Vraag

Samsung Galaxy S3 Loopt vast of reset zichzelf: software update beschikbaar!

Toon eerste reactie

288 reacties

Reputatie 4
@ job347es

Vervelend dat dit niet heeft geholpen! Indien een factory reset geen effect heeft, dan adviseer ik je om een beroep te doen om de 24 maanden fabrieksgarantie en een reparatie te starten. Laat maar even weten hoe de reparatie is verlopen!
Hoi ik heb een Samsung galaxy s2 plus een tijdje terug kreeg ik een update van Samsung en t-mobile en heb dat geaccepteerd. Sindsdien heb ik constant last van dat het netwerk weg is en dat ik me opnieuw moet aanmelden bij het netwerk. Hoe lis ik dit probleem op?????
Reputatie 5
@karretje75 Welkom! Wat vervelend dat je dit probleem sinds de update ervaart. Moet je ook opnieuw de pincode invoeren? Je kunt proberen of het schoonvegen van je simkaart werkt. Heb je het toestel al eens teruggezet naar fabriek instellingen? Laat het even weten. 🙂
Hallo,

Ik heb sinds kort een probleem met mijn Samsung Galaxy S3 I9300.Als ik met iemand bel dan klink ik heel ver weg of heel zachtjes.
Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Heb het probleem sinds enkele weken,sinds de update van jelly bean 4.1.2
Daarvoor geen problemen gehad met de telefoon
Ik heb al een nieuwe simkaart gekregen daar ligt het niet aan.

Ik hoop dat jullie een antwoord voor mij hebben.

Alvast bedankt.

Martijn Rugebregt
Reputatie 7
Badge +9
Kun je even proberen de cache te legen?

Telefoon uit.
Volume Up + Home toets + Aan knop ingedrukt houden (in die volgorde)
Loslaten op Samsung logo. Dit opent het Recovery menu.
Met de volume toetsen navigeren naar Wipe Cache Partition.
Bevestig met Home toets.
Wacht...
Navigeer naar Reboot Now. Bevestig.
Goeiemorgen,
Ook mijn S3 valt om de 5 minuten uit.
Ik heb zelfs de 4.3 er op staan. Dit is aan de gang sinds de update naar 4.2.1
Ik word hier knettergek van. Het grootste gedeelte van de dag is mijn telefoon onbruikbaar, maar kosten voor abonnement lopen gewoon door.
Dit was eens een samsung maar nooit weer een samsung. Mijn abonnement loopt nog meer dan een jaar door.
en wat ik hier lees heeft een reparatie ook helemaal geen zin.
Maar wij als consument van deze producten zitten met de gebakken peren.
mvg
kelly
Ap:19300xxugmk6
cp:19300xxugmk6
csc:19300phngmk1
Reputatie 7
Badge +9
@kel81

Na een grote systeem update moet je eigenlijk een volledige systeemreset doen als je problemen ondervind.

Telefoon uit.
Met de volume toetsen navigeren naar Factory Reset/Wipe Data
Bevestig met Home toets.
Wacht...
Terug in het menu ook even naar Wipe Cache Partition. Bevestig. Wacht.

(Je bedoeld trouwens denk ik 4.1.2, de S3 heeft nooit 4.2 gehad)
ik had 4.1.2 liep die steets vast en snel leeg was na halfen dag leeg hep er nu 4.3 op staan alen prow bleemen zijn weg doet het nu weer goed ook de acu doet het nu 2 dagen met vole acu
ook ik heb nu 4.3 op mn branded tmobile s3 draaien, maar merk duidelijk dat de batterijduur verkort is. Ook na het uitschakelen van de google locatie services...
Reputatie 4
@ dennisvis

Fijn dat de update goed bevalt! :D

@ Kelvinator

Heb je de fabrieksinstellingen al een keer hersteld nadat je de update hebt uitgevoerd? Dit lost namelijk vaak de problemen op die mogelijk zijn ontstaan. Ik hoor graag van je of dit bij jou ook het geval is! 🙂
Ik heb sinds vorig jaar februari een Samsung S3. Werkte altijd prima ! Tot afgelopen woensdag, toen liep de batterij leeg...maar kon hem even niet opladen omdat ik niet thuis was, stond op 7%. Toen ik hem in de oplader deed bij thuiskomst raakte hij ineens van slag. Liep vast. Kreeg hem niet meer aan terwijl het blauwe lampje van binnenkomend bericht wel knipperde. Batterij eruit gedaan, erin, toen deed ie het wel weer. Een tijdje later toen ik een binnenkomend whats app gesprek wilde beantwoorden liep hij weer vast. Wéér batterij eruit, erin.  Daarna bleek dat mijn batterij ineens héél erg snel leegliep ! Ik verbruikte voorheen maar 60 tot 70 % per dag, soms meer, deed hem iedere avond in de oplader. Daarnaast werden sommige apps heel erg traag. Bij het versturen van een mailtje bijvoorbeeld zag het het schermpje niet in 1x wegflitsen, maar bleef het hangen, alles in slowmotion. Zodra het weer traag werd, startte ik hem opnieuw op. Nu blijkt ook dat ik mijn facebookmeldingen niet meer binnenkrijg, pas als ik de app aanzet en op facebook zit floepen ineens de rode rondjes met meldingen op. 
Gisteren bij T-Mobile winkel in Beverwijk geweest, kreeg te maken met een jonge knul die niet echt wist waar hij over praatte...volgens hem was het mijn batterij, maar ik kon hem ook op laten sturen en was ik hem 2 weken kwijt. (heel lastig als je doof bent en dan 2 weken van de buitenwereld afgesloten bent, juist in een tijd dat mijn kleinzoon geboren moet worden) Dan lees ik hier overal op het forum dat opsturen geen nut heeft en het een kwestie is van fabrieksinstellingen of een update ? En dat het iets is wat jijzelf ook kan doen. Wat is er hier aan de hand  met mijn Samsung S3 ? Ook heb ik te maken gehad met spontane opstartingen terwijl het op tafel lag. (mijn zoon die een S4 heeft hoorde ik er ook over vertellen) 
Hééééééééééélllllll graag jullie hulp en advies ! Als ik moet resetten of naar fabrieksinstellingen moet zetten, hoe doe ik dat dan ? Ben ik dan ook al mijn foto's en gedownloade apps kwijt ??? 
Helleuuu...please een reactie op mijn probleem...😕 Ik kan geen klantenservice bellen (omdat ik doof ben) en wacht hier op een reactie om verder op weg geholpen te worden...Mvg Sandra. 

@WillemE  of @Tom of @ShadowLea ? 
Reputatie 1
@ CrazyAlikeSun

Dank voor je bericht. Vervelend om te lezen dat jij ook soortgelijke problemen met je S3 ervaart, zeg. Zoals onze Klant Expert ShadowLea al aangaf (en jij ook al suggereerde in je post) helpt het zeer waarschijnlijk om je toestel geheel terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Voordat je dit gaat doen moet je het toestel allereerst aan je PC of laptop koppelen en laten verbinden met KIES om een back-up te maken zodat om er zeker van te zijn je opgeslagen bestanden niet kwijt te raken. Volg deze stappen om een back-up te maken. Vervolgens kun je de reset uitvoeren. Hierboven wordt uitgelegd hoe je dat doet:

ShadowLea schreef:

Telefoon uit.
Met de volume toetsen navigeren naar Factory Reset/Wipe Data
Bevestig met Home toets.
Wacht...
Terug in het menu ook even naar Wipe Cache Partition. Bevestig. Wacht.

Wil je het laten weten of het gelukt is en of dit tot verbeteringen heeft geleid? Ik ben benieuwd!
Reputatie 7
Badge +9
@CrazyAlikeSun

Sorry, zit midden in de tentamenweken. Beetje druk. :eek:

Heb je al geprobeert het toestel te updaten? Instellingen --> Over Toestel --> Software Update --> Controleer op Update. (Wel je internet aan zetten, het beste kun je WiFi gebruiken want de bestanden zijn vrij groot (200MB of meer) Doe dit vóór je het toestel reset.

Een backup maken van je foto's doe je door de telefoon aan een computer aan te sluiten, en in Verkenner(windows) of Finder (mac) de foto's handmatig te kopieren naar de harde schijf van de computer.
SMSjes kun je een backup van maken dmv SMS Backup & Resore (Google Play Store)
Contacten doe je door te gaan naar Contacten --> Opties --> Importeren/Exporteren
Apps kun je backup van maken dmv Samsung KIES of Helium.
Dank jullie wel voor de (verlate) reacties. Ik ben inmiddels al zelf verder gaan zoeken en gestuit op hard reset. Wat dat inhoudt snap ik nog niet, want de Volume Up + Home toets + Aan knop ingedrukt houden (in die volgorde) kon ik niet vinden, geen idee welke knop de home toets is ..na wat gezoek kwam ik al via de instellingen bij de reset naar fabrieksinstellingen. Dus ik heb Kies gedownload, een backup gemaakt, de meeste foto's opgeslagen op laptop. De samsung gereset via instellingen, back up teruggezet (zonder foto's) en nu draait ie 1 dag goed zonder vastlopers. Batterij gaat minder snel leeg, maar is nog niet wat het eerst was...geen idee of dit de juiste oplossing was.

Maar Jacob en ShadowLea, ik zal jullie oplossingen in gedachten houden. Mocht het weer gebeuren zal ik écht goed zoeken naar de Home toets...😕

In ieder geval alsnog bedankt !!! 

Mvg, 

Sandra. 
Reputatie 7
Badge +9
De Home toets is die grote vierkante toets onderop op de voorkant van je telefoon ;)

Wat betreft de batterij.

Staat Locatie Diensten uit in de Google Instellingen? (die staat in je applijst, dus niet de systeem instellingen).

Kun je Wakelock Detector eens installeren? https://play.google.com/store/apps/details?id=com.uzumapps.wakelockdetector

Zo werkt het:
Wakelock Detector starten
Telefoon opladen (hoeft maar een paar seconden, dan resetten de statistieken) en weer van het stroom af halen.
Uurtje de telefoon met rust laten
Kijken welke apps het meeste de telefoon wakker maken.
Hier neerzetten zodat wij je verder kunnen helpen. Kun je dan ook neerzetten welke twee percentages er in de app worden aangegeven voor Awake en Deep Sleep? (staan in die kleine balk boven de appnamen.)
Hoi ShadowLea, 

Ik heb de Locatie Diensten in Google instellingen uit gedaan. die stond inderdaad aan. (geen idee wat dit precies was)

De Wakelock Detector heb ik gedownload, jouw stappen opgevolgd, na een uurtje deed ik hem open en kreeg ik een lijstje met: 

Awake 3%
Exchange-service 15 s
Facebook 1 s
Samsung Push 1 s
Facebook Messenger 0,5 s
Eye In Sky 0,3 s

Deep sleep kan ik niet vinden, overal op geklikt, maar staat er niet bij ?  (misschien omdat ik de reset al gedaan had ? Ik doe hem iedere avond uit en start hem smorgens weer op)

Ik druk ook regelmatig op de menuknop om alle gebruikte/geopende apps weer uit te zetten. 

(wat betekent dat ? de s?)

Groetjes, Sandra. 
Reputatie 7
Badge +9
De s staat voor seconden.

Locatie Diensten wil zeggen dat Google voor z'n apps (maps, gmail, etc) constant je gps en netwerk mag gebruiken om je locatie te bepalen en te weergeven in de apps. Dat vreet stroom, want dat gebeurt elke 5 minuten.

Ik vermoed dat dat de grootste schuldige is.

Exhange services geeft nu aan meeste verbruik, dat is de non-gmail email dienst. (hotmail/outlook, etc). Staat synchroniseren aan? (notificatiebalk (die bovenin) naar beneden slepen, de knoppenbalk voor wifi en geluid doorschuiven, tot je synchroniseren/sync tegen komt.)

Deep sleep wil zeggen dat de telefoon op Standby gaat als je scherm uit is.
Helemaal duidelijk ShadowLea, hartstikke bedankt ! Ook het synchroniseren stond aan. heb ik uit gezet. Ik ga dit ook doorgeven aan mijn zoons die ook in het bezit van een samsung zijn. Alle beetjes helpen. 

Groetjes, Sandra. 
Reputatie 7
Badge +9
Graag gedaan. Laat vooral weten of het geholpen heeft! 🙂
Sinds ik de handelingen verricht heb, is Ome Sam van (vanmorgen) 100% naar 65% (nu/vanavond) gegaan...hij verbruikt nu héél weinig. Ik heb de Synchronisatie wel weer aangezet, want miste mijn mailtjes ineens...zie ik op mijn laptop dat ze daar wel binnenkwamen. Hihi...wist niet dat ik hiermee niets meer binnenhaalde. Maar dat verbruik is niet zo erg. De Locatie diensten van google uitzetten scheelde wel een hoop. 
Ben weer superblij, hij loopt als een zonnetje ! 
Begrijp alleen niet waar het fout gegaan is, waarom hij zo van slag raakte en steeds vastliep. Nadat de batterij bijna leeg was, deed ik hem in de oplader, kreeg een whats app die ik wilde beantwoorden en ....fout, 3 dagen problemen ! Als ik dit wist, kon ik daar de volgende keer op letten, zodat het niet weer gebeurt..

Groetjes, Sandra :o
Reputatie 7
Badge +9
Super! 🙂

Het kan van alles zijn geweest, bijvoorbeeld dat Google een app heeft geupdate (Play Store of Maps bijv.), of er net een blokje data verkeerd is weggeschreven. Ik vermoed het eerste, want die updates worden doorgedrukt zonder tussenkomst van de gebruiker (je krijg geen melding of dergelijks) en soms worden dan de app instellingen gereset.
Oja, dat zou wel eens kunnen ! Bij het opstarten smorgens krijg ik melding dat er enkele apps geupdate moeten worden, maar ook dat er zomaar een paar apps geupdate zijn. Zonder mijn toestemming. Kan je hier iets tegen doen ? Ik kreeg al melding vanmorgen over een android of samsung update, maar ik durfde dat niet meer...dacht eerst dat het daaraan lag, dus weggeklikt. 
Reputatie 7
Badge +9
Je kan de app updates uitzetten in Google Play Store > instellingen > Auto Update Apps op 'nooit' zetten.

Dan moet je de apps handmatig updaten door in Google Play te gaan naar het menu rechtsbovenin (die drie horizontale streeptjes links naast het logo) > mijn apps > app aan klikken > update.

Update meldingen van Android kun je niet altijd voorkomen, maar je kan wel 'automatisch zoeken' uitzetten onder systeeminstellingen > over toestel > software update > automatisch controleren op updates, en die uitvinken.

Ik heb ook een hekel aan automatische updates... 😉

Reageer