering van de levensduur zorgen.

Zoals eerder geopperd door ShadowLea kun je ook een battery-app downloaden, zoals GSam Battery Monitor of Battery+, je telefoon helemaal opladen naar 100% en dan een paar uur laten liggen om te zien wat er nu het meeste stroom verbruikt. (Op het scherm van de telefoon na, die verbruikt altijd het meeste van de complete lading.)

Ik denk dat je zo even vooruit kunt. :D
Laat je even weten of er iets is geweest wat je probleem heeft opgelost?
Wanneer je niets opgeschoten bent met bovenstaande stappen, horen we het ook graag natuurlijk. 😃
Ik heb het zelfde probleem: mijn S3 gaat super snel leeg en laadt langzaam op, ik heb het toestel pas sinds februari. Vorige week heb ik het toestel terug naar de fabrieksinstellingen gezet om te zien of dat het probleem zou verhelpen. Een week was het toestel weer normaal, ik kon weer ongeveer 2 dagen met 1 volle batterij doen. Nu een week later is het probleem weer terug en is mijn telefoon weer net zo snel leeg als voor de reset.

Wat is nu de volgende stap om te testen wat er aan de hand kan zijn?
Reputatie 4
@ peterkoerhuis

Vervelend dat je problemen met je toestel ervaart. Heb je de tips opgevolgd die je in een ander topic zijn geadviseerd? Ik zie namelijk dat hier van jouw kant namelijk geen reactie meer op is gekomen. Ik hoor graag van je!
Beste,

Ik heb geeneens 1 maand mijn s3 en heb al een klacht. De batterij gaat zo snel leeg en laad traag op, maar voorheen was het niet zo.

Bij instellingen>batterij kan je zien welke apps het meest energie gebruiken, het is weergave: 83%, Terwijl ik mijn s3 altijd op laagste weergave heb staan, heb ook geen bewegende achtergrond en altijd spaarstand gebruikt.

Ik heb al een andere oplader geprobeerd of via laptop usb..

Heb alleen wifi aanstaan wanneer het echt nodig is. Derest staat uit ( gps, bleutooth )

Opladen is ook traag, 20-40% in uur
Bij mijn vriend binnen 1, uur 100%

Laatste tijd krijg ik van huisgenoten te hore dat ik wel heeeeel vaak oplaad.
Ochtend middag avond. Komt geen reet vooruit, terwijl ik dit typte, 10 min laten staan. Fb gechekt, Maar 1 procent erbij.

Heel irritant dit

Groetjes!


Ik heb hetzelfde probleem, bij de klantenservice van T-mobile wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd. Ik overweeg naar een andere provider te gaan.
Reputatie 4
@ nikita123

Erg vervelend zeg! 😞 De garantie op accessoires verloopt inderdaad na 6 maanden. Overigens neemt een reparatieprocedure 2 weken in beslag, dus geen 6 weken! 🙂

Ik zie dat je inmiddels toch hebt besloten om je abonnement telefonisch te verlengen, dit is vanaf 4 maanden voor de einddatum van het contract mogelijk. Heb je het nieuwe toestel inmiddels ontvangen? Hoe bevalt het toestel? Wanneer je het vorige toestel minder dan 24 maanden in je bezit hebt, kan je nog steeds een beroep doen op de fabrieksgarantie. Via deze link kan je een reparatie aanmelden. Laat je even weten of het is gelukt? 🙂

Reageer