Beantwoord

Samsung Galaxy S3 batterij problemen

Beste,

Ik heb geeneens 1 maand mijn Samsung S3 en heb al een klacht. De batterij gaat zo snel leeg en laad traag op, maar voorheen was het niet zo.

Bij instellingen > batterij kan je zien welke apps het meest energie gebruiken, het is weergave: 83%, Terwijl ik mijn s3 altijd op laagste weergave heb staan, heb ook geen bewegende achtergrond en altijd spaarstand gebruikt.

Ik heb al een andere oplader geprobeerd of via laptop usb. Heb alleen wifi aanstaan wanneer het echt nodig is. De rest staat uit (gps, bleutooth). Opladen is ook traag, 20-40% in uur. Bij mijn vriend binnen 1, uur 100%.

Laatste tijd krijg ik van huisgenoten te horen dat ik wel heeeeel vaak oplaad. Ochtend middag avond. Komt geen reet vooruit, terwijl ik dit typte, 10 min laten staan. Fb gechekt, Maar 1 procent erbij.

Heel irritant dit

Groetjes!
icon

Beste antwoord door WillemE 22 mei 2013, 08:20

@ danniet

Welkom op het T-Mobile Forum! :)

Hmm erg vervelend dat jouw accu zo kort meegaat! 😞 Hoelang doe je precies met een volle accu? Staat de laatst beschikbare software op het toestel? Indien dat het geval is, raad ik je aan om het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Denk er dan wel even aan om een back-up te maken van jouw gegevens. Via deze link kan je stapsgewijs zien hoe je dit kunt doen. Laat je even weten of dit het probleem oplost? Ik hoor graag van je! 🙂
Bekijk origineel

49 reacties

Reputatie 3
Klinkt als een defecte accu.

Gebeurd wel vaker, loop gewoon langs de winkel en daar helpen ze je verder. Met een beetje geluk loop je weg met een andere accu. 
Reputatie 4
@ danniet

Welkom op het T-Mobile Forum! :)

Hmm erg vervelend dat jouw accu zo kort meegaat! 😞 Hoelang doe je precies met een volle accu? Staat de laatst beschikbare software op het toestel? Indien dat het geval is, raad ik je aan om het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Denk er dan wel even aan om een back-up te maken van jouw gegevens. Via deze link kan je stapsgewijs zien hoe je dit kunt doen. Laat je even weten of dit het probleem oplost? Ik hoor graag van je! 🙂
Beste,

Ik was helemaal vergeten dat ik deze forum heb geopend, ik hoop dat ik nog een antw. Krijg maar.

Heb de telefoon weer terug naar fabrieksinstellingen gedaan en de laatste software update zit erop.
Hij laadt 4% op in kwartier en met 100% loopt het in 8 uur leeg. Alles staat uit zelfs wifi als ik het niet nodig heb.
Dus nog niet verholpen.

Ik gebruik gewoon een orginele samsung oplader.
Reputatie 4
@ danniet

Bedankt voor je reactie! Heb je de mogelijkheid om een andere accu in het toestel te proberen? Wanneer hieruit blijkt dat het een toestelprobleem is dan raad ik je aan om een beroep te doen op de fabrieksgarantie. Ik zie dat het toestel door Studentmobiel is geleverd, je kan dan via die leverancier een beroep doen op deze garantie. Laat je even weten of het is gelukt? 🙂
Dan ben ik mijn telefoon 3 weken kwijt. ..
Voor een batterij dat slecht werken t.w.v 10 euro.
Reputatie 4
@ danniet

Bedankt voor je reactie! Vandaar dat ik je adviseerde om er een andere accu in te proberen. Heb je dit inmiddels gedaan? Dat de accu langzaam oplaadt kan namelijk ook een probleem zijn dat met het toestel te maken heeft. Dan dient het toestel inderdaad ter reparatie aangeboden te worden bij Studentmobiel. Indien uit de test met een andere batterij blijkt dat het probleem met de accu te maken heeft, kan je ook contact opnemen met Studentmobiel. Het toestel zal dan niet ter reparatie worden gestuurd. Voor precieze informatie over de garantiebepalingen en procedures van Studentmobiel kan je het best contact opnemen met die partij.
Reputatie 7
Badge +9
Even terugkomend op het begin: De percentages die staan onder batterij verbruik zijn de percentuele verdeling van het totale verbruik. 89% voor Display wil zeggen dat van het totale verbruik 89% wordt gebruikt door de Display. Niet dat de Display 89% van je batterij opeet. ;)

Heb je toevallig Google Maps erop staan? Zoja, staat hier location settings/latitude aan? Deze vreet namelijk stroom.
En staat er een Sync op automatisch? (facebook, twitter, gmail, hotmail, etc?). Ook zonder WiFi blijft dit namelijk stroom vreten.

Wat je kan proberen om te zien of het aan een app ligt, is in Developers Options (Ontwikkelaars Opties in de NL Editie geloof ik)  "Activiteiten niet bewaren" aan te vinken, en "Beperk achtergrond processen" op 4 te zetten. (beide staan helemaal onderin).

Maar het kan inderdaad ook een kapotte batterij zijn, zoals @WillemE al zegt.
hallo,

ook ik heb een s3 die waarvan de accu snel leeg loopt. ik heb hem sinds anderhalver week terug van een reparatie van dinafix en ze hebben me er meteen geupdate naar android 4.1.2. Ik kon voor de repatatie net een dag met een volle accu, nu haalde hij niet eens de 5 uur! dacht dus dat het aan accu lag, nieuwe besteld, maar probleem blijft. alles wat hier op diverse topics staat beschreven als terugzetten in fabrieksinstelling, infobericht activeren uitzetten, etc...  niks helpt. terugzetten naar 2G vind ik geen optie, want ik betaal gewoon voor dit snellere service. wat ik me af vraag is, of het een optie is om de oudere versie van android terug te zetten, of dat dit door sommigen al geprobeerd is. Eigenlijk verwacht ik van tmobile een oplossing, maar ben benieuwd welke. voorheen vodafone gehad, en nooit problemen...

mvg, rick
Reputatie 7
Badge +9
@rickt Ja, terugzetten kan prima. Maar de methode zul je niet van de provider krijgen. En een kwestie van 'uninstall' is het helaas ook niet, je zal de oude firmware eroverheen moeten flashen met Odin. Meer info: XDA Developers. :)

Maar aan 4.1.2 ligt het écht niet. Ik zit ook al maanden op 4.1.2, en zelfs met 3G en Wifi aan haal ik zowiezo meer als 6 uur op één charge. 4.1.2 is behoorlijk energiezuinig.

Heb je locatiediensten aan staan? Antivirus? Widgets? Staat je WiFi soms op 'Altijd aan'?

Probeer eerst eens een batterij monitor als GSam Battery Monitor te draaien om te zien wat er het meeste van je stroom opvreet. (opladen tot 100%, paar uur laten meten en dan kijken welke processen het meeste stroom vreten.)
Hallo,

Ik heb het probleem gevonden, het ligt aan de oplader.
Ik pakte een Sony Xperia oplader en die laadt veel sneller op.
Dan pak ik die van Samsung en die laadt 1% op in een half uur ( sony = 5-10% )
In het begin deed mijn Samsung oplader even goed als die van Sony, maar volgens mij is die defect en ik merk dat die batterij veel langer mee gaat dan als ik het in de samsung oplader stop en ik ga echt geen nieuwe kopen. De Samsung oplader ziet er gewoon gloednieuw uit, amper krasjes.

Hoe kan ik tonen dat het aan de samsung oplader ligt? Ik heb wel 2 screenshots waarbij je ziet dat de telefoon binnen 1 minuut 1% ontlaadt, terwijl hij in de oplader zit.

Groetjes
vandaag toch maar  weer even een harde reset gedaan, en voorals gaat t goed! na ruim 5 uur nog half vol, niet geweldig, maar stukken beter dan de 3 a 4 uur wat t eerst was, mar alles op maximale spaarstand.
die oplader van de samsung had het bij mij na 2 waken al bekeken, en deed niet meer, dus gewoon mijn oude htc weer in gebruik genomen...
nou kwam mijn telefoon terug van reparatie omdat ie last had dat ie niet meer wilde opstarten, ze hadden bij dynafix een onderdeel vervangen. ik wist niet welk onderdeel, maar kwam in een ander topic op samsungworld een appje tegen. hiermee kun je zien welke chip er in je toestel zit. de oudere types schijnen dus problemen te kunnen veroorzaken, type 0xf1. bij mij zit er nu dus blijkbaar een 0xf7 chip in. het appje heet EMMC check, gratis via appstore. misschien handig voor anderen die het ook willen weten welke chip ze in de s3 hebben zitten.
Reputatie 7
Badge +9
@rickt EMMC check is origineel bedoeld voor de brickbug op de Galaxy R, S2, Note, Nexus en 4G touch. Hij dient voor de S3 en en Note 2 ALLEEN gebruikt te worden om te KIJKEN naar welke versie EMMC (Entertainment MultiMedia Card) je hebt. Klik een verkeerde optie aan en je zit met een bricked device.

De VTU00M 0XF1 is desbetreffende chip. Het enige probleem met deze chip is de Sudden Death bug. En die is in de update 7 Kernel van Samsung uit al gefixed. Elke S3 met 4.1.2 heeft de update 7 fix.

DEZE FIX IS DE OORZAAK VAN DE FREEZES EN REBOOTS. De freezes komen voor in de versies tussen LKC and MA2. (Nov 2012 en Jan 2013). Er is inmiddels al een update 8 uit (MB1 en hoger. B = Februari). Ik zit zelf op MC2, dit is de reden dat ik geen freezes en reboots ervaar. Voor zover mij bekend is is deze versie alleen uitgegeven voor de Unbranded devices.

Hence waarom alleen Branded devices problemen ervaren.

De EMMC chip heeft niets te maken met de batterij problemen.
Hallo,

Ik heb het probleem gevonden, het ligt aan de oplader.
Ik pakte een Sony Xperia oplader en die laadt veel sneller op.
Dan pak ik die van Samsung en die laadt 1% op in een half uur ( sony = 5-10% )
In het begin deed mijn Samsung oplader even goed als die van Sony, maar volgens mij is die defect en ik merk dat die batterij veel langer mee gaat dan als ik het in de samsung oplader stop en ik ga echt geen nieuwe kopen. De Samsung oplader ziet er gewoon gloednieuw uit, amper krasjes.

Hoe kan ik tonen dat het aan de samsung oplader ligt? Ik heb wel 2 screenshots waarbij je ziet dat de telefoon binnen 1 minuut 1% ontlaadt, terwijl hij in de oplader zit.

Groetjes

Deze vraag is nog niet beantwoordt
Reputatie 6
@danniet

Je hebt 6 maanden garantie op de lader van je toestel. Mocht deze binnen de 6 maanden vallen dan kun je deze aanbieden ter reparatie. Op de T-Mobile Website vind je meer informatie hierover.
Hoi.

Ik heb ook problemen met mijn toestel baterij in eens, eerst problemen gehad met uitvallen etc waarvan ik zeker weet dat dit alles samenhangt met de nieuwe update. Hij vreet meer baterij aan de oplader dan dat die oplaad.
Gebeld met klantenservice en ja kan ter reperarie aangeboden worden even 6 weken je telefoon kwijt(heb geen andere telefoon dus moet ik zeker ook maar kopen) . Kan ook wel nu al verlengen aangezien die in oktober afloopt mja ik wilde eigenlijk verlengen met 2 jaar en als dit toestel na 8 maanden al loopt te vervelen hoe moet die het 2 jaar gaan redden???.
Bovendien wil ik gewoon na de t-mobile shop voor nieuwe baterij maar het telefoonnummer dat erbij staat is 0800 kom ik gewoon weer leuk in het klantenservice menu. Ik wil gewoon weten of ze baterijen op voorraad hebben etc. Ik ben altijd zeer tevreden met t-mobile maar als het op defecten gaat standaard antwoorden ik heb 140 euro betaald voor mijn toestel en heb er een jaar abbo bij van bijna 80 euro p/m betaal dus ongeveer 1200 euro. Ik vind dat als t-mobile gewoon weet dat het schuld van de kant van Samsung is mensen leentoestellen moeten verstrekken eventueel samsung hiervoor gebruiken.
Ben bij de shop geweest.
Gaeantie van baterij verloopt na 6 ze hebben geen maanden???. Ze konden hem opsturen en ik kon direct even nieuw abbo afsluiten accessoires hebben ze daar namelijk niet. Wat een zooitje zeg ben nou echt even zat ervan en hier zie ik niemand reageren? . Ik stond serieus op het punt een 2 jarige contract af te sluiten/verlengen. Lijk wel gek.
Reputatie 7
Badge +9
Voor de batterijen van telefoons moet je niet bij de providers wezen, die hebben al sinds 2005 dat soort accesoires niet meer. Bij de meeste 'niet-provider gebonden' zaken kun je ze wel gewoon kopen. Soms hebben MediaMarkt en dergelijke ook batterijen van de beter verkochte telefoons. Als je de originele batterij meeneemt zit je altijd goed.

Je hebt inderdaad maar 6 maanden vanuit T-mobile garantie op de batterij. Dit kun je wel aanvechten, EU wetgeving verplicht de winkelier tot 2 jaar basis garantie, die 6 maanden is een vrijwilige garantie. Helaas heeft een klant vrijwel nooit geld genoeg om deze rechtzaak te betalen, en de ministers gaan hun toekomstige topbaan als CEO niet riskeren. 😞
hoi,

Nee ik heb niet het idee dat de baterij het is. Ik heb namelijk een originele baterij er in gehad en zelfs een nieuwe lader gekocht.

Hij laad wel op maar heeeeeeel langzaam.
Vanacht bijvoorbeeld hele nacht aan de lader en maar 80% opgeladen.

Het hangt allemaal samen met de nieuwe up-date.

Mijn abbo is pas 7 maanden oud he dus het toestel ook kan me niet voorstellen dat dit maar zo kort mee gaat en 2 jarige abbo's dan?.

Maar ja er is maar 1 oplossing verzekering nemen op het toestel hoewel ik het serieus belachelijk vind voor deze dingen.
Toen ik gisteren in de t-mobile shop kwam hadden ze helemaal niets vernomen van problemen met de nieuwe up-date,

Misschien een tip hun eens op het forum te laten kijken staat hier helemaal vol ervan.

En geloof me hem alles gedaan hard reset apps beperkt 3g uit etc etc.

Ik geef ook zeker t-mobile niet de schuld van dit probleem maar samsung wel en ik vind dat samsung dan of heel snel een betere up-date moeten maken of de klanten toch leentoestellen verstrekken.

Maar ondertussen nadat vanmorgen mijn wekker weer niet is afgegaan en mijn dochter dus te laat op school was heb ik zojuist mijn abbo verlengt zodat ik morgen een nieuw toestel krijg.
Ik ben hier niet blij mee helemaal niet! ik heb nu 3 maanden voor afloop contract moeten verlengen ik heb een verzekering erop moeten nemen om dit gezeur nooit meer te hebben. En omdat ik nu moest verlengen heb ik een 2 jarig abbo moeten nemen i.p.v een 1 jarig terwijl ik over 2/3 maanden gewoon het toestel bij kon betalen nu niet!.

Ik ben eigenlijk best heel boos, maar zal morgen me 3s inleveren bij de shop en hopen dat die goed terug komt.

groetjes
Reputatie 7
Badge +9
Een verzekering nemen is juist het eerste wat ik doe bij elk nieuw toestel. Je hebt het wel over een brok elektronica van 700 euro!

Samsung heeft al lang een update uitgegeven met een fix. Maar die is voor Unbranded toestellen; dat is nou precies waarom ik geen branded toestel wil.
shadowlea,

Geen idee wat dat betekend unbranded enzo. haha uitleg?.

Maar ik heb dus een nieuw abbo afgesloten bij de shop in mijn buurt was het toestel niet direct leverbaar en moet wel snel hebben deze doet amper nog iets reset zich te vaak etc, Naja afgesloten en morgen zou ik een nieuwe krijgen verzekerde die jongen mij.

Ik krijg een mailtje van amp(bezorgdienst) kan het pas dinsdag?????? ik hun bellen ja hebben achterstand t-mobile weet hiervan i.v.m niet aanleveren vorige week.
Naja ik t-mobile weer bellen en aangegeven kan niet dus kijk maar welke shop hem wel heeft dichtbijzijnde. dat was zeist dus.

Wat denk je wat?????????? ik kan het wel anuleren maar dat neemt 2 dagen in beslag dus zou het toestel niet op kunnen halen.

Sjonge jonge wat een ongelooflijk zooitje zeg.
Ik moet nou morgen helemaal na utrecht naar het depot van die amp om hem te halen.
Ik ben echt zwaar pizzig op t-mobile. En ik ga zeker een klacht indienen. is toch ook niet normaal meer.
Reputatie 7
Badge +9
Ah. Ik zat het inderdaad even uitleggen. :)

Unbranded/internationale wil zeggen dat de telefoon en de software direct vanaf de fabrikant komen, en niet eerst via de provider. Er zit de fabrieksfirmware op, zonder toevoegingen. Deze krijgen dus ook eerder updates, en hebben de garantie direct via de winkel en fabriek. (er zit dus ook gewoon 2 jaar op batterijen en accu's, ipv 6 maanden.) Is het toestel, de accu of de batterij kapot, dan krijg je gewoon een nieuw ipv een reparatie. Dit zijn de toestellen die je koopt bij een Mediamarkt, Saturn, etc zonder abbonement.

Branded toestellen in de EU komen met software speciaal veranderd door de provider. Zo komen deT-mobile toestellen met T-mobile software, een andere firmware code, en veelal het T-mobile logo tijdens het opstarten. Alle lopende garantie zaken gaan dus ook via de provider; bij reparatie gaat je toestel niet naar de fabriek maar naar een reparatieshop van de provider zelf.

Providers hebben ook vaak de neiging bepaalde kleine updates (die vaak vitale fixes bevatten, zoals in dit geval de S3 freeze fix) over te slaan omdat het teveel gedoe is.

Branded in Europa is Simlock vrij, maar met provider-firmware. De toestelnummers zijn gewoon standaard (i9300 voor S3). De bootloader(het deel van de telefoon dat het besturingssysteem laad, op windows heet het de BIOS) is gewoon unlocked, wat wil zeggen dat je er gewoon een unbranded versie van Android op kan zetten zonder problemen.

Branded in Amerika is Simlocked. Deze hebben vaak compleet andere hardware, de bootloader is gesloten, de telefoon heeft een ander toestelnummer (bijv. T-mobile S3 is de T999, verizon de i535, etc.) en de firmware is compleet anders van de originele S3. (Tot soms zelfs een andere launcher aan toe.). Deze telefoons worden over het algemeen gezien door iedereen als complete bagger.

Ze zijn wel lekker bezig zeg Oo Blimey, Je hebt wel pech hoor 😞 wat een gedoe...

Dit is eigenlijk waarom ik iedereen adviseer om een SIMonly te nemen en zelf het toestel te halen; niks geen gedoe met wachten op de provider, halfbakken garanties en slechte firmware.

Kun je niet regelen dat je zelf de telefoon haalt, en zij jou het bedrag vergoeden? (vast niet, dat valt onder service he :p).
Als ze nog moeilijk doen kun je altijd nog dreigen met de Consumentenbond, Kassa of zelfs Hart Van Nederland/de Telegraaf. (Dat werkt verbluffend goed, meestal komt dan eindenlijk de bedrijfsleider opdraven.)
Reputatie 4
@ nikita123

Erg vervelend zeg! 😞 De garantie op accessoires verloopt inderdaad na 6 maanden. Overigens neemt een reparatieprocedure 2 weken in beslag, dus geen 6 weken! 🙂

Ik zie dat je inmiddels toch hebt besloten om je abonnement telefonisch te verlengen, dit is vanaf 4 maanden voor de einddatum van het contract mogelijk. Heb je het nieuwe toestel inmiddels ontvangen? Hoe bevalt het toestel? Wanneer je het vorige toestel minder dan 24 maanden in je bezit hebt, kan je nog steeds een beroep doen op de fabrieksgarantie. Via deze link kan je een reparatie aanmelden. Laat je even weten of het is gelukt? 🙂

Reageer