Vraag

Samsung Galaxy S3 Loopt vast of reset zichzelf: software update beschikbaar!

Toon eerste reactie

288 reacties

Ahhh, dank je wel voor je uitleg ! Ben veel wijzer geworden ! :) 
Goedemiddag,

Ik heb een samsung s3 gti8190 echter heb ik nog steeds 4.1.2.
Wanneer kan ik mijn update verwachten?
Reputatie 7
Badge +9
Je bedoeld een S3 mini.

Zo rond april/mei.
Beste,

Ik heb een probleem met mij Samsung Galaxy S3 GT-I9300.
Hij valt uit en start zich zelf opnieuw op.  Dit doet hij gemiddeld 15x op een dag.

Dit doet hij sinds de update naar 4.3.

Ik heb al een harde reset gedaan en de cache gewist via de knoppencombinate (aanknop+volume-up+home).

Iemand nog andere sugesties?
Reputatie 7
Badge +9
Probeer eens een andere batterij.

Probeer eens een andere batterij.

Goedemorgen,

Bedankt voor je reactie!

Dat heb ik ook al geprobeerd, maar mocht helaas niet baten.
Sinds enkel dagen loopt de telefoon vast bij ongeveer 35%. Begint het beeld te knipperen en heeft zwarte lijnen in scherm. Alleen de batarij verwijderen is een optie. Daarna is ne batarij gewoon leeg.

*heb al harde reset gedaan.
*heb samsung gebeld ja moest maar reset doen.
*heb t-mobil gebeld eveneens moet maar reset doen.

Kan je melde dat dat niet helpt.
Sinds enkel dagen loopt de telefoon vast bij ongeveer 35%. Begint het beeld te knipperen en heeft zwarte lijnen in scherm. Alleen de batarij verwijderen is een optie. Daarna is ne batarij gewoon leeg.

*heb al harde reset gedaan.
*heb samsung gebeld ja moest maar reset doen.
*heb t-mobil gebeld eveneens moet maar reset doen.

Kan je melde dat dat niet helpt.

Ik draai al de laaste firmware.

Groetjes Danny
Reputatie 4
@ Jappievd

Vervelend dat een nieuwe batterij geen effect heeft! Ik adviseer je om een beroep te doen op de 24 maanden fabrieksgarantie en een reparatie te starten. Via onze website vind je alle informatie over de reparatieprocedure!

@ Danny35

Vertoont het 'kale' toestel (dus nadat je de fabrieksinstellingen hebt hersteld, zonder back-up terug te zetten) deze problemen ook? Heb je de mogelijkheid om een andere batterij te proberen in je toestel? Ik hoor het graag van je!
zoals vele andere al hebben gemeld zijn er problemen met de samsung s3. mijn telefoon heeft sinds kortdat hij uit het niets uitvalt en dan opnieuw opstrat alleen komthij niet verder dan het zwarte schermpje waar de naam van mijn telefoon op staat. ook opladen of aan mijn pc aansluiten werkt niet. ik heb er meedere keren mijn batterij er uit gehaald maar zodra ik mijn batterij er in doe begint mn telefoon al met opstarten en blijft op het zelfde scherm hangen. enig icee wat ik zou moeten doen?
Reputatie 4
@ RobinnHoodie

Welkom op het T-Mobile Forum!

Wordt je toestel helemaal niet meer herkend wanneer je hem aan de PC koppelt? Anders zou je de fabrieksinstellingen kunnen resetten via Samsung Kies.

Mocht dit niet werken, dan lijkt het te gaan om een hardware-defect. Ik adviseer je dan om een beroep te doen op de 24 maanden garantie en een reparatie te starten.
Reputatie 2
Ook ik ondervindt mega problemen.
toestel lijkt wel een eigen leven te hebben.
stopt midden in app of alleen bellen al staan er ineen 6 apps open.
Ik baal hier vreselijk van en dit alles na die vervelende update die maar bleef zeuren...
Is het toestel te resetten weet iemand dat?
Reputatie 7
Badge +9
@wimpy1234

Het toestel is op 2 manieren te resetten.

Een light-Reset:
- Instellingen --> Persoonlijk --> Backup & Herstel --> Fabrieksherstel.

Een Full-Reset:
Telefoon uit.
Volume Up + Home toets + Aan knop ingedrukt houden (in die volgorde)
Loslaten op Samsung logo. Dit opent het Recovery menu.
Met de volume toetsen navigeren naar Factory Reset/Wipe Data
Bevestig met Home toets.
Wacht...
Terug in het menu ook even naar Wipe Cache Partition. Bevestig. Wacht.
Navigeer naar Reboot Now. Bevestig.

Maak wel een backup van al je data, ook je contacten en SMSjes.
Ook ik heb een Samsung S3 die steeds uitvalt. Dit is nu al ongeveer 4 weken zo....

Steeds geeft de telefoon aan dat er geen bereik is (dan komt er zo'n rondje met een streep erdoor te staan ipv de streepjes van mijn bereik), en valt dan uit.
Of loopt zonder eden compleet vast. Zelfs al als ik de blokkering eraf wil halen.
De telefoon probeert dan opnieuw op te starten maar dit lukt niet en moet ik steeds weer de batterij eruit halen op de telefoon weer aan de praat te krijgen.
Dit gebeurd ong 30x op een dag.
Na 10x zo opnieuw opgestart te zijn zijn al mijn instellingen veranderd en moet ik ook steeds weer opnieuw inloggen op mijn wifi netwerk.
Ik heb al de fabrieksinstellingen terug gezet en een Full reset gedaan maar niets helpt... De telefoon blijft steeds hangen op het plaatje waar je ziet dat je telefoon een Samsung Galaxy SIII GT- I9300 is. Dan moet ik wéér de batterij eruit halen...
Mijn partner heeft de zelde telefoon en ik heb al geprobeerd om zijn batterij te gebruiken maar het probleem blijft.
Mijn partner heeft geen problemen met zijn telefoon, ook niet als mijn batterji in zijn telefoon zit.
Het gekke is dat als de telefoon aan de lader zit/ligt dat er dan niets aan de hand is... Gewoon bereik, kan alles doen.
Tot ik de lader eruit haal... Foute boel, valt uit enz.

Het gebeurd overal, thuis (beneden of boven), op mijn werk, je kan het zo gek niet bedenken.

Wie kan me helpen, wordt er zo langzamerhand gek van....
Reputatie 7
Badge +9
@suus19805

Valt het toestel ook uit als je de SIM eruit haalt? Of als je de SIM van een ander gebruikt?

Want vermoedelijk is het een probleem met je SIM kaart.

@suus19805

Valt het toestel ook uit als je de SIM eruit haalt? Of als je de SIM van een ander gebruikt?

Ja zonder simkaart gebeurt het ook.
Reputatie 4
@suus19805

Heb je de sim van een ander al gebruikt? Dit moet een werkende sim zijn. Je kunt ook nog een backup maken en hierna je toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen. We zien graag een bericht met het resultaat.

@suus19805

Ik heb zo mijn twijfels of het aan de SIM kaart zal liggen ik heb namelijk precies hetzelfde probleem sinds 2 weken. Eerder had ik nooit problemen zal het niet eerder aan het toestel liggen. Als ik zo rond kijk op het net hebben aardig wat mensen hier last van.

Zou het fijn vinden als hier zo snel mogelijk een oplossing voor komt, ik zit namelijk nog een tijdje aan dit toestel vast door de abonnement die ik heb afgesloten.
@Nene01, welkom op het forum.

Heb je de simkaart al eens uit het toestel gehaald om te zien of het daar wel of niet aan zou liggen?
Andere tips uit dit topic al eens uitgeprobeerd?
Ik heb mijn sim er meerdere keren uitgehaald niets helpt, gisteren een Full Reset gedaan met als resultaat dat ik nu helemaal mijn telefoon niet meer in kan want het enige wat hij nog doet is van zichzelfsteeds weer opstarten.

Wordt er niet goed van en dan druk ik het nog zachtjes uit want ik ben dus gewoon niet bereikbaar.

Is dit niet gewoon een software fout van Samsung, gezien het feit er zoveel mensen met hetzelfde probleem zitten. En kan er niet iets aan gedaan worden?

@Nene01, welkom op het forum.

Heb je de simkaart al eens uit het toestel gehaald om te zien of het daar wel of niet aan zou liggen?
Andere tips uit dit topic al eens uitgeprobeerd?

Reputatie 4
@ Nene01

Dat is vervelend om te horen! Lukt het nu dus helemaal niet meer om gebruik te maken van het toestel? Heb je het toestel gereset volgens de wijze die ShadowLea hierboven aangeeft?

Wordt jouw toestel nog wel herkend wanneer je hem koppelt aan je PC? Indien dat lukt, zou je hem kunnen proberen te herstellen met Samsung Kies.

Ik hoor graag van je bevindingen, zodat we je verder kunnen helpen! 🙂
bij mijn zoon was het probleem opgelost toen er nieuwe hardware opgezet was...
Reputatie 2
Helaas hier hetzelfde probleem sinds paar weken. Het wordt steeds erger. Strepen door beeld als ik iets open, vervolgens loopt hij vast, zie rondje met sreep erdoor, valt uit, start opnieuw op en kan soms weer uurtje gebruiken. Dacht eerst dat t door gedownload spel kwam, want sindsdien is dit gebeurd. Helaas aan alle opmerkingen lees ik dat dit ineens gebeurt. Mijn toestel is niet gevallen.
Heeft iemand al een oplossing?
Reputatie 2
Mag ik vragen of jouw klachten inmiddels verholpen zijn? En zo ja, hoe? Ik hen nl. precies hetzelfde probleem en kan er maar geen oplossing voor vinden.
Reputatie 2
Waar kan ik de Software Update vinden? Samsung Galaxy S3

Reageer